|
| Yamaha 700 Maxim ?? Fra : Keld Rosenberg |
Dato : 06-05-06 11:12 |
|
Hvilken "klasse" hører Maxim'en til ?
Touring???
/Keld
| |
Richard (06-05-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-05-06 17:22 |
|
Keld Rosenberg wrote:
> Hvilken "klasse" hører Maxim'en til ?
Softchopper/-custom?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Keld Rosenberg (06-05-2006)
| Kommentar Fra : Keld Rosenberg |
Dato : 06-05-06 22:34 |
|
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:e3iieu$qud$1@abbeden.bunk.cc...
> Keld Rosenberg wrote:
>
>> Hvilken "klasse" hører Maxim'en til ?
>
> Softchopper/-custom?
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
>
Ok......
D.v.s. lidt træls at køre langt på - sidde-op-stil...
Kørte for mange år siden Honda CB500 og skiftede styret til et TT-styr... og
fik en bøde for det (blev træt af at sidde op og køre langt...).. Vidste
ikke at styret var en del af typegodkendelsen af sådan en tingest... Så det
er så ikke løsningen..
Så jeg skal nok kigge efter noget andet....
(overvejer at købe til at køre Sjælland(vest) til Sønderjylland)...
| |
Armand (07-05-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-05-06 00:00 |
| | |
Keld Rosenberg (07-05-2006)
| Kommentar Fra : Keld Rosenberg |
Dato : 07-05-06 10:29 |
| | |
Richard (07-05-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 07-05-06 08:38 |
|
Keld Rosenberg wrote:
>>> Hvilken "klasse" hører Maxim'en til ?
>>
>> Softchopper/-custom?
>
> D.v.s. lidt træls at køre langt på - sidde-op-stil...
Tjah, også efter min smag. Men for et par år siden bragte Touring Nyt en
historie om en dansker, der havde kørt Nord- og Sydamerika på langs på
netop en Maxim...
Og nogle kører jo lange ferieture på selv Harley'er og er glade for det
I den genre synes jeg iøvrigt, at Suz. Radian er federe, men Honda
Nighthawk S - allerfedest selv om den mere ligner en klassisk mc eller
roadster end en soft chopper
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (07-05-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-05-06 19:38 |
|
Richard skrev:
> Keld Rosenberg wrote:
>
>>>> Hvilken "klasse" hører Maxim'en til ?
>>>
>>> Softchopper/-custom?
>>
>> D.v.s. lidt træls at køre langt på - sidde-op-stil...
>
> Tjah, også efter min smag....nogle kører jo lange ferieture på selv
> Harley'er og er glade for det
>
> I den genre synes jeg iøvrigt, at Suz. Radian er federe,
Suzuki?
Er Radian ikke Yahaha's modelmærke??
--
Armand.
| |
Richard (07-05-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 07-05-06 22:20 |
|
Armand wrote:
>> I den genre synes jeg iøvrigt, at Suz. Radian er federe,
>
> Suzuki?
> Er Radian ikke Yahaha's modelmærke??
Jo, sæ'fullig har du ret, Yamaha YX600 Radian hedder den jo - hvad ved
bønder egentlig også om agurkesalat
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
- og den opmærksomme læser bemærkede, at jeg for en gangs skyld fremhævede
en ikke-Honda
| |
Armand (09-05-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-05-06 17:24 |
|
Richard skrev:
> Armand wrote:
>
>> Er Radian ikke Yahaha's modelmærke??
>
> Jo, sæ'fullig har du ret, Yamaha YX600 Radian hedder den jo - hvad ved
> bønder egentlig også om agurkesalat
Men ellers en fed sag så'en en Radian!
Der kører én 400'er rundt på lejlighedsvise HD/Ducati -plader her i byen.
--
Armand.
| |
Richard (09-05-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 09-05-06 20:06 |
|
Armand wrote:
>>> Er Radian ikke Yahaha's modelmærke??
>>
>> Jo, sæ'fullig har du ret, Yamaha YX600 Radian hedder den jo - hvad ved
>> bønder egentlig også om agurkesalat
>
> Men ellers en fed sag så'en en Radian!
Ja, den ser godt ud. De siger godt nok, at den styrer lidt usikkert, måske
pga. det lille 16"-forhjul. Men udseendet lægger da også op til
boulevard-ræs snarere end småvejs-ditto IMHO
> Der kører én 400'er rundt på lejlighedsvise HD/Ducati -plader her i byen.
Det er måske for at efterprøve ovenstående, at ejeren vægrer sig ved at
betale den relativt lille afgift, der kan være på den halvgamle 400cc'er...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (09-05-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-05-06 23:33 |
|
Richard skrev:
> Armand wrote:
>
>>>> Er Radian ikke Yahaha's modelmærke??
>>>
>>> Jo, sæ'fullig har du ret, Yamaha YX600 Radian hedder den jo - hvad
>>> ved bønder egentlig også om agurkesalat
>>
>> Men ellers en fed sag så'en en Radian!
>
> Ja, den ser godt ud. De siger godt nok, at den styrer lidt usikkert,
> måske pga. det lille 16"-forhjul. Men udseendet lægger da også op til
> boulevard-ræs snarere end småvejs-ditto IMHO
>
>> Der kører én 400'er rundt på lejlighedsvise HD/Ducati -plader her i byen.
>
> Det er måske for at efterprøve ovenstående, at ejeren vægrer sig ved at
> betale den relativt lille afgift, der kan være på den halvgamle 400cc'er...
