Virago
Fra : Chris

Dato : 03-05-06 01:27

Hej - jeg er en gammel rotte på 48 som fik mc kort sidste år, har nu
mulighed for at købe en virkelig flot og velholdt Virago 535 årg. 2002 til
kr. 65000,- er det en rimelig pris? den har kørt 13000 km - er det en solid
og holdbar mc, har ikke forstand på at lave noget selv - havde tænkt på en
Honda 500 costum - men de er jo af ældre dato og til priser omkring kr
35000 - er lidt i vildrede, men syntes Viragoen både er flot og dejlig at
køre på.

Fra : Tattoo

Dato : 03-05-06 07:00

jeg tror du vil blive træt af så få kubik ...

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 03-05-06 13:41

jeg tror du vil blive træt af så få kubik ...
[SNIP]
Ikke på en Virago - Den har ikke brug for særligt mange kræfter for at gøre
hvad den skal.
SDe bare hvor glade folk er for deres Savage - Den er ikke meget hurtigere
end en MZ, men har sjæl som bare pokker.

Edvard

Fra : Asger Steffensen

Dato : 03-05-06 07:24

Saa vidt jeg ved har Virago 535 ikke nogle naevnevaerdige
boernesygdomme. Den har vaeret paa markedet siden 80'erne, og det tyder
jo paa at modellen holder.
13.000 km er ikke alverden. Om prisen er rimelig kommmer jo an paa hvad
en ny koster.

Hvis du ikke kan skrue selv, vil jeg klart anbefale dig at vaelge
Viragoen, Honda CX 500 er solid nok, men som du selv er inde paa, noget
bedaget.

Asger

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-05-06 07:32

> [...]
> mulighed for at købe en virkelig flot og velholdt Virago 535 årg. 2002 til
> kr. 65000,- er det en rimelig pris? den har kørt 13000 km

Det kan du da hurtigt finde ud af ved at checke dba og diverse forhandleres
hjemmesider.
Umiddelbart lyder det meget passende. Har selv lige checket markedet dog
mest omkring 40K.
Det kommer jo også an på om det er hos forhandler, og om han giver noget
garanti etc.

> - er det en solid og holdbar mc

Ja. Den har været på markedet længe og er meget populær. Og den har kardan,
så du slipper for at rode med kæde.

> syntes Viragoen både er flot og dejlig at køre på.

Det er en meget vigtig parameter.

Og 535 ccm er rigeligt hvis du ikke kører rally på hjemvejen.

/jim

Fra : Jesper Monsted

Dato : 03-05-06 13:20

Chris wrote:
> [...]
> Honda 500 costum - men de er jo af ældre dato og til priser omkring kr
> 35000 - er lidt i vildrede, men syntes Viragoen både er flot og dejlig at

Viragoen er en dejlig cykel, omend lige lille nok til min smag. Jeg
kører selv en 750 som passer fint til min 185 cm, hvorimod 535'eren
passer rigtig godt til min mors ~165 cm. Ingen af familiens tre viragoer
har nogensinde lidt af større problemer.

/Jesper

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-05-06 13:32

Jesper Monsted wrote:
> Viragoen er en dejlig cykel, omend lige lille nok til min smag. Jeg
> kører selv en 750 som passer fint til min 185 cm

Har du prøvet med fremflyttere ?

/jim (har endnu min første prøvetur på 535 til gode)

Fra : Jesper Monsted

Dato : 11-05-06 09:01

Jim Andersen wrote:

> Har du prøvet med fremflyttere ?

Hov, ja. Der var/er fremflyttere på alle tre - faderens 1100'en er dog
skiftet til en Wild Star i mellemtiden.

--
/Jesper

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-05-06 10:24

Jesper Monsted wrote:

> Hov, ja. Der var/er fremflyttere på alle tre

ok... så 535 med fremflyttere var stadig for lille til dine 185 cm ?

/jim

Fra : Jesper Monsted

Dato : 15-05-06 14:16

Jim Andersen wrote:
> ok... så 535 med fremflyttere var stadig for lille til dine 185 cm ?

Ja, jeg synes ikke jeg sidder specielt godt på den. Det er muligvis bare
mig der er deform, så prøv dig frem - hvis du er tilpas med cykelen vil
jeg varmt anbefale på alle andre punkter.

--
Jesper