Dårlig forhandler service???
Fra : Christian Raaby

Dato : 27-04-06 19:11

Hejsa,

Jeg har det sidste stykke tid været på jagt efter en sæde-skal til min
Ducati Monster. Derfor skrev jeg en mail til Feldballe MC, for at høre om de
kunne skaffe den.

Efter nogle dage uden svar, tænkte jeg, at jeg måske havde bedre held med at
kontakte importøren, F.I. Motorcykler. Derfor skrev jeg en mail til dem med
min forespørgsel.

Her efter ca 1 1/2 uge har jeg endnu ikke fået svar fra nogle af dem, og jeg
gør mig egentlig heller ikke de store forhåbninger om at høre noget fra
dem...

Jeg har i stedet bestilt delen ved www.italo-shop.com i Tyskland, og sikkert
også til en bedre pris end hos de føromtalte forhandlere.

Men jeg vil gerne høre Jeres erfaringer med de to steder. Min holdning er,
at hvis man linker til en email-adresse på sin kommercielle hjemmeside, så
bør man også svare på eventuelle henvendelser. Alt andet er uproffessionelt.
Jeg kunne selvfølgelig ringe til dem, men min erfaring indtil nu er, at det
er bedre at sende en mail, så de kan kigge på det, når de får tid. Om der så
skal gå flere uger, inden de får tid, er så et godt spørgsmål.

Jeg får ikke videre lyst til at få min cykel serviceret på et værksted, der
ikke kan/gider svare på en simpel henvendelse. Så hvis der er nogen, der
kender et godt Ducati værksted i nærheden af østjylland, så må I meget gerne
sige til.

Med venlig hilsen
(og forårs-smil)

Christian

Fra : Eg Egemarke

Dato : 27-04-06 21:12

Ham fin i sorø var ca 8 mnd om at skaffe en top pakning til en Husqvarna 610
jeg engang havde.....
Og var ikke til megen hjælp heller da jeg kørte Ducati.Værkstedet havde
aldrig tid, ku ikke finde selv banale fejl ( de gad vel ikke kigge)
Jeg har handlet andre steder siden så om det er bedre eller værre end for
5-7 år siden skal jeg lade være usagt

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Ronni

Dato : 27-04-06 21:34

I princippet er jeg enig med dig - men mit yndlingsværksted har også meget
svært ved at svare på henvendelser per mail, så jeg har måttet acceptere at
de er knaldgode til at arbejde med min motorcykel, og mindre gode til IT.
Det er nok derfor de er motorcykelmekanikere og ikke IT konsulenter.

Jeg synes derfor det er lidt hårdt at dømme et værksted på den ene
parameter.
Læs evt. anmeldelserne på www.dmcn.dk.

Mvh
Ronni

Fra : Morten dahl

Dato : 27-04-06 23:26

"Christian Raaby" <raabydenmarkFJERN_DETTE@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa,

Nu vil jeg ikke snakke dårligt om nogen jeg ikke selv har oplevet, og vil
derfor ikke kommentere de nævnte forhandlere.

Men faktum er at alle mc forhandlere/værksteder er seriøst presset omkring
forår, af en eller anden grund kommer det åbenbart bagpå folk at den fejl,
eller mangler deres mc havde ved sæssonens afslutning også er der til
forår..

Så kommer de løbende, og forventer at forhandleren/værkstedet smider alt
hvad de har i hænderne for at afhjælpe lige netop deres problem..

Men ok, at svare en mail må være muligt..

Men et godt (og meget travlt værksted, forvent lidt ventetid) er mc
hospitalet i Hornum, lidt uden for Aars.

Henning er røv dygtig til ducati, og foriøvrigt en flink fyr.

Med Venlig Hilsen

Morten Dahl

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 28-04-06 10:35

Jeg sendte også en forespørgelse på en bagdæmper hos en
af dem, fik aldrig svar!

En anden sendte svar dagen efter, at han lige ville undersøge
prisen, og skrive tilbage, men det gjorde han aldrig!

kim..

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 11:13

"Christian Raaby" <raabydenmarkFJERN_DETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4451092e$0$11171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Klap nu lige hesten

Der kan være flere grunde til, at du ikke har fået et svar, du kunne jo
f.eks. været røget ind i uønsket mail ved en fejl, så grib dog knoglen og
ring til dem.