>
Jeg tror faktisk at den fes ud af systemet efter den nye Euronorm :-/
--
Armand.
| |
Richard (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 10-05-06 16:53 |
|
Armand wrote:
>>> Der kører én 400'er rundt på lejlighedsvise HD/Ducati -plader her i byen.
>>
>> Det er måske for at efterprøve ovenstående, at ejeren vægrer sig ved at
>> betale den relativt lille afgift, der kan være på den halvgamle 400cc'er...
>>
> Jeg tror faktisk at den fes ud af systemet efter den nye Euronorm :-/
Hm, en halvgammel importcykel der ikke har været indregistreret før
overhovedet? For at krybe unden om Euro2-kravene, skulle den jo blot være
importeret som ny inden 1. april 2004 - og være dækket af en eksist.
godkendelse som reglerne nu var.
Mon ikke snarere det er en manglende enkelt-/typegodkendelse hhv. udgiften
og arbejdet med at få lavet en sådan, der i så fald afskrækker ejeren? -
ikke at det nødvendigvis gør opgaven meget lettere
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-05-06 19:46 |
|
Richard skrev:
> Armand wrote:
>
>>>> Der kører én 400'er rundt på lejlighedsvise HD/Ducati -plader her i
>>>> byen.
>>>
>>> Det er måske for at efterprøve ovenstående, at ejeren vægrer sig ved
>>> at betale den relativt lille afgift, der kan være på den halvgamle
>>> 400cc'er...
>>>
>> Jeg tror faktisk at den fes ud af systemet efter den nye Euronorm :-/
>
> Hm, en halvgammel importcykel der ikke har været indregistreret før
> overhovedet? For at krybe unden om Euro2-kravene, skulle den jo blot
> være importeret som ny inden 1. april 2004 - og være dækket af en
> eksist. godkendelse som reglerne nu var.
>
> Mon ikke snarere det er en manglende enkelt-/typegodkendelse hhv.
> udgiften og arbejdet med at få lavet en sådan, der i så fald afskrækker
> ejeren? - ikke at det nødvendigvis gør opgaven meget lettere
Tjaeh :-/
Personligt regner jeg nemmeste smutvej for at være at importere et stel
med papirer (á: tidligere indreg.) til at bygge den Euro-norm ramte
model over på :-/
Men dét kan jo også volde problemer med Radian'er
--
Armand.
| |
Richard (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 10-05-06 20:27 |
|
Armand wrote:
>>> Jeg tror faktisk at den fes ud af systemet efter den nye Euronorm :-/
>>
>> Hm, en halvgammel importcykel der ikke har været indregistreret før
>> overhovedet? For at krybe unden om Euro2-kravene, skulle den jo blot
>> være importeret som ny inden 1. april 2004 - og være dækket af en
>> eksist. godkendelse som reglerne nu var.
>>
>> Mon ikke snarere det er en manglende enkelt-/typegodkendelse hhv.
>> udgiften og arbejdet med at få lavet en sådan, der i så fald afskrækker
>> ejeren? - ikke at det nødvendigvis gør opgaven meget lettere
> Tjaeh :-/
> Personligt regner jeg nemmeste smutvej for at være at importere et stel
> med papirer (á: tidligere indreg.) til at bygge den Euro-norm ramte
> model over på :-/
> Men dét kan jo også volde problemer med Radian'er
Ja, om den så er ny og importeret tids nok, vil det sikkert strande på en
manglende godkendelse - også selv om der bliver kørt km på den, så den kan
blive accepteret som demo-cykel af et af de synssteder, der gør den slags
- nævner ingen bynavne her, men ovre på dine kanter er det sket mindst een
gang, ved jeg
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-05-06 20:36 |
|
Richard skrev:
> Armand wrote:
>
>> Personligt regner jeg nemmeste smutvej for at være at importere et
>> stel med papirer (á: tidligere indreg.) til at bygge den Euro-norm
>> ramte model over på :-/
>> Men dét kan jo også volde problemer med Radian'er
>
> Ja, om den så er ny og importeret tids nok, vil det sikkert strande på
> en manglende godkendelse - også selv om der bliver kørt km på den, så
> den kan blive accepteret som demo-cykel af et af de synssteder, der gør
> den slags - nævner ingen bynavne her, men ovre på dine kanter er det
> sket mindst een gang, ved jeg
>
Hvis man importerer en Radian der har været registreret i andet EU-land,
kommer EU-normen ikke ind i billedet!
Hvis man kun importerer stellet fra samme motorcykel, og bygger sin egen
over på før registrering, vil det være det samme :-|
Og det er ikke engang suspekt!
--
Armand
| |
Richard (10-05-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 10-05-06 22:20 |
|
Armand wrote:
>>> Personligt regner jeg nemmeste smutvej for at være at importere et
>>> stel med papirer (á: tidligere indreg.) til at bygge den Euro-norm
>>> ramte model over på :-/
>>> Men dét kan jo også volde problemer med Radian'er
>>
>> Ja, om den så er ny og importeret tids nok, vil det sikkert strande på
>> en manglende godkendelse - også selv om der bliver kørt km på den, så
>> den kan blive accepteret som demo-cykel af et af de synssteder, der gør
>> den slags - nævner ingen bynavne her, men ovre på dine kanter er det
>> sket mindst een gang, ved jeg
>>
> Hvis man importerer en Radian der har været registreret i andet EU-land,
> kommer EU-normen ikke ind i billedet!
> Hvis man kun importerer stellet fra samme motorcykel, og bygger sin egen
> over på før registrering, vil det være det samme :-|
> Og det er ikke engang suspekt!
Nej, hvis stellet er fra en cykel, der har været indregistreret i et
EU-land, er den ged vist barberet, som de siger inde på borgen
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
|
|