Så skete det sgu også for mig :(
Fra : Niels Munk

Dato : 29-04-06 19:34

Den med at "alle skal ned at ligge på ét eller andet tidspunkt"
holder åbenbart stik :(

Jeg tabte min RF 900 R i et sving i Esbjerg torsdag aften,
omkring 19:30. Dvs, jeg fik rettet op efter en baghjulsudskridning,
og fortsætter derefter ligeud i en kantsten, og derefter en lygtepæl.

RF'eren skal have ny kåbe foran på begge sider, og måske ny køler.
Nyt intrumenthus/beslag skal der også til. Ny fælg foran, ny vindskærm,
nye spejle, ny gearpedal, nyt bremsehåndtag, nyt koblingshåndtag OSV!
Umiddelbart ser det ikke ud til at de vitale dele har lidt skade.
Værste af det hele er at der ingen kasko er på dyret.

Nu ender det nok med at jeg henter en doner i .de. Har fundet én på
mobile, med smadret motor. til 1100Euro.

Personligt er jeg sluppet meget billigt! Jeg har ikke brækket noget
overhovedet. Det værste er en blødende lever, som vistnok er holdt
op igen. Derudover er hele min højre side (som ramte lygtepælen)
grundigt øm. Jeg kan ikke løfte højre arm endnu. (men det kommer vel)

Som om hele historien ikke er nok, modtager jeg i formiddags mens jeg
ligger i hospitalssengen, et opsigelsesbrev fra mit arbejde. Jeg er fyret
med
3 måneders varsel. Hold da kæft! Syntes det var slemt nok da kæresten
skred for 3 uger siden...

I må godt have ondt af mig nu.

/Niels Munk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-04-06 19:56

"Niels Munk" <spam*filter*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
> I må godt have ondt af mig nu.

Man skal altid se tingene fra den lyse side.
Så nu kan du jo sige til dig selv at det kun
kan gå fremad. Pøj pøj.

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 22:39

Mere end almindeligt surt, æv æv

God bedring herfra Odense

PD CBR1100t
der sidder meget stille efter et styrt i Frankrig
bækkenet brækket 3 steder.

Fra : MKS - 74

Dato : 29-04-06 22:46

On Sat, 29 Apr 2006 23:38:38 +0200, "Poul Dam"
<pouldamhyggeadslhome.dk> wrote:

>PD CBR1100t
>der sidder meget stille efter et styrt i Frankrig
> bækkenet brækket 3 steder.

Yffer-pyffer Poul!! Så gider du ikke mere nu? (hvilket man jo godt kan
sætte sig ind i)

Anyways... god bedring til både dig og Niels!

--
-Michael

Fra : KS

Dato : 30-04-06 11:57

ondt af dig herfra!!

Fra : Bo Nielsen

Dato : 29-04-06 23:48

"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Mere end almindeligt surt, æv æv
>
> God bedring herfra Odense
>
> PD CBR1100t
> der sidder meget stille efter et styrt i Frankrig
> bækkenet brækket 3 steder.

Må i begge komme jer uden mén.

ScooterBo

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 30-04-06 05:18

"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> wrote in message

> Mere end almindeligt surt, æv æv
>
> God bedring herfra Odense
>
> PD CBR1100t
> der sidder meget stille efter et styrt i Frankrig
> bækkenet brækket 3 steder.

Jep, god bedring til jer begge. Som skrevet, nu kan det kun gå op ad bakke.
Se det som en mulighed for at sætte et punktum...

--

Allan
Aprilia SL1000

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 30-04-06 16:51

Poul Dam wrote:

> Mere end almindeligt surt, æv æv
>
> God bedring herfra Odense
>
> PD CBR1100t
> der sidder meget stille efter et styrt i Frankrig
> bækkenet brækket 3 steder.

Surt

God bedring til jer begge.

--
Dan "748" Dethlefsen
Som endnu ikke er kørende efter mit stunt i septemper

Fra : Futte & Co.

Dato : 29-04-06 19:54

Niels Munk wrote:

> [...]

> med
> 3 måneders varsel. Hold da kæft! Syntes det var slemt nok da kæresten

Jamen så har du da vist høstet din del af ulykker
go' bedring , begge to

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Christian S

Dato : 30-04-06 08:30

> [...]
> med
> 3 måneders varsel. Hold da kæft! Syntes det var slemt nok da kæresten

Du skal ihvertfald gå i din fagforening!. Man kan vist ikke blive fyret når
man går sygemeldt, så måske du er sikret løn lidt længre.
Mvh
Christian S

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 30-04-06 09:36

Surt show !

Håber du kommer dig hurtigt.
Hvis du kommer til at mangle noget plastic, så har jeg begge sider og en
front liggene, som vi nok kan finde en rimelig pris på, hvis ikke du skal
til tyskland efter en.

