Hvilken benzin til min cykel?
Fra : KT

Dato : 30-04-06 17:46

Hej, i værstedmanualen står der:
"Gasoline should be graded 85-95 octane by the Research metod or higher. An
unleaded gasoline is recommended."

Kan jeg så sagtens køre på oktan 92 (Bedre for miljøet, og marginalt bedre
for min pengepung).
Jeg ved ikke hvad de mener med "by the Research metod". Er det den standard
vi angiver oktanindholdet i benzin med i DK?

Mvh Kim
// VX800

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 30-04-06 20:00

det må det vel være, men det var godtnok et stort interval....

mvh
Patrick

Fra : Thomas

Dato : 30-04-06 20:33

> Kan jeg så sagtens køre på oktan 92 (Bedre for miljøet, og marginalt bedre
> for min pengepung).

Hvorfor skulle oktan 92 være bedre for miljøet?

/Ths.

Fra : KT

Dato : 30-04-06 21:18

"Thomas" <t@pp.se.invalid> wrote in message

> Hvorfor skulle oktan 92 være bedre for miljøet?
>
> /Ths.

Jo højere oktantal, jo højere MTBE-indhold. MTBE er meget skidt for miljøet.
Læs evt. mere:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=oktan+milj%C3%B8+92+95+98+mtbe&meta

Mvh Kim

Fra : KT

Dato : 30-04-06 21:31

> "Thomas" <t@pp.se.invalid> wrote in message

> Jo højere oktantal, jo højere MTBE-indhold. MTBE er meget skidt for
> [...]

Jeg kan se at MTBE er blevet udfaset til fordel for mindre miljøbelastende
stoffer.
Jeg vil stadigvæk mene man ikke skal køre med højere oktan end nødvendigt.

Mvh Kim