/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tenere hjælp
Fra : JIMMI


Dato : 29-04-06 14:16

Jeg har problemer med at starte min tenere. Når jeg holder starteren inde
lyder den godt nok, den får bare ikke fat. Efter flere forsør render der så
benzin ud af kaburatoren (jeg går ud fra at den er druknet). Nu er det sådan
at der er en benzinhane på hver side at tanken, hvorfor er der 2? og er der
en bestemt måde de skal stå på? kan de have noget at gøre med at den
drukner? Er der nogle tricks jeg skal vide? Det skal lige nævnes at jeg kun
har haft den kort tid....

Vh Jimmi



 
 
Arne Lorenzen (29-04-2006)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 29-04-06 14:51

JIMMI skrev den 29 apr 2006 i news:LGJ4g.24078$bP1.22366@news.get2net.dk:

> Jeg har problemer med at starte min tenere.

snip

Jeg ved ikke noget om det, men måske du skulle prøve her:
http://www.tenere.dk/2003/januar03/XT-doktoren/XTdoktoren.htm

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Anders Majland (29-04-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 29-04-06 20:50


>> Jeg har problemer med at starte min tenere.
> Jeg ved ikke noget om det, men måske du skulle prøve her:
> http://www.tenere.dk/2003/januar03/XT-doktoren/XTdoktoren.htm

Antager at det er en xt600 ? Der er to benzinhaner fordi der er en pukkel
midt i tanken.

Hvis der "kun" er strøm nok til a trække motoren langsomt rundt er det ikke
sikkert at den vil starte. Hvis du ikke allerede har skiftet til et friskt
tændrør så gør det nu (gerne et platinium rør og prøv dernøst at starte den
med startkabler fra en bil/havetraktor eller hvad du har i nærheden) Jeg
havde gevaldig startproblemer i januar/februar og nåede at købe et nyt
batteri inden jeg skiftede tændrøret ...

Hvor i landet holder du til ? Lykkedes det ikke så prøv i forummet på
www.tenere.dk - der er mange med gamle tenere'er

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 125 1997 7Mm & Aprilia Leonardo 150 1998 64Mm
Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988 85Mm & Yamaha XTZ 750 Super Ténéré 1994 34Mm



Dr.Enduro (30-04-2006)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 30-04-06 08:05

Anders Majland wrote:

> Antager at det er en xt600 ? Der er to benzinhaner fordi der er en pukkel
> midt i tanken.


Så er det i hvert fald ikke den originale tank, den har kun en hane,
mens tilbehørtanken fra Acerbis f.eks. har to.

--

Hilsen Jan

Anders Majland (30-04-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 30-04-06 16:26

>> Antager at det er en xt600 ? Der er to benzinhaner fordi der er en pukkel
>> midt i tanken.

> Så er det i hvert fald ikke den originale tank, den har kun en hane, mens
> tilbehørtanken fra Acerbis f.eks. har to.

Når han skrev tenere med 2 haner så vare mit xt600 bare for at adskille den
fra xtz660 og xtz750 som mange også bare kalder tenere'er - Jeg har 2 tanke
til min 3DS/3AJ og begger er med 2 haner. De andre har jeg ikke erfaring med
startproblemer med

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 125 1997 7Mm & Aprilia Leonardo 150 1998 64Mm
Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988 85Mm & Yamaha XTZ 750 Super Ténéré 1994 34Mm



JIMMI (30-04-2006)
Kommentar
Fra : JIMMI


Dato : 30-04-06 21:08


"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4453c35b$1$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Jeg har problemer med at starte min tenere.
>> Jeg ved ikke noget om det, men måske du skulle prøve her:
>> http://www.tenere.dk/2003/januar03/XT-doktoren/XTdoktoren.htm
>
> Antager at det er en xt600 ? Der er to benzinhaner fordi der er en pukkel
> midt i tanken.
Ja, det er en xt600

>
> Hvis der "kun" er strøm nok til a trække motoren langsomt rundt er det
> ikke sikkert at den vil starte. Hvis du ikke allerede har skiftet til et
> friskt tændrør så gør det nu (gerne et platinium rør og prøv dernøst at
> starte den med startkabler fra en bil/havetraktor eller hvad du har i
> nærheden) Jeg havde gevaldig startproblemer i januar/februar og nåede at
> købe et nyt batteri inden jeg skiftede tændrøret ...
Jeg har prøvet med strøm fra bilen men lyden fra starteren var den samme og
der er spænding nok på 12,7 volt.
Når nu der er de to haner på, kan der så ikke ske det, at der lettere kommer
for meget benzin til kaburatoren og den derved drukner hurtigere ved start?
Er det en fordel at lukke den ene?

>
> Hvor i landet holder du til ? Lykkedes det ikke så prøv i forummet på
> www.tenere.dk - der er mange med gamle tenere'er
København
>
> --
> Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
> Aprilia Leonardo 125 1997 7Mm & Aprilia Leonardo 150 1998 64Mm
> Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988 85Mm & Yamaha XTZ 750 Super Ténéré 1994 34Mm
>
>
Takker!



