Interkom
Fra : Claus Vitting

Dato : 29-04-06 19:04

Hej NG,

er der nogle som kan anbefale et godt Interkom system.

Skal naturligvis indbygges i hjelm, og gerne mulighed for 2 personer på
samme cykel samt cykel til cykel.

På forhånd tak.

Mvh.

Claus

Fra : Thomas

Dato : 29-04-06 19:15

"Claus Vitting" <claus@vittingfamily.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er der nogle som kan anbefale et godt Interkom system.
>
> Skal naturligvis indbygges i hjelm, og gerne mulighed for 2 personer på

Kan kun anbefale autocom. Det fungerer. Jeg købte sidste års version til
halv pris i England. I år er der ændret en del (mere Bluetooth-support). Kan
købes flere steder i Danmark (Køge MC, Maxi, Aagesen o.s.v.)

/Ths.

Fra : Claus Vitting

Dato : 30-04-06 10:18

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 29-04-06 19:35

> [...]
>
> er der nogle som kan anbefale et godt Interkom system.
>
> Skal naturligvis indbygges i hjelm, og gerne mulighed for 2 personer på

http://www.motocom.dk/ sælger nogle rigtig gode anlæg.
Hilsen Matthias

Fra : Steen Thomasberg

Dato : 29-04-06 22:35

"Claus Vitting" <claus@vittingfamily.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> er der nogle som kan anbefale et godt Interkom system.
> Claus

Hvis penge ikke var noget problem ville jeg vælge Baehr fra Motorcom som
Matthias skriver.

Nu har jeg ikke for mange af dem, så jeg købte Autocom (som Thomas
anbefaler) for et år siden (Active rider). Jeg har været kanon godt tilfreds
med det og har uden problemer talt med konen - både som passager og gennem
telefon, lige så hurtigt som min gamle Bimmer kan køre.

Jeg har en kollega der købte et anlæg i Tyskland for omkring 500 kr, og når
hastigheden på han Black Bird bliver over 110 km/t, så kan anlæget ikke
anvendes. Han blev overrasket da jeg talte med ham i telefon og Bimmeren var
oppe og runde de 170 km/t - så han køber også snart Autocom

Moralen er at det er dyrt at købe for billigt! Hvis jeg var dig, ville jeg
derfor vælge Autocom eller anlæg der er dyre (Peltor, Baehr e.t.c.).

Mvh Steen

PS: Kigge efter cykel til den bedre halvdel. Lige så snart den er købt
bestiller jeg et Autocom anlæg til den - efter at have prøvet det, er vi
begge enige om at det kan man ikke leve uden. I første omgang bliver det dog
uden bike - bike radioer. Mobiltelefonerne bliver brugt i stedet til det
formål.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 30-04-06 08:21

Steen Thomasberg skrev den 29 apr 2006 i
snip
> [...]
> ikke anvendes. Han blev overrasket da jeg talte med ham i telefon og
> Bimmeren var oppe og runde de 170 km/t - så han køber også snart Autocom

Om anlægget, ligegyldigt hvilket, fungerer eller ej over 110, er vel også
afhængigt af mcmodellen og støj/turbulens forholdene på den?
(blackbird/bimmer)

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Steen Thomasberg

Dato : 30-04-06 09:03

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Om anlægget, ligegyldigt hvilket, fungerer eller ej over 110, er vel også
> afhængigt af mcmodellen og støj/turbulens forholdene på den?
> (blackbird/bimmer)

Selvfølgelig kan kvaliteten være bedre eller ringere afhængigt af MC, kåbe,
hjelm o.s.v. Jeg syntes dog følgende afsnit fra Autocoms brochurer vedr.
deres Active Plus, siger det der skal siges - der bliver ikke taget
forbehold for MC model:

- Guaranteed clear rider-to-passenger intercom speech up to 180mph.
- Guaranteed clear rider/passenger phone speech up to 140mph+, depending on
phone quality and output volume.
- Guaranteed clear rider/passenger bike-to-bike speech up to 120mph+,
depending on transceiver quality and output power (tested to 180mph with
Kenwood TK3201).
- Typical music speed rating 90mph+/- depending on music device, helmet
noise, earplugs etc. Music and other audio should be very good to well over
120mph when used with custom moulded in-ear monitor type earplugs.

Steen

Fra : frølårsraketten

Dato : 30-04-06 14:14

> [...]
> vedr. deres Active Plus, siger det der skal siges - der bliver ikke taget

Hej Steen
Er selv på jagt efter et intercom-system og faldt over denne amerikaners
overvejelser omkring Autocom: http://www.greenspun.com/harry/autocom.htm.
Jeg har selvfølgelig overvejet Baehr, som har en model der er dedikeret til
min bimmer R1200RT, men prisen er ret pebret.

hilsen Pierre