Kategori?
Fra : Morten Holst

Dato : 30-04-06 10:38

Hej Ng.

Nogen der ved hvordan man finder ud af hvilke cykler der høre under hvilke
kategorier? Superbike, streetbike, touring, osv?

Morten

Fra : MKS - 74

Dato : 30-04-06 10:46

On Sun, 30 Apr 2006 11:38:15 +0200, "Morten Holst"
<stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote:

>Hej Ng.
>
>Nogen der ved hvordan man finder ud af hvilke cykler der høre under hvilke
>kategorier? Superbike, streetbike, touring, osv?

Hvis det er i forbindelse med tegning af forsikring, så må du spørge
det specifikke selskab, idet det varierer lidt fra selskab til selskab
hvordan det kategoriserer de forskellige MC'er.

--
-Michael

Fra : MortenP

Dato : 30-04-06 13:10

MKS - 74 wrote:

> [...]

<<Flere selskaber betegner generelt cykler med kåbe som værende
"sportsmaskiner". og det kan rent faktisk svinge meget alt afhængig
hvilken assurandør man taler med.. Har en kammerat der fik en ½ pris på
hans GS-500F fordi han talte med en fyr der selv havde motorcykel.. Hende
den første han talte med mente det var en sportscykel fordi den har
fuldkåbe..

Jeg selv betaler 400 kr mere for min Bandit S model, ifht. hvis den ikke
havde haft topkåben. Så det er ikke en formue.. Glasfiber koster

Men SHOP efter billigste priser. Det kan betale sig at samle sine
forsikringer ved 1 selskab.. På den måde kan du nemmere opnå rabatter.

Mvh.
MortenP

Fra : Morten Holst

Dato : 30-04-06 13:42

Det lyder da latterligt. GS500´eren kan man jo både få med og uden kåbe...
skulle den med kåbe være dyrere end den uden selvom det er samme maskine?

Fra : AW på ZRX

Dato : 30-04-06 20:40

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote in message
> Det lyder da latterligt. GS500´eren kan man jo både få med og uden kåbe...
> skulle den med kåbe være dyrere end den uden selvom det er samme maskine?

Du smider din cykel på siden med 20 km/t.

Hvad koster det at få lavet maskinen med kåbe?
Hvad koster det at få lavet maskinen uden kåbe?

En fuldkåbe koster måske 5.000 - 10.000 kr at få skiftet.
Og den har højst sandsynligt ikke beskyttet noget som helst, så alt det der
er ødelagt på den uden kåbe er også ødelagt her overi.

Den typiske skadepris er højere på en kåbecykel (...så det er altså ikke
samme maskine, der er jo kåbe på den ene...)

Allan
ZRX 1200 S

Fra : MortenP

Dato : 30-04-06 21:16

AW på ZRX wrote:

> [...]

> Den typiske skadepris er højere på en kåbecykel (...så det er altså ikke
> samme maskine, der er jo kåbe på den ene...)

<Netop.. Glasfiber koster .. jeg betaler dog gerne lidt mere i
forsikring og så har komforten bag kåben .. men rent pengemæssigt så er
der måske mere snusfornuft i at starte ud med en "nøgen" cykel.

MortenP

Fra : Armand

Dato : 01-05-06 01:43

AW på ZRX skrev:
> [...]
> Den typiske skadepris er højere på en kåbecykel (...så det er altså ikke
> samme maskine, der er jo kåbe på den ene...)

Dét løber ud i et paradoks når man tager i betragtning at der intet er
til hindring for at man eftermonterer en kåbe på en ellers nøgen motorcykel!
Næh - Klassificeringen er nærmere en "GTi-regel" der placerer sportsligt
orienterede motorcyklister i en fareklasse for sig!
Og når man anskuer det relativt store antal SV-ejere der er styrtet
fordi de troede at deres sportslige motorcykel kunne gå på vandet, er
dén katagorisering måske ikke helt tosset :-/

--
Armand.
(gammelnok hvis forsikringsselskab lader vælge frit indenfor en beøbsramme)