prøveplader når man kommer fra tyskland?
Fra : Lars

Dato : 05-05-06 12:36

Hej
Jeg skal snart ned og hente en maskine tyskland.
Er det rigtigt at man kan smutte forbi padborg motorkontor som har døgnåben
og købe prøve plader? mit spørgsmål skyldes at jeg har hørt det skulle være
sådan, men google siger noget andre
vh Lars

Fra : MKS - 74

Dato : 05-05-06 13:16

On Fri, 5 May 2006 13:35:33 +0200, "Lars" <Sorry@No.email> wrote:

>Jeg skal snart ned og hente en maskine tyskland.
>Er det rigtigt at man kan smutte forbi padborg motorkontor som har døgnåben
>og købe prøve plader?

Motorkontoret har ikke, men grænsepolitiet derimod _det_ er rigtigt.
Grænsepolitiet har døgnåbent og leverer 1 stk klistermærkeplade for
100 kr til etapen - Dansk grænse-dansk bopæl.

Grænsepolitiafdelingen

Toldbodvej 8
6330 Padborg
Tlf. 7367 1448
Fax 7367 1440
E-mail: gpa@politi.dk

ÅBNINGSTIDER:

Prøveplader: udstedes hele døgnet. Henvendelse herom på tlf. 73671448
eller email: gpa@politi.dk

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Lars

Dato : 05-05-06 15:06

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> wrote in message > Motorkontoret har ikke,
men grænsepolitiet derimod _det_ er rigtigt.
> Grænsepolitiet har døgnåbent og leverer 1 stk klistermærkeplade for
> 100 kr til etapen - Dansk grænse-dansk bopæl.

mange tak
Lars

Fra : LS

Dato : 06-05-06 13:02

"Lars" <Sorry@No.email> skrev i en meddelelse
> "MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> wrote in message > Motorkontoret har
> ikke, men grænsepolitiet derimod _det_ er rigtigt.
>
> mange tak
> Lars

Du kan også finde et motorkontor, der kan lave "engangsprøveplader" til at
påklæbe. Du kan få sådan én udfærdiget 4 dage før du skal bruge den. Husk
evt. at medbringe en kopi af "Fahrzeugbrief", så du har stelnummeret.

Hvis du skal køre den til Danmark, skal du være opmærksom på, at du kan
undvære danske prøveplader, såfremt du får sælgeren til at købe
"Rotkennzeichen" med rød datomarkering. Plader med gul datomarkering må ikke
anvendes i DK, men de er billigere, også selv om du indregner prisen på en
dansk prøveplade.

Held og lykke!

LS.