?Parkering af MC
Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 06-05-06 08:55

Hej
Er der nogen som er opdateret mht. parkering af MCén?
Er der noget med - at det kan være forskellig fra kommune til
kommune??

Jørn

Fra : Stig Sørensen

Dato : 06-05-06 09:57

On Sat, 06 May 2006 09:54:56 +0200, Jørn N. Andersen <jna@W7TUPc.dk> wrote:

> [...]
> Er der nogen som er opdateret mht. parkering af MCén?
> Er der noget med - at det kan være forskellig fra kommune til

Hej Jørn.
Vi havde den også oppe at vende til teori. Det viste sig faktisk at min
kørelærer havde lidt uret.
Ifølge politiets hjemmeside er det afhængig fra kommune til kommune. Jeg
har kigget på en dejl kommuner, og det ser nogenlunde ens ud for alle,
bortset fra KBH.
http://www.politi.dk/Randers/da/loveogrettigheder/Lokalevedtaegter/parkering/
- Det er lige over for Randers hvor jeg selv er fra.

Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 06-05-06 10:55

Stig Sørensen <ingenspam@tak.tak> skrev:
> [...]
>http://www.politi.dk/Randers/da/loveogr
>ettigheder/Lokalevedtaegter/parkering/
>- Det er lige over for Randers hvor jeg selv er fra.

Hej Stig.
Hm - der står vel kun at det er forbudt at parkere i en bås
beregnet for biler (hvilket i øvrigt var nyt for mig).
Men hvor f***** må man så parkere?

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 06-05-06 11:17

"Jørn N. Andersen (slet J94DE)" <jna@J94DEc.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Stig.
> Hm - der står vel kun at det er forbudt at parkere i en bås
> beregnet for biler (hvilket i øvrigt var nyt for mig).
> Men hvor f***** må man så parkere?

Øøh.... så må man jo håbe der er mc-båse i nærheden.....

Keld

Fra : Niels B

Dato : 06-05-06 18:31

> http://www.politi.dk/Randers/da/loveogrettigheder/Lokalevedtaegter/parkering/

Sakset fra ovenstående link:

"§ 1: Ved parkeringsplads forstås i denne bekendtgørelse de med
parkeringstavler afmærkede pladser samt alle steder, hvor der ved
afstribning eller på anden måde i overensstemmelse med justitsministeriets
bekendtgørelse om vejafmærkning er indrettet pladser til parkering
(parkeringsbåse og parkeringsbaner)."

.... bla bla ...

"§ 3: Tohjulede motorcykler, knallerter eller cykler må ikke henstilles på
de for biler afmærkede pladser."

Vil det sige, at man heller ikke må parkere ved kantstenen, hvor der står et
p-skilt (dog uden afmærkninger af båse)? Er der nogen, der rent faktisk HAR
fået en bøde for at parkere et sådant sted? Hvis mine bange anelser holder
stik, må man så KUN parkere i mc-båse og INGEN andre steder (bortset fra
uskiltede steder)??

--
Niels B - meget forvirret omkring p-forhold i Odense
Suzuki GSX400E

Fra : TGSC

Dato : 06-05-06 11:19

Jørn N. Andersen skrev:
> Hm - der står vel kun at det er forbudt at parkere i en bås
> beregnet for biler (hvilket i øvrigt var nyt for mig).
> Men hvor f***** må man så parkere?

Det må du sgu nok sige.
Taster man
http://www.politi.dk/koebenhavn/da/loveogrettigheder/Lokalevedtaegter/parkering/
bliver man ledt til
http://www.parkering.dk/index.php?ID=71

Der står vist ikke så meget, men her
http://www.parkering.dk/nc/p-service/spoergsmaal-og-svar/?sword_list%5B%5D=motorcykel
ser det ud som om man må parkere hvor det er rimeligt.
MAn får afgift hvis den står så den generer.

Fra : TGSC

Dato : 06-05-06 11:48

Tilføjelse :
http://www.parkering.dk/p-service/motorcykler/
indeholder liste over Københavnske MC-parkeringspladser, samt regler
og praksis.
Reglerne siger at tohjulede nummerplader kun må parkere i sine egne
pladser (som der kun er 107 af i Kbh).
Den beskrevne praksis er at MC får bøde for parkering på fortov,
medmindre de ikke er til gene.

Kort sagt, det kommer an på forholdene hvordan man skal parkere.