On Wed, 03 May 2006 22:05:30 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
Well for det 1. så har jeg IKKE hverken værktøj eller værksted, og
så er jeg bange for at stikke "pinden i L....." og ødelægge begge
dele, så derfor bad jeg om hjælp fra andre....men never mind jeg
finder ve ud af noget andet, så den kan blive lavet istand....
så TAK for hjælpen
Lau
>Futte & Co. skrev:
>> Lau wrote:
>>> Hej jer derude
>>>
>>> Er der een her i NG, som kan hjælpe mig med en Suzuki GS 400 L
>>> det drejer sig om at få checket/stillet ventiler og eller strammet
>>> forkammer/knastkæden...eller hvad nu sådan noget hedder.
>>> Allerhelst i Københavns området, men ellers kan jeg godt ud på
>>> Sjælland et sted.
>>>
>> Hvorfor gør du det ikke selv ?
>
>Jeg forstår godt komforten ved at have en guide ved hånden ved
>"premiere-skruning". Har det selv på samme måde, især omkring PC og IT,
>men også omkring fremmede ting på mc'en (USD f.eks.)!
>
>> Det er sikkert beskrevet i din Haynes repair manual
>> Men ellers er det simple ting du efterspørger. Hvis du har data på
>> cyklen, ku' jeg da godt vejlede dig hvis du selv vil igang
>> Det skal lige siges at jeg aldrig har skruet eller kørt,
>> ellleeeeee....nogetsomhelst...., Suzuki, men det er vel til at finde
>> u'a'
>
>Ventilkontrol er let nok i sig selv, dog kræver GS-motorerne 0,03mm;
>0,08mm og 0,13mm søgeblade (inds.min = 0,03mm og udst.min. = 0,08mm!).
>
>Skal der justeres bliver det til gengæld mere besværligt eftersom
>GS'erne bruger shims, som dog ligger "over bucket" og derfor kan skiftes
>uden afmontering af knastaksler v.h.a. rette værktøj.
>MC-nøglen har det nødvendige værktøj til under 300,- og de penge er så
>rigeligt sparet ved at justere selv hvorfor indkøb deraf er ganske
>berettiget!