Anders Majland (01-05-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-05-06 08:24

>> Hvis der "kun" er strøm nok til a trække motoren langsomt rundt er det
>> ikke sikkert at den vil starte. Hvis du ikke allerede har skiftet til et
>> friskt tændrør så gør det nu (gerne et platinium rør og prøv dernøst at
>> starte den med startkabler fra en bil/havetraktor eller hvad du har i
>> nærheden) Jeg havde gevaldig startproblemer i januar/februar og nåede at
>> købe et nyt batteri inden jeg skiftede tændrøret ...

> Jeg har prøvet med strøm fra bilen men lyden fra starteren var den samme
> og der er spænding nok på 12,7 volt.

Skynd dig ud og købt et ngk plaitinium tændrør - har du ikke gjort det inden
onsdag kan tage et med til (Ved ikke lige hvilke forhandlere der har NGK
platinium rør som hyldevarer)

> Når nu der er de to haner på, kan der så ikke ske det, at der lettere
> kommer for meget benzin til kaburatoren og den derved drukner hurtigere
> ved start?
> Er det en fordel at lukke den ene?

Det er lige til en fysikopgave i folkeskolen. Hvad bliver trykket i enden af
en slange under en 20liter spande med diameter xxx og der er yyycm fra
bunden af spanden til enden af slangen.
1) Hvis der kun er en slange fra bunden af spanden.
2) Hvis der sættes endnu en slange i bunden af spanden og de samles med et y
stykke så enden af slangen stadig er samme sted

Nej du drukner den fordi du kører for længe på starteren - "Nogen" siger at
NGK rør har det med at sø af at drukne i benzin.

Anders Majland



Armand (01-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-05-06 01:53

JIMMI skrev:
> Jeg har problemer med at starte min tenere. Når jeg holder starteren inde
> lyder den godt nok, den får bare ikke fat. Efter flere forsør render der så
> benzin ud af kaburatoren (jeg går ud fra at den er druknet)...........
> Er der nogle tricks jeg skal vide?

Uagtet bensin-overløbs-problemet:
Der må være koblet en dekompressions-ting på starteren :-/
Jeg ved at det er tilfældet for kickstarteren (på XT550?), som skal
slippes øjeblikkeligt efter at man har trådt igennem, netop for at lukke
ventilen så motoren kan slå igang.
Hvis min mistanke holder stik, så bør man el-starte v.h.a. en "korte
forsøgs"-teknik, hvor motoren vil kunne slå igang når starterknappen
slippes!
Er der ingen dekompressions-mekanisme kombineret med starteren, vil
batteriet alt andet lige kunne levere bedre strøm til tændrøret når
startermotoren ikke skal slæbe den store enstamper rundt.
Ergo: Det vil under alle omstændigheder være fornuftigt at slippe
starterknappen lige inden man fornemmer at motoren vil udstøde et *tøf*

--
Armand.

Christer Waleryd (02-05-2006)
Kommentar
Fra : Christer Waleryd


Dato : 02-05-06 09:08

På Mon, 01 May 2006 02:52:37 +0200, skrev Armand
<armand@mc-chaufforerne.dk>:

> JIMMI skrev:
>> Jeg har problemer med at starte min tenere. Når jeg holder starteren
>> inde lyder den godt nok, den får bare ikke fat. Efter flere forsør
>> render der så benzin ud af kaburatoren (jeg går ud fra at den er
>> druknet)...........
> > Er der nogle tricks jeg skal vide?
>
> Uagtet bensin-overløbs-problemet:
> Der må være koblet en dekompressions-ting på starteren :-/
> Jeg ved at det er tilfældet for kickstarteren (på XT550?), som skal
> slippes øjeblikkeligt efter at man har trådt igennem, netop for at lukke
> ventilen så motoren kan slå igang.
> Hvis min mistanke holder stik, så bør man el-starte v.h.a. en "korte
> forsøgs"-teknik, hvor motoren vil kunne slå igang når starterknappen
> slippes!
> Er der ingen dekompressions-mekanisme kombineret med starteren, vil
> batteriet alt andet lige kunne levere bedre strøm til tændrøret når
> startermotoren ikke skal slæbe den store enstamper rundt.
> Ergo: Det vil under alle omstændigheder være fornuftigt at slippe
> starterknappen lige inden man fornemmer at motoren vil udstøde et *tøf*
>

Jeg mener dekomp-funktionen kun er forbundet med kickstarten.
Min xt var født uden kickstart, og der er ingen dekomp-dims på denne.
Jeg har eftermonteret kick på den, men dekomp har jeg ikke hatt noget
behov for.

/Christer
--
Christer Waleryd - DoD#2075
'73 CB750*2 '81 CB750F '74 CB500
'88 XT600 '69 Triumph T120
'59 Amazoooon '5? T24 OTC#440
http://lcw.at.dod.no lcw@dod.no

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste