Kørsel på "lånte"plader??
Fra : frb

Dato : 30-04-06 21:45

Er der nogen der ved hvad konsekvensen er af at sætte en plade fra ens gamle
MC over på den nye man har købt(uden reg.afgift) og så køre et par
begrændsede solskinsture??? Bare indtil man lige får sparret pengene op til
den sat.... reg. afgift..
Hvis nu Policen opdager det, bliver man så hængt,skudt og taget til fange,
eller hvad???

Hilsen den utålmodige...

Fra : Kramme

Dato : 30-04-06 21:50

rigtigt usmart påfund ...men hvem har det ikke lige strejfet en tanke

du får øjensynligt kun en lille bøde, hvis du bare bliver taget med omtalte
påhit ....et forsigtigt gæt er 500 - 1000.- ....meeeeeenn, der er det som er
værre, du skal tænke tanken at du kommer til at køre et lille barn ned, som
kommer til at sidde i rullestol resten af sine dage, der er nemlig ingen
forsikring der dækker det, så jeg gætter på fratagelse af det kørekort du
"måske" besidder endnu + en stor bøde til dig + betale erstatning til den
tilskadekomne, så er spørgsmålet om du kan leve med det ? ....nej vel :-/

sørg istedet for ordnede forhold det betaler sig

V.H John

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 22:11

En man der kørte med sæder i en gulpladebil skulle betale afgift + en bøde,
selv om han sagde at så ville han slet ikke have bilen. Det er ikke helt det
samme, men har med afgift at gøre så måske alligevel.

Lej dog et par prøveplader, så er du også forsikret.

Poul B-H

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-04-06 22:54

"Poul B-H" <svar_i_gruppen> skrev i
> Lej dog et par prøveplader, så er du også forsikret.

Ikke mod bøder og forhøjet afgiftsbetaling.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-06 08:37

> Ikke mod bøder og forhøjet afgiftsbetaling.

Nej men det er også nærmest bagateller i forhold til at forårsage et uheld
uden ansvarsforsikring. Førstegangstilfælde straffes kun med bøde. Der skal
afaik meget til før de forsøger at trække en bøde hjem i samme størrelse som
afgiften (og opkrævning fegge). Men der er hjemmel i loven til at gøre det.

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-06 09:49

>Førstegangstilfælde straffes kun med bøde. Der skal afaik meget til før de
>forsøger at trække en bøde hjem i samme størrelse som afgiften (og
>opkrævning fegge).

Nope det er kontant regning første gang, der er INGEN kære mor når man
prøver at snyde staten for $$..
Du skal betale en bøde på enten ½delen af afgiften eller hele afgiften, alt
efter forseelsen! du slipper IKKE med en advarsel..

Mvh
Morten

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-05-06 11:46

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
afgiften, alt
> efter forseelsen! du slipper IKKE med en advarsel..

Det er noget pladder du fyrer af Morten - jeg har en bekendt der er
blevet taget 3-4 gange for nummerpladestuntet, alle gange fik han en
bøde og konfiskeret de *falske* plader.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Orla Pedersen

Dato : 01-05-06 12:53

Brian Sørup wrote:

> Det er noget pladder du fyrer af Morten - jeg har en bekendt der er
> blevet taget 3-4 gange for nummerpladestuntet, alle gange fik han en
> bøde og konfiskeret de *falske* plader.

Nu er der jo også særregler for vendelboland I himmerland er der
eksempel på kontant afregning, dog kunne han vælge at "sidde" bøden af.
Man valgte at sige, at køretøjet var taget i brug. At køretøjet sidenhen
ikke kunne godkendes i Danmark havde man ingen forståelse for.

Så pas på,Skat har fat i den lange ende....

mvh
Orla

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-05-06 13:00

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sidenhen
> ikke kunne godkendes i Danmark havde man ingen forståelse for.
>
> Så pas på,Skat har fat i den lange ende....