Mvh Thomas
RF 600

Fra : Niels Munk

Dato : 30-04-06 10:46

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Surt show !

jotak...

> Hvis du kommer til at mangle noget plastic, så har jeg begge sider og en
> front liggene, som vi nok kan finde en rimelig pris på, hvis ikke du skal
> til tyskland efter en.

Jeg kommer helt sikkert til at mangle noget plastic. Fronten + begge sider
er ødelagt.
Samtlige beslag og bøljer som holder kåbe + instrumenthus er også færdige.
Medmindre din pris er _meget_ "fair" :) tror jeg ikke det bliver aktuelt,
for jeg skal
også have nyt forhjul, nye koblings+bremsegreb, ny gearvælger, måske ny
bagfælg
+ alle de andre småting som jeg endnu ikke har opdaget... Er bange for at
hvis jeg skal
købe alle de ekstra dele som reservedele, kommer prisen over de 8000 jeg
skal give
for en komplet RF 900, med defekt motor...

Indtil videre har jeg kun set den meget kort. Har simpelthen ikke energi til
andet, end
at ligge på langs lige pt :( Utroligt så hård en galvaniseret lygtepæl kan
være ;)

Jeg skal nok lade høre fra mig, når jeg har fået undersøgt cyklen nærmere.
Vil prøve at se, om ikke jeg kan få uploadet nogle billeder til min profil

motorcykelgalleri senere, evt. også på dfmc.dk

/Niels Munk

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 13:13

Niels Munk skrev i meddelelsen
<4454874e$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

>+ alle de andre småting som jeg endnu ikke har opdaget

Giv lige RF'eren en grundig undersøgelse omkring kronrørsregionen. Se efter
revner og deformationer. Det ville jo være dobbeltsurt at købe stumper hjem
til et defekt stel :-|

mvh
Orla

Fra : Niels Munk

Dato : 30-04-06 15:31

meddelelse news:4454aba1$0$27573$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> efter
> revner og deformationer. Det ville jo være dobbeltsurt at købe stumper

Har jeg også tænkt mig. Problemet er at den endnu ikke står på min adresse,
men i en lade ude på landet.
Jeg har været ude at kigge på den kort - da kunne jeg umiddelbart ingen
revner se i regionen omkring kronrøret. Svejsningerne ved kronrøret, som
skulle være en svaghed på RF'ere ved styrt, ser umiddelbart intakte ud.

Det passer også med at jeg ikke har ramt lygtepælen 100% frontalt
(med forhjulet), men har ramt lige til højre for forlygten, og har "slået
smut"
på lygtepælen. Så jeg tror ikke der har været deciderede belastninger på
kronrøret, udover da jeg rammer kanstenen, og smadrer fælgen.

Går i gang med at úploade lidt billeder til føromtalte sites nu.
Skriver her i tråden, når de kan ses online.

/Niels Munk

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 17:17

Niels Munk skrev i meddelelsen
<4454ca11$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

> [...]
>revner se i regionen omkring kronrøret. Svejsningerne ved kronrøret, som
>skulle være en svaghed på RF'ere ved styrt, ser umiddelbart intakte ud.

Godt at Du er opmærksom på den svaghed, og ja, jeg tænkte nu også mest på
mødet med kantstenen, men det kan da være at hjulet trodsalt er "smuttet"
hen over kanten.

Op med humøret, det kunne have været meget værre..... Du kunne have været
"viklet omkring" lysmasten

mvh
Orla

Fra : Niels Munk

Dato : 30-04-06 17:29

meddelelse news:4454e350$0$38675$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Godt at Du er opmærksom på den svaghed, og ja, jeg tænkte nu også mest på
> mødet med kantstenen, men det kan da være at hjulet trodsalt er "smuttet"
> hen over kanten.

Joooee.... Smuttet og smuttet... :) Har du set billedet af fælgen på:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5598
Jeg ved ikke om man kan kalde det "smuttet" ?

> Op med humøret, det kunne have været meget værre..... Du kunne have været
> "viklet omkring" lysmasten

Hehe, ja - det er jeg klar over. Begynder så småt at indse hvor heldig jeg
har været.

/Niels Munk

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 30-04-06 11:07

Niels Munk wrote:
> [...]
> fyret med
> 3 måneders varsel. Hold da kæft! Syntes det var slemt nok da kæresten

Resumé:
1: Smadret cykel
2: Halvalvorligt skadet
3: Kæresten skredet
4: Fyret

Og du overdramatiserer ikke? Nu ved jeg ikke om punkt 3 er negativt, men det
antager jeg. Ad Punkt 4: Er du funktionæransat?

Men ondt af dig har vi sku da.
FOCs

Fra : Niels Munk

Dato : 30-04-06 11:12

"Freddy O. Christensen" <foc@rosenholmsxxxx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og du overdramatiserer ikke? Nu ved jeg ikke om punkt 3 er negativt, men
> det antager jeg. Ad Punkt 4: Er du funktionæransat?

