forsikringer?
Fra : Lars

Dato : 26-04-06 19:21

Hej i gruppen.
Jeg har søgt lidt på nettet for at finde nogle billige mc forsikringer, men
syntes ikke jeg kunne finde nogle berengpris ol. Jeg har også kigget denne
gruppe igennem og kan se hvad i andre giver for jeres maskiner, men da jeg
er temlig ny i denne verden er jeg ikke helt klaver over hvilke maskiner jeg
kan sammenligne med.
Hvad er en fair pris og hvor bør man få den forsikret ?
Maskine er en Ducati 999 årgang 05. Personen som skal have den forsikret er
56 år gammel og har aldrig før haft en maskine. Han bor i nordsjælland.
Venlig hilsen Lars

Fra : AW på ZRX

Dato : 26-04-06 19:43

"Lars" <Sorry@No.email> wrote in message
> [...]
> er 56 år gammel og har aldrig før haft en maskine. Han bor i nordsjælland.

Der er kun et svar:

Grib knoglen, og få nogle tilbud.

Duc 999 som første cykel lyder i mine øre ikke som noget der kan forsikres
til menneskepenge noget som helst sted.
Skulle da lige være mandens alder der gjorde at det kunne lade sig gøre.

Forsikringsselskaberne ligger vægt på forskellige ting:

Nogen er med i en fagforening som har en gruppeaftale, nogen bor i villa,
nogen har en aflåst garage, nogen kører BMW, nogen er lyshårede og nogen
bruger str. 44 i sko. Nogen kan leve med en høj selvrisiko på tyveri, andre
ikke. Nogen vil kun have ansvar.

Alle disse ting (find selv på flere) kan være med til at bestemme hvor en
forsikring er billigst. Det er også derfor du ikke kan finde en prisberegner
for MC forsikringer.

Allan
ZRX 1200 S
7.600,- om året med friskadeordning hos Tryg

Fra : Grunnet

Dato : 26-04-06 20:02

"Lars" <Sorry@No.email> skrev i en meddelelse
> [...]
> Maskine er en Ducati 999 årgang 05. Personen som skal have den
> forsikret er 56 år gammel og har aldrig før haft en maskine. Han bor

Hej Lars

Har ud evt. haft bil i så mange år at du er elitebilist, så er der nogle
(måske mange) forsikringsselskaber der vil overføre anciniteten til en
MC-forsikring. Nogle forsikringsselskaber har også billigere bil/MC
forsikringer når man komme over 50.
Som Allan skriver - grib knoglen og spørg forskellige selskaber.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : tb

Dato : 26-04-06 20:01

> Hvad er en fair pris og hvor bør man få den forsikret ?
> Maskine er en Ducati 999 årgang 05. Personen som skal have den forsikret
> er 56 år gammel og har aldrig før haft en maskine. Han bor i nordsjælland.

av av av av . super sport til nybegynder

nå, men snakker vi kun ansvar, så går det nemt. men vi snakker jo nok også
kasko...

hvis du opfylder kravene til : www.runa / www.bauta.dk /
www.fdm-forsikring.dk (samme selskab), så er det nok bedste bud

gf også en mulighed

ellers prøv tryg, top, codan, meeeen jeg tror du får et hjertestop når du
får prