Registreringsafgift - igen !
Fra : Poul Erik Sørensen

Dato : 29-04-06 23:56

Hej !

Her http://www.jp.dk/kp/artikel:aid=3687692/ kan man læse, at der -
muligvis - er penge at spare ved selv at hente sin nye mc i f.eks. Tyskland.

Umiddelbart kunne det jo se ud til, at der kunne være idé i at tage kontakt
til f.eks. en tysk BMW-forhandler og "snakke" ham nogle tusinde euro ned i
pris på en ny BMW - det er da muligt at hjelmen eller jakken så skal være
"lidt" dyrere, men hvad gør det ? - hverken hjelm eller jakke er jo belagt
med 180% afgift !

Er der nogen, der har erfaring med dette ? - evt. kunne det vel bruges til
at skaffe sig en rabat hos en dansk forhandler af en ny BMW....

mvh / Poul Erik

Virago 535, som gerne snart måtte blive "forvandlet" til en ny R1200RT

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 30-04-06 05:30

"Poul Erik Sørensen" <poul.erik.soerensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> mvh / Poul Erik
>
> Virago 535, som gerne snart måtte blive "forvandlet" til en ny R1200RT

Hvis du kan gøre sådan, så snyder du den danske stat for afgift.
Den danske stat er mig og alle andre danskere, så reelt spørger du om vi kan
hjælpe dig med at snyde os!
Hilsen Matthias

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 30-04-06 08:31

Matthias H Matthiessen skrev den 30 apr 2006 i

snip

> Hvis du kan gøre sådan, så snyder du den danske stat for afgift.
> Den danske stat er mig og alle andre danskere, så reelt spørger du om vi
> kan hjælpe dig med at snyde os!

Det er da vist en af de alment accepterede kavalerdelikter at få bragt
afgiften længst muligt ned Kan man forhandle sig til en god pris -
ligegyldigt hvor - gør man det også, det er en del af "gamet". Rent bortset
fra at jeg IMHO ikke tror at regnestykket holder i sidste ende: der
kompenseres jo i DK allerede på importprisen, for overhovedet at kunne sælge
motorcykler i landet.

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-06 12:28

> [...]
> fra at jeg IMHO ikke tror at regnestykket holder i sidste ende: der
> kompenseres jo i DK allerede på importprisen, for overhovedet at kunne

Det er noget danske bilhandlere har "øvet" sig på i årevis. F.eks ved sælge
demo biler der reelt ikke helt hart kørt længe nok til rabat på afgiften
eller ved at sælge en ny bil med stor rabet før afgift mod så at give
tilsvarende mindre for en brugt i bytte... Den høje afgift fostrer meget
stor kreativivtet ...

Fra : Molnit

Dato : 30-04-06 09:51

Matthias H Matthiessen skrev:

> Hvis du kan gøre sådan, så snyder du den danske stat for afgift.
> Den danske stat er mig og alle andre danskere, så reelt spørger du om vi kan
> hjælpe dig med at snyde os!

   Vil det sige at hvis man for tingende nede i butikken på tilbud, så er
det at snyde fællesskabet ? da det medføre der betales mindre i moms for
den enkelte vare ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Palle Jørgensen

Dato : 30-04-06 19:30

"Molnit" <news@molnit.com> wrote in message

> Vil det sige at hvis man for tingende nede i butikken på tilbud, så er
> det at snyde fællesskabet ? da det medføre der betales mindre i moms for
> den enkelte vare ?

Jada. Det er det samme hvis du kører for stærkt uden at få en bøde. Så har
du snydt fællesskabet for de bødeindtægter "vi" faktisk burde have haft

Fra : Poul Erik Sørensen

Dato : 03-06-06 22:07

Glæd dig Matthias; jeg har netop lagt kr. 160.000,- i reg.afgift + kr.
23.500,- i moms på min nye R1200RT - det må da glæde dig !

Jeg håber, at du får lidt fornøjelse af dit udbytte fra "fælleskassen" af
mine næsten kr. 185.000,- !!

mvh / Poul Erik

Fra : frølårsraketten

Dato : 04-06-06 01:51

> Glæd dig Matthias; jeg har netop lagt kr. 160.000,- i reg.afgift + kr.
> 23.500,- i moms på min nye R1200RT - det må da glæde dig !

Tillykke!
Det er bare en cykel der er dejlig at køre på.
Hilsen Pierre

Fra : Anders Majland

Dato : 04-06-06 08:55

> Jeg håber, at du får lidt fornøjelse af dit udbytte fra "fælleskassen" af
> mine næsten kr. 185.000,- !!

Tilykke med den og selvfølgelig glæder det mig da at du bidrager stort til
den fælles kasse - det samme hver gang jeg ser en Mkr bil på hvide plader
(luksusbiler på guler plader og "små" autocampere er også nærmest
afgiftsundragelse)

Selv snyder jeg i skat/afgift ved at køre på gamle maskiner (1988 &1993) der
jo selvfølgelig burde skrottes og er erstattes af noget med en ny afgift....