MC-tur omkring Holbæk
Fra : J W Nielsen

Dato : 03-05-06 16:04

Hej...
Vi er nogle stykker som laver nogle små dagsture - en af dem skal gå til
området omkring Holbæk - her skal vi med sikkerhed besøge Andelslandsbyen
Nyvang.
Vi kommer fra Nordsjælland...
Kender I til nogle strækninger i nævnte område, der er velegnet til
MC-kørsel en flot sommersøndag. Kunne der være andre attraktioner som man
burde lægge vejen forbi?

Mvh Jørgen
K1200GT

Fra : KOP

Dato : 03-05-06 18:49

I skal helt sikkert ud til Maglesø ca. 10 km syd for Holbæk, et af de
smukkeste naturscenerier i denne del af Danmark. Der er mulighed for at købe
en kop kaffe eller en is på stedets trakørsted.

--
kop
FZS 600 '98

Fra : Ralfi

Dato : 03-05-06 19:05

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> wrote in message
> Kender I til nogle strækninger i nævnte område, der er velegnet til
> MC-kørsel en flot sommersøndag. Kunne der være andre attraktioner som man
> burde lægge vejen forbi?

Nup afkørsel 15 på Holbækmotorvejen og tag turen til (eller fra) Holbæk af
Munkholmvejen hen over Munkholmbroen = skov + strand + bakker + bløde kurver

Hilsner

Ralfi

Fra : M. Hoey

Dato : 04-05-06 00:23

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kender I til nogle strækninger i nævnte område, der er velegnet til
> MC-kørsel en flot sommersøndag. Kunne der være andre attraktioner som man

Hvis I kommer til Holbæk, så er der ikke langt til Jyderup/Bennebo, vejen
mellem de to områder hedder Bennebovej, ligger ud til Skovvejen den er en
tur værd, gode sving og bakker, men kør forsigtig, der kan være dårlige
udsigtsforhold og småsten nogen steder, men rigtig smukt område på en flot
solskinsdag. Ellers er jeg også tilhænger af Magelsø ved Igelsø, et af de
smukkeste områder i på Sjælland! Foruden dette, er der en rigtig fed vej
oppe fra Frederikssund til Ganløse, ved navn Københavnsvej, men det er på
den anden side af fjorden!

Fra : Robert Andersen

Dato : 06-05-06 19:05

solskinsdag. Ellers er jeg også tilhænger af Magelsø ved Igelsø, et af de
> smukkeste områder i på Sjælland!

Jep, men pas på hvis du kører op ad bakken ved maglesø, den er meget stejl,
og med et sving ved toppen. Kender en der totaltskadede en kawa 900 (og
næsten sig selv) i svinget ved bakkens top... Han fik iøvrigt en regning på
rep af autoværnet (!! - det var et beton autoværn, og der var tydelige
mærker efter at flere biler havde haft kontakt med det)

/Robert

Fra : Biker-Torben®

Dato : 04-05-06 10:36

> [...]
> Kender I til nogle strækninger i nævnte område, der er velegnet til
> MC-kørsel en flot sommersøndag. Kunne der være andre attraktioner som man

Jeg kan tilslutte mig lovprisningen af Maglesø - der er bare helt vildt
flot. Traktørstedet har været på skiftende hænder, men ifølge deres
hjemmeside, er der tilsyneladende nu nogen, som i hvert fald serverer kaffe
og kage: http://www.maglesoe-traktoersted.dk/

Når I nu er i området, kan I også tjekke min side og se, hvor I kan få en
gang stegt flæsk med persillesovs, hvis det var noget:
http://www.bikertorben.dk/stegt_flaesk/sjkort.htm

Hilsen
Biker-Torben®
www.bikertorben.dk
www.mc-rejser.dk

Fra : J W Nielsen

Dato : 04-05-06 19:29

Mange tak for input til jer alle - det var lige sådan noget jeg skulle
bruge.
Glæder mig til at komme på disse kanter...

/Jørgen