Jouw-jouw, der skal da være lidt fordele ved at bo afsides
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Henning

Dato : 02-05-06 20:48

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> af.
> sidenhen

> Jouw-jouw, der skal da være lidt fordele ved at bo afsides

Jeg ved ikke om reglerne er ændret, men de er nok ikke blevet lempet. Jeg
kendte en der lavede nummeret i omkring 1980, da var det almindelig brugt at
købe store nye motorcykler uden afgift og en billig MZ og flytte
nummerpladen over.
Han blev taget, motorcyklen blev sat på synshallen indtil afgiften var
betalt. Jeg mener motorcyklen kostede ca. 50.000 incl. afgift, så afgiften
har nok været omkring de 30.000 Jeg kan ikke huske bødens størrelse men jeg
mener den var på 16.000. Samtidig havde han en lille møde med en bil hvor
han også kom til at betale skaden, da der jo ikke var forsikring, og skaden
på motorcyklen var også af egen lomme. Jeg vil skyde på en månedsløn på det
tidspunkt var ca. 10.000, så prøv at regn ud hvor dyrt det kan blive.
Henning

Fra : Armand

Dato : 01-05-06 12:25

Anders Majland skrev:

> [...]
> afgiften (og opkrævning fegge). Men der er hjemmel i loven til at gøre det.

Øhhh?
Var der ikke et par rædselsberetninger omkring prøvepladekørsel (til
skærtorsdags-paraden i Esbjerg?) hvor misæderen blev trukket igennem
hele Told&Skat's (nu: "Skat"!) mølle :-/

--
Armand.

Fra : OZ7PUS

Dato : 01-05-06 10:39

"Kramme" <k@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ? ....nej vel :-/
>
> sørg istedet for ordnede forhold det betaler sig

1000 kan ikke gøre det ..

Det er jo et uindregistret køretøj hvilket mig bekendt koster mindst
1500kr i bøde
Også er reg afgift ikke betalt .. bob bob der er det så hvist noget med at
du kan få en bøde der svare til reg afgiften.. Ej heller billigt

Måske det nemmeste var at leje et sæt prøveplader så er der oss lidt
forsikring der dækker

OZ3BTO

Fra : Dr.Enduro

Dato : 01-05-06 19:48

Har en kammerat, der blev taget på sin VFR på tyske plader. Han slap kun
med 2000 i bøde, fordi han allerede havde lavet en forespørgsel til told
og skat, den skulle indregistreres ugen efter.

--

Hilsen Jan

Fra : Armand

Dato : 01-05-06 21:50

Dr.Enduro skrev:

> Har en kammerat, der blev taget på sin VFR på tyske plader. Han slap kun
> med 2000 i bøde, fordi han allerede havde lavet en forespørgsel til told
> og skat, den skulle indregistreres ugen efter.

Sålænge der er udenlandske plader, og dermed papirer på, er det ikke nær
det samme bedrag - Det kunne f.eks. dreje sig om en prøvetur på et tysk
familemedlems motorcykel/bil! Selvom der er klare regler om at ejeren
skal være med ved sådanne situationer så er køretøjet jo ikke umiddelbar
rede til beskatning og indregistrering i danskerens navn, hvorfor der er
væsentlig forskel på dét og til f.eks. at montere en MZ-plade på en
uindregistreret VFR

--
Armand.

--
Armand.

Fra : Dr.Enduro

Dato : 02-05-06 08:02

Armand wrote:

> [...]
> rede til beskatning og indregistrering i danskerens navn, hvorfor der er
> væsentlig forskel på dét og til f.eks. at montere en MZ-plade på en

Ja, men det understreger jo min pointe: Det kan blive meget dyrt at lave
den slags stunts, man slipper ikke kun med 500 kr. i bøde. Min kammerat
slap med 2000, men også kun pga. den formildende omstændighed, at han
havde tilmeldt den omregistrerings-møllen.
Noget andet er, at jeg ikke tror den holder, hvis man bliver stoppet på
en tysk mc og siger, at det er ens tyske svogers eller man er lige på en
prøvetur. Hvis det var en gyldig undskyldning, så ville der slet ikke
køre dansk indregistrerede køretøjer i Sønderjylland, hvor mange har
noget familie eller i det mindste kender en på den anden side af grænsen.

