Hvilken MC er bedst?
Fra : Svend

Dato : 02-05-06 10:55

Hej NG, har kun råd til en lille cykel, desværre. Hvilken MC er bedst
ef de her 2: Suzuki GN 250 eller en Yamaha SR 250 (samme alder)
mvh
Svend

Fra : Anders Majland

Dato : 02-05-06 10:59

Hej NG, har kun råd til en lille cykel, desværre. Hvilken MC er bedst
ef de her 2: Suzuki GN 250 eller en Yamaha SR 250 (samme alder)

Den i bedst stand ... Har du 2 bestemte i kikkerten ?

/A

Fra : Lyrik

Dato : 02-05-06 11:21

"Svend" <svjkl@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Hej NG, har kun råd til en lille cykel, desværre. Hvilken MC er bedst
ef de her 2: Suzuki GN 250 eller en Yamaha SR 250 (samme alder)
mvh
Svend
++++++++++++++++++++
De bliver rated lige gode på nettet.
Suzuki skorer lidt mere på touring-fronten idet den har 22 heste mod Yamahas
17.

Suzukiejerne nærmest flyder over af lovord. Ingen pip fra Yamahaejerne, lidt
mærkeligt...

Men det handler jo også om hvilken stand de er i.

Hilsen
jens

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-05-06 07:59

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Suzuki skorer lidt mere på touring-fronten idet den har 22 heste mod
> Yamahas 17.

Ikke ifølge MC-revy. Yamaha årgang 82 har 20 hk. '98 og '99 har 21 hk.

Har selv en GN. Dejlig maskine. Hvis jeg skulle vælge mellem de to, samme
årgang, stand km etc ville jeg tage GN. Den er nok nemmere at komme af med
igen, da der er flere af dem (populær kørelærer-cykel) den er mere kendt og
har et godt ry.

Der er ingen på
<http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_alle.asp?PostPW=&formsort=m%E6rke%2C+model%2C+%E5rgang+ASC&brand=Yamaha&formsearch=sr&Submit=++S%F8g++>

mens der er 8 GN'ere.

/jim

Fra : Svend

Dato : 02-05-06 11:47

++++++++++++++++++++++++++
Suzukiejerne nærmest flyder over af lovord. Ingen pip fra
Yamahaejerne, lidt
mærkeligt...

Er det ikke fordi der er mange flere GN250'er på gaden? (Solgt i mange
år).

Nogen siger at Yamahaen er en smule bedre forarbejdet.

mvh

Svend

Fra : Hekto

Dato : 02-05-06 12:20

After serious thinking Svend wrote :
> Er det ikke fordi der er mange flere GN250'er på gaden? (Solgt i mange
> år).
>
> Nogen siger at Yamahaen er en smule bedre forarbejdet.

Kender til 'flyder-udgaven' GZ250, og den er
ganske uden problemer.

GN250 er det let at få reservedele til; men den
lider sikkert af de vanlige Suzuki-svagheder med
ikke al for god lak på stellet.

Ellers er der jo Honda RS250 og
'mini-dominatoren' - ka' ik' lige huske hvad den
hedder? NX250?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Lyrik

Dato : 02-05-06 12:31

++++++++++++++++++++++++++
[...]

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Er der ikke en generel opfattelse omkring finish at Honda=1. Yamaha=2.
Kawasaki=3. Og Suzuki= 4.?

Jeg har kun haft en Yamaha 125 ccm 4 takter. Den havde en afskyelig fejl.
Det var at det elektriske system var underdimensioneret og at det
kortsluttede i kraftig regn.
Det ødelagde hele fornøjelsen ved den cykel. Finishen var ellers pæn.
Men skæmmet af slap motor og fejlkonstrueret elsystem.
Konen er blevet så bange for Yamaha på elsystemets bekostning at hun gyser
bare ved tanken om en ny Yamaha. Hun hopper aldrig på det mærke.

Jeg har haft en Suzuki Savage 650ccm. Elsystem og start perfekt. Stellet en
gang jern med sort sprøjtelak. Ikke flot, men nemt at reparere med en
spraydåse.
Stor tilfredshed fra min side.

Nuværende Kawasaki EN500. Fin i el og mekanik. Men stellet igen bare en gang
sort lak ovenpå jernet.
Kromen rimelig god bortset fra ekstraudstyr hvor den er lousy.

