På Mon, 01 May 2006 02:52:37 +0200, skrev Armand
<armand@mc-chaufforerne.dk>:
> JIMMI skrev:
>> Jeg har problemer med at starte min tenere. Når jeg holder starteren
>> inde lyder den godt nok, den får bare ikke fat. Efter flere forsør
>> render der så benzin ud af kaburatoren (jeg går ud fra at den er
>> druknet)...........
> > Er der nogle tricks jeg skal vide?
>
> Uagtet bensin-overløbs-problemet:
> Der må være koblet en dekompressions-ting på starteren :-/
> Jeg ved at det er tilfældet for kickstarteren (på XT550?), som skal
> slippes øjeblikkeligt efter at man har trådt igennem, netop for at lukke
> ventilen så motoren kan slå igang.
> Hvis min mistanke holder stik, så bør man el-starte v.h.a. en "korte
> forsøgs"-teknik, hvor motoren vil kunne slå igang når starterknappen
> slippes!
> Er der ingen dekompressions-mekanisme kombineret med starteren, vil
> batteriet alt andet lige kunne levere bedre strøm til tændrøret når
> startermotoren ikke skal slæbe den store enstamper rundt.
> Ergo: Det vil under alle omstændigheder være fornuftigt at slippe
> starterknappen lige inden man fornemmer at motoren vil udstøde et *tøf*
>
Jeg mener dekomp-funktionen kun er forbundet med kickstarten.
Min xt var født uden kickstart, og der er ingen dekomp-dims på denne.
Jeg har eftermonteret kick på den, men dekomp har jeg ikke hatt noget
behov for.
/Christer
--
Christer Waleryd - DoD#2075
'73 CB750*2 '81 CB750F '74 CB500
'88 XT600 '69 Triumph T120
'59 Amazoooon '5? T24 OTC#440
http://lcw.at.dod.no lcw@dod.no