--

Hilsen Jan

Fra : Armand

Dato : 02-05-06 16:02

Dr.Enduro skrev:

> [...]
> køre dansk indregistrerede køretøjer i Sønderjylland, hvor mange har
> noget familie eller i det mindste kender en på den anden side af grænsen.

reglerne siger også klart at den udenlandske ejer skal være med under
kørslen og dét dæmmer jo noget op for alle undskyldningerne :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 22:00

frb skrev i meddelelsen <44552167$0$38730$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
>den sat.... reg. afgift..
>Hvis nu Policen opdager det, bliver man så hængt,skudt og taget til fange,

Først af alt ingen forsikringsdækning, så går noget galt er Du endog meget
på den.

Møde med myndighederne, og de opdager "fejlen", tvungen afgift + tilsvarende
beløb i bøde.

Så vær nu lige lidt tålmodig.

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-06 07:27

> [...]
> på den.
>
> Møde med myndighederne, og de opdager "fejlen", tvungen afgift +

ja det burde kunne skræmme selv den modigste

Mvh
Morten

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-04-06 22:53

> [...]
gamle
> MC over på den nye man har købt(uden reg.afgift) og så køre et par

Du behøver såmand bare at trække den 1 gang udover fortovskanten.
Nummerpladen kan du evt. selv male, det er sagen uvedkommende.

> Bare indtil man lige får sparret pengene op til
> den sat.... reg. afgift..
> Hvis nu Policen opdager det, bliver man så hængt,skudt og taget til fange,
> eller hvad???

Du får en bøde og kommer til at betale afgift, vist mere end 1 gang. Og
laver du et færdselsuheld/personskade, får du noget at tænke over resten af
livet i større eller mindre grad.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-05-06 06:05

Preben Riis Sørensen wrote:

> Du får en bøde og kommer til at betale afgift, vist mere end 1 gang. Og
> laver du et færdselsuheld/personskade, får du noget at tænke over resten af
> livet i større eller mindre grad.

Åhh, man skal bare have en solid indtægt, ansvarsforsikringen dækker så
vidt jeg husker kun omkring 100 mio...
Så man skal bare nøjes med at lave materielle skader, så skal man ikke
døje så meget med samvittigheden, bare betale en træls regning når
girokortet kommer.

Kort sagt: Det er på flere måder for dyrt at køre uden plade/afgift..

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Jørgen Flindt

Dato : 01-05-06 00:15

frb <no@post.dk> skrev:
> [...]
>reg.afgift) og så køre et par
>begrændsede solskinsture??? Bare
>indtil man lige får sparret pengene op til

Her er en der ikke har hørt om begrebet Alternativ nummerplade !!

Nå men jeg vil anbefale dig at du styre din tålmodighed, og
venter til du har råd til at betale afgiften.
Det er en ret bekostelig afærre at blive snuppet på et køretøj
der i virkeligheden burde stå derhjemme.Så glem alt om det, så
vil din glæde ved at kører også blive det meget større.

Du ved jo godt at det altid er rart at have noget til gode, så
længe det ikke er Tæv/Bøder.

V.h Jørgen

Fra : Martin Christiansen

Dato : 01-05-06 13:39

"frb" <no@post.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis nu Policen opdager det, bliver man så hængt,skudt og taget til fange,
> eller hvad???

Hvad sker der egentligt hvis man har en indregisteret mc, hvor der er
monteret en større motor på..?

Jeg tænker helt konkret på zxr 750, hvor der er flere der monterer en zx9r
motor på, da den passer over på..?

Hvad siger syn + forsikring mon til det...?

Mvh - Martin

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-06 13:50

> Jeg tænker helt konkret på zxr 750, hvor der er flere der monterer en zx9r
> motor på, da den passer over på..?
>
> Hvad siger syn + forsikring mon til det...?

Der er flere ting i det

- Forsikring - de kan vælge kun at dække forholdsmæssigt hvis de mener du
skulle have betalt en højere præmie for cyklen hvis du havde fortalt dem
sandheden. Standard skrækeksemplet er den unge man der forsikrer sin golf
gti i sin faders navn. Han totalskade bilern men for kun dækket halvdelen da
præmien ville have været det dobbelte hvis han havde forsikret i eget navn.