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre at overdramatisere i min situation pt.
Jeg går sådan set bare og venter på at månen falder ned i hovedet på mig...

Punkt 3 er meget negativt - efter 2½ år gør det sgu ondt :(

Punkt 4: Ja, jeg er funktionæransat. Har dog kun været ansat 6 mdr. men
min prøveperiode er dog overstået.

> Men ondt af dig har vi sku da.

Hehe - takker :)

/Niels Munk

Fra : Lyrik

Dato : 30-04-06 11:45

> [...]
> med
> 3 måneders varsel. Hold da kæft! Syntes det var slemt nok da kæresten

+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Forfærdeligt!
Men at du ligger og bygger en ny maskine op med fuld skrue på
fremtidsplanerne viser en bomstærk psyke.
Held og lykke herfra.

Hilsen
Jens

Fra : Niels Munk

Dato : 30-04-06 16:06

Så ligger der et par billeder af RF'eren på:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5598

Jeg har endnu ikke uploadet til min profil på DFMC.dk endnu,
da billederne "kun" må fylde 1MB. Jeg orker pt. ikke at resize
alle mine billeder. Man bliver sgu så ugidelig og træt efter en
hjernerystelse.

Så indtil videre må I leve med den elendige opløsning der er
på motorcykelgalleri.dk.

/Niels Munk

Fra : Jørgen Flindt

Dato : 01-05-06 00:23

> [...]
>modtager jeg i formiddags mens jeg
>ligger i hospitalssengen, et
>opsigelsesbrev fra mit arbejde. Jeg er fyret

Hej Nils.
Hvorfor skulle "vi" dog have ondt af dig, du har sikkert kørt
bund råddent og har så fået som du selv lagde op til.
Som jeg læser din historie, ville du nok være bedre tjent med en
trehjulet cykkel.

V.h Jørgen

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 01-05-06 00:28

Jørgen Flindt (slet 32M20) skrev:

> [...]
> bund råddent og har så fået som du selv lagde op til.
> Som jeg læser din historie, ville du nok være bedre tjent med en

PLONK

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Niels Munk

Dato : 01-05-06 08:34

"Jørgen Flindt (slet 32M20)" <tiggie@32M20c.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Nils.
> Hvorfor skulle "vi" dog have ondt af dig, du har sikkert kørt
> bund råddent og har så fået som du selv lagde op til.

Egentlig burde jeg slet ikke svare dig...

Det er "Niels" med E.
Needless to say - jeg har ikke kørt "bundråddent". Hvis jeg havde,
lå jeg nok ikke med en bærbar lige nu
Jeg skønner at jeg ramte kantstentenen med 30-50km/t.
Kan fortælle at min mc gled 4meter hen ad fortovet, efter at have
ramt lygtepælen med højre side. Tyder det på rådden kørsel?
Politiet ville heller ikke gøre noget som helst ud af sagen, andet end
at skrive rapport. Rådden kørsel? Nej.

> Som jeg læser din historie, ville du nok være bedre tjent med en
> trehjulet cykkel.

Så er der noget der tyder på at du ikke læser så godt. Briller?
- Men ja, en 3-hjuler havde sikkert været godt,
så lå jeg nok ikke her i dag...

Jeg håber at du lige har oplevet en værre situation end jeg. I så fald
har du min medlidenhed, og tilladelse til at være så bitter.
Hvis ikke, vil jeg ikke spilde mere tid på dig, og du frabedes at
svare dette indlæg.

/Niels Munk

Fra : Preben Otto Jensen

Dato : 01-05-06 09:35

Hold kæft en nar du er at høre på
Manden er væltet og kommet til skade

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 01-05-06 00:33

Niels Munk skrev:
> Den med at "alle skal ned at ligge på ét eller andet tidspunkt"
> holder åbenbart stik :(

God bedring herfra

------

hvaaa
Skal vi lige sende Dolph forbi med "Dolph Køllen" og tæske den sidste
optimisme ud af dig for lige at få det overstået??

Fra : Niels Munk

Dato : 01-05-06 08:37

""J.C. Kløve"" <DunantSLET@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> God bedring herfra

Takker :)
- Har lige fået en masse smertestillende med hjem fra hospitalet,
så nu skal det nok gå altsammen ;)

> hvaaa
> Skal vi lige sende Dolph forbi med "Dolph Køllen" og tæske den sidste
> optimisme ud af dig for lige at få det overstået??

Ja, det ville da være en god idé! Be' ham om at sigte efter højre skulder
og knæ. Vi kan jo lige så godt gøre det ordentligt når vi nu er i gang :)
Jeg har ellers prøvet at overtale månen til at falde ned i hovedet på mig,
men det lader ikke til at den gider :-/

(Tak for opbakningen)

/Niels Munk