BT45 vs CITY-DEMON vs ME22
Fra : Henrik Mahler

Dato : 27-04-06 22:32

Har nu fået mit valg af fordæk begrænset til disse 3

(bridgestone, Pirelly, metzler)

Sikkerhed blir første-prioritet, SPECIELT i vådt føre

alle råd eller tips er velkomne

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 28-04-06 06:10

> Sikkerhed blir første-prioritet, SPECIELT i vådt føre
> alle råd eller tips er velkomne

Hej Henrik

Jeg havde købt BT 45. Det er det mest sportslige af de tre. Fordækket bliver
slidt lidt i hæl-tå, men overordnet er det er et dejligt dæk.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : Henrik Mahler

Dato : 28-04-06 11:05

Tak for rådet, Efter utallige opfordringer faldt
valget på BT45 , 65 Euro hos reifenversand,
så manglede jeg bare et bagdæk, de havde LIGE min
noget antikke dimension i CITY-DEMON som skulle ha
bedre vådegenskaber end den alternative "Haidenau"
løsning, men desværre havde det benævnelsen "front"
og så turde jeg ikke købe, det var desuden mærket
med "gul" firkant, og som en sagde så kan firmaet
være lidt tung at danse med når det ikke er "grønt"

MVH Henrik

Fra : Hekto

Dato : 28-04-06 20:17

> [...]
> med "gul" firkant, og som en sagde så kan firmaet
> være lidt tung at danse med når det ikke er "grønt"

BT45

http://www.motorradonline.de/static/specials/ReifenSpezial/Reifentest2004/reifen_04_01.html

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Henrik Mahler

Dato : 28-04-06 22:14

Tak Hekto Det er jo dejlig læsning

Jeg forbereder mig på at benzinøkonomi og
holdbarhed ikke er top (pga blød blanding)

Man kan vel ikke få det hele til 65 euro

Fra : Hekto

Dato : 29-04-06 00:48

> Jeg forbereder mig på at benzinøkonomi og
> holdbarhed ikke er top (pga blød blanding)

Den opmærksomme læser vil se at det er en dual compound, der er hård i
midten og blød i siderne!

Fra : Molnit

Dato : 29-04-06 10:18

Hekto skrev:

> Den opmærksomme læser vil se at det er en dual compound, der er hård i
> midten og blød i siderne!

   Og den ekstra opmærksomme, vil se at det kun gælder baghjulet ;) så
hvis man vælger en forhjuls profil til sit 16" baghjul, så forsvinder
dækket meget hurtigt.

   På en MZ holder forhjulet laaaaaaaaaaaaaaaaaangt :) da der ikke kan
bremse så kraftigt som en tung japser, pga. blødere bremser, og meget
mindre vægt :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Henrik Mahler

Dato : 29-04-06 13:35

Hvis dækket bliver slidt op før det har kørt
50.000 Km så vil jeg smide mig ned på gulvet
og dreje rundt om mig selv som Homer Simpson

HM