Personligt har jeg gode erfaringer med Feldballe, som virker meget kompetent
i forhold til mange andre.

--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk

Fra : Søren Dahl

Dato : 28-04-06 18:36

Travlhed hos MC forhandlerne.

Jeg synes også du lige bør give dem en chance. Hos min lokale mc
puscher er der også enorm travlt, men jeg giver dem da lige en chance,
og jeg får også altid en god behandling. Jeg arbejder selv i et
byggemarkede, og kender også til problemet med tid og travlhed i
forhold til de ønskede kundeopgaver - men du har ret - de bør lige
give dig et svar pr. mail, det må kunne lade sig gøre...... de kan i
det mindste sige, at de har travlt men vil kigge på sagen lige så
snart de får tid - så ved du i hvert fald hvor du står i sagen.

Mvh Søren

Fra : Christian Raaby

Dato : 30-04-06 20:54

Tak for alle svarene.
Som flere er inde på, så skyldes det måske forårs-travlhed. Hvis det er
tilfældet, så synes jeg dog, at man bør gøre opmærksom på dette ved siden af
mail-linket.
Eksempel:
"Kære kunde. Grundet travlhed i butik og værksted, så ser vi os desværre
ikke i stand til at besvare henvendelser per email. Du er derimod meget
velkommen til at ringe til os."

Jeg kan jo lige sende en mail til Feldballe, når det er tid til at stille
ventiler... Så må vi se, om han får æren

Mvh.
Christian
(Der nødigt ville drive forretning, ved at ignorere potentielle kunder...)

Fra : Hekto

Dato : 30-04-06 22:55

> [...]
> der er nogen, der kender et godt Ducati værksted i nærheden af
> østjylland, så må I meget gerne sige til.

Det er vist ganske almindeligt at man gerne vil virke moderne og have
det hele på nettet, og så gider man ikke læse de mails der bliver
sendt. Det forhandleren synes virker dødsmart og måske vil tiltrække
kunder, bliver istedet et irritationsmoment og skræmmer dem væk. Det
havde været bedre at undlade alt det web-sjaskeri og klare det via
telefonen.

M.h.t. til den aktuelle sag, er det vist sådan med begge forhandlere,
at de ikke er kendt for at kunne sammenlignes med overlydsfly!

Til gengæld er nethandel et stigende problem, for det fører til et
mindre og mindre udvalg herhjemme, og problemet viser sig den dag
klokken er 13.45 på en dejlig varm sommerlørdag ... og man er
punkteret, skal bruge nye tændrør o.s.v.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 30-04-06 23:42

Hekto skrev:

> [...]
> mindre og mindre udvalg herhjemme, og problemet viser sig den dag
> klokken er 13.45 på en dejlig varm sommerlørdag ... og man er punkteret,

Så må man jo af de sparede midler opbygge et passende hjemmelager af
forbrugsstumper, af:
kædekit
tændrør
for- og bagdæk
et styk reserve-tysker-maskine

--
Dun@nt - der finder nethandel særdeles bekvemt og nyttigt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-05-06 18:31

"Ronni" <rhessellund@gmail.com> writes:

> [...]
> de er knaldgode til at arbejde med min motorcykel, og mindre gode til IT.

Men burde de så ikke bare erkende deres mangler og afholde sig fra at
putte en email-adresse på hjemmesiden når de reelt ikke gider/evner at
svare på henvendelser via email? Når adresesen står på siden lige ved
siden af telefonnummeret bliver man jo let fristet til at tro at det
er ligeværdige kontaktformer.

--
Jacob | ........@
På MC-jagt | ......_[]-=*

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-05-06 20:21

Christian Raaby wrote:
> Men jeg vil gerne høre Jeres erfaringer med de to steder. Min holdning er,

Jeg er holdt helt op med at købe reservedele i DK fordi
forhandlerne er for elendige, den sidste forhandler af Yamaha-dele
i København, som jeg troede der var okay viste sig også at være et
åndsvagt sted at handle.. sure og gale folk der vil have penge forud
og alligevel ikke kan skaffe delene..

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.