Hvis der var en dansk maskine så ville sæderne være til to personer.
Elsystemet ville have vedeligeholdessesfrit batteri. Stellet ville være
galvaniseret, grundmalet og sprøjtelakeret med 3 lag maling.
Forkromningen ville have været forkobret først og derefter slutforkromet.
Affjedringen ville have haft rigelig eftergivenhed til at holde fører og
passagerer fri for rumpestød.
Dækkene ville være altvejrsdæk til danske forhold og slangeløse.
Den ville være forsynet med smørenipler på alle strategiske steder og der
ville være en fedtsprøjte i værktøjssamlingen.
Den ville være bæltedrevet.
Den ville gå 30 km/l.
Men den oplevelse har vore politikere ikke undt os.

Hilsen
jens

Fra : AW på ZRX

Dato : 02-05-06 15:15

> Er der ikke en generel opfattelse omkring finish at Honda=1. Yamaha=2.
> Kawasaki=3. Og Suzuki= 4.?

Nej.

Allan

Fra : Lyrik

Dato : 02-05-06 15:28

"AW på ZRX" <allan@malwisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Nej.
>
> Allan
++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg mener min mc-mekaniker gav den rækkefølge hvis jeg husker ham ret.
Hvad mener du?

Hilsen
jens

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 16:39

> ++++++++++++++++++++++++++++++++
> Jeg mener min mc-mekaniker gav den rækkefølge hvis jeg husker ham ret.
> Hvad mener du?

Jeg er nu temmelig enig!

Hygge PD CBR1100t

Fra : AW på ZRX

Dato : 02-05-06 21:50

> Jeg er nu temmelig enig!
>
> Hygge PD CBR1100t

Tjaaa, jeg har set mange cykler efterhånden, og min indtryk er, at finishen
varierer fra model til model (indenfor de enkelte mærker), og at man får
hvad man betaler for.

Stil en R1, GSX-R 1000, en ZX 10 og en Fireblade op overfor hinanden og det
vil være svært at finde forskelle i finishen.

Så kan man tage en VFR 800 og sammenligne med en GSX 750 F, og her vil
Hondaen da sikkert vinde - men den koster altså også lige dobbelt så meget.
Så man kan da godt påstå at Honda er bedre kvalitet, men ikke til samme
pris.

Hummm, jeg tror holdningerne til de forskellige mærker bunder i fordomme.

F.eks. er jeg da selv af den klare overbevisning, at Ducati er noget
italiensk skrammel der ikke kan køre fra København til Roskilde uden at
skulle have lavet service undervejs. Og jeg har jo fuld understørttelse til
min påstand, da jeg aldrig har prøvet en Ducati.

Allan

Fra : Sune

Dato : 02-05-06 12:43

"""Svend" <svjkl@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Hej NG, har kun råd til en lille cykel, desværre. Hvilken MC er bedst
ef de her 2: Suzuki GN 250 eller en Yamaha SR 250 (samme alder)
mvh""

SR250 har en anelse kraftigere motor.

Kender en del til GN250 og den virker altid og kan være sjov at køre på.
Reservedele nemme at få fat i.
Yamahen kender jeg ikke så meget til, men skulle vist også være en ok MC.

MC-hilsen Sune

Fra : Svend

Dato : 03-05-06 08:26

> [...]
>igen, da der er flere af dem (populær kørelærer-cykel) den er mere kendt og

Jeg har ca. 18000 at gøre godt med, er der et alternativ til de 2
nævnte? En 250CC Kinacykel ved jeg ikke rigtig om jeg tør købe,
selvom man kan få en fabriksny.
Ellers er de cykler der er til salg i det prisleje nogle med 20-25 år
på bagen. Bliver det ikke for "træls" i længden?
mvh
Svend

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-05-06 09:27

>Jeg har ca. 18000 at gøre godt med, er der et alternativ til de 2 nævnte?

Hvad er der galt med dem ?

>En 250CC Kinacykel ved jeg ikke rigtig om jeg tør købe,
>selvom man kan få en fabriksny.

Min GN fra '92 holder ved siden af en Regal Raptor 250 (kinacykel) fra '05.
Gæt hvilken cykel der er mest rusten ?

>Ellers er de cykler der er til salg i det prisleje nogle med 20-25 år
>på bagen. Bliver det ikke for "træls" i længden?

Så må det da være noget med større motor du kigger på. Eller vil jeg sige at
alderen har da mindre at sige. Det er nærmere antal km og
standen/vedligeholdet der er vigtigt.

/jim

Fra : Svend

Dato : 03-05-06 09:57

>Så må det da være noget med større motor du kigger på. Eller vil jeg sige at
>alderen har da mindre at sige. Det er nærmere antal km og
>standen/vedligeholdet der er vigtigt.

Ja, jeg mente en gammel med stor motor, eller en "næsten ny" på
250cc.

Man får det man betaler for...

Tak for svarene.

mvh