Alarm til motorcykel?
Fra : Stig Sørensen

Dato : 05-05-06 22:35

Hejsa.

Har lige fået mig min første motorcykel, en Kawasaki ER-5.
Den vil jeg selvfølgelig passe godt på.

Jeg har kigget lidt på alarm mulighederne, og har søgt meget om emnet.
Det eneste jeg lige dér har fundet ud af, at jeg ikke vil have den der
SpyBall alarm.

Prisklassen for en alarm alene er på en 500kr,- det må kunne gøre det.
Spørgsmålet er bare:

Skal jeg købe mig en skivebremselås _med_ indbygget alarm?
Eller skal jeg købe mig en typisk 350-500kr,- alarm plus en normal
skivebremselås ved siden?

En typisk 350 til 500kr,- alarm:
http://www.energinordbutikken.dk//product.asp?product=391&sub=0&page=1

Skivebremselås med alarm:
http://thansen.dk/product.asp?c=697004765&n=1400477884&pn=1400477920

Hvad siger folket?

Andre, bedre alternativer?

Fra : KOP

Dato : 05-05-06 23:04

har købt den alarm de har i Bilka.... den virker tilsyneladende godt, og er
nem at montere. Jeg har ikke haft fejlalarmer; men den reagerer fint når
cyklen bliver skubbet til, klappet på mv.

--
kop
FZS 600 '98
news.s83kw8hgzfmzkg@localhost.localdomain...

Fra : tb

Dato : 06-05-06 10:47

> [...]
> nem at montere. Jeg har ikke haft fejlalarmer; men den reagerer fint når
> cyklen bliver skubbet til, klappet på mv.

var det ikke sidste uge ? eller var de 300 måske normalpris?

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 06-05-06 07:34

klip

> [...]
>
> Skal jeg købe mig en skivebremselås _med_ indbygget alarm?
> Eller skal jeg købe mig en typisk 350-500kr,- alarm plus en normal

Se en smart skivebremselås hos www.onlineparts.dk Klik på ugens tilbud på
forsiden.
Hilsen Matthais

Fra : André S Hansen

Dato : 07-05-06 12:35

Se en smart skivebremselås hos www.onlineparts.dk Klik på ugens tilbud på
forsiden.
Hilsen Matthais

Skide smart, siger manden, der tog den hen over styret med fuld power, og
glemt lås, he he
De skulle lave en til den anden side, der ligner, men ikke er en lås, som
medfølger sættet. bare en ide.

Og den koster kun 350 i USA, der er nogen der skummer fløden.

André S Hansen
GS500E

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 08-05-06 16:09

"André S Hansen" <bobbleboyfjerndette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> medfølger sættet. bare en ide.
>
> Og den koster kun 350 i USA, der er nogen der skummer fløden.

Nu er det altså hele den venste fodhviler der fjernes. Og du vil næppe kunne
undgå at den mangler når du sætter i gear.
Ang. prisen, så skal der tillægges både told, fragt, moms og fortjeneste til
importør/forhandler. Så den er vel ikke helt ublu?
Matthias

Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 06-05-06 08:14

>http://thansen.dk/product.asp?c=697
>004765&n=1400477884&pn=1400477920
Hej
Jeg har købet den model fra TH.
Den virker meget gedin - en smart detalje - afhængig af den
vinkel man monterer låsen på (altså "hvor højt" den sættes på
skiven) - angiver man selv hvilken følsomhed alarmen går i gang
med.
Eneste minus. De 100 dB som de angiver i reklamen - holder ikke.
Min alarm er ikke ret høj.
Bort set fra det - synes jeg den er anbefalesværdig.
Jørn
//nybagt K100RT-ejer

Fra : Ken Sørensen

Dato : 06-05-06 08:37

"Jørn N. Andersen (slet 4L00R)" <jna@4L00Rc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min alarm er ikke ret høj.
> Bort set fra det - synes jeg den er anbefalesværdig.

Jeg vil gerne anbefale M&S legos alarmer. Og jeg ved at andre herinde er
enige, da jeg selv blev anbefalet denne!

Jeg kører selv med en og er yderst tilfreds. Det samme gør 3 andre bekendte
som heller ikke har haft problemer.

/Ken
Hornet '04

Fra : Simon Madsen

Dato : 06-05-06 09:28

> [...]
>
> Skal jeg købe mig en skivebremselås _med_ indbygget alarm?
> Eller skal jeg købe mig en typisk 350-500kr,- alarm plus en normal

Hejsa!
Faldt lige over denne...
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=25285408
Men aner ikke om den er noget værd.