- Skat. Hvis skat mener at den skifter indentitet og bliver lig en større
model skal der svares ny afgift. Her standard eksemplet en med gammel golf
der smider gti motor i. sammen med bedre bremser osv.

Og så er der spørgmålet om den overhovedet kan synes. Afaik så må der smides
en anden motor i sålænge den på papiret højest yder 20% mere end den
originale. Nu tror jeg nok at det er tilstrækkelig stor forskel på den ældre
zxr750 til en zx9r til at skat ikke mener at der er tale om et modelskifte
(medmindre affjedring/kåbedele flyttes med) så jeg tror mest det er et
spørgsmål om hvad den gamle kontra den nye yder (på papiret)

/A

Fra : Martin Christiansen

Dato : 01-05-06 16:14

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44560421$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> modelskifte (medmindre affjedring/kåbedele flyttes med) så jeg tror mest
> det er et spørgsmål om hvad den gamle kontra den nye yder (på papiret)

Det burde holde sig lige under 20 %.

ZXR 750 fra 1991 (som er den første model hvor zx9r passer på) yder 118 hk.
ZX9R yder standard 139 hk.

Så det er under 20 %. Men så skal man sørge for at det er i standard trim
(udstødning mv.).

Så er det bare forsikringen...

Mvh - Martin

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-06 21:25

> [...]
> hk. ZX9R yder standard 139 hk.
>
> Så det er under 20 %. Men så skal man sørge for at det er i standard trim

Det er standard trim som skat forholder sig til. Hvis nu forholdet mellem de
havde været over 20% kan man ikke få det under ved at tune på originalen

> Så er det bare forsikringen...

Mon ikke de er til at tale med - den gamle motor er udtjent og det er ikke
til at finde en ny 750'er, men du kan skaffe en lidt større med lavt kmtal
fra en zx9'er der yder en lille smule mere ... Spørgsmålet er nok bare om de
mener at præmien skal stige af det - Jeg kunne ikke forestille mig de ville
stille sig i vejen for ombygningen.

Og SKAT - det koster få hundrede kroner at få bindende afgørelse. De skal
vel bare have samme sang som forsikringen....

Fra : Armand

Dato : 02-05-06 16:05

Anders Majland skrev:

> Det er standard trim som skat forholder sig til. Hvis nu forholdet mellem de
> havde været over 20% kan man ikke få det under ved at tune på originalen

På samme måde går det altså heller ikke at pumpe videre på den større
motor så den overskrider de 20% mer-ydelse :-|

> [...]
> mener at præmien skal stige af det - Jeg kunne ikke forestille mig de ville

Ved TopDK ligger 750'erne og 900'erne alligevel i klasse sammen, så dér
kan det kun løbe op i en værdiansættelse :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 01-05-06 21:56

Anders Majland skrev:

> [...]
> Og så er der spørgmålet om den overhovedet kan synes. Afaik så må der smides
> en anden motor i sålænge den på papiret højest yder 20% mere end den

De 20% større motor (á ydelse på uoriginal motor) er også Skat's regel!

I princippet er der fri tuning på den originale motor derved at Skat
ikke blander sig deri og bilinspektionen ikke har deciderede
retningslinier for hvor grænsen går!

Og så viljeg tilslutte mig Orlas formaninger omkring at lege med
Skat'efar: Skat ér the bad boys of the neighborhood, som man ikke skal
tro at man kan argumentere med :-|

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 02-05-06 12:20

> De 20% større motor (á ydelse på uoriginal motor) er også Skat's regel!

Men kun sålænge der ikke er tale om tab af identitet ... Jeg kan huske som
stor knægt at en af røderne havde "tunet" en opel manta med brede skærm,
skørter osv. Selvom han ikke var nået til at putte en større motor i så
ville skat have afgiften betalte på ny da den havde skiftet identitet. Det
var samme historier om ombyggerde ford escorter hvor en xr3i var en hefitig
model som man nemt kunne ombygge en gammel sløv slæde til ... Standard
skrækeksemplet er vist stadig på skat's hjemmeside - med at det ikke går at
lægge en gti motor (16ventilet) i en ældre golf (8ventilet) selvom
effektforøgelsen holder sig under de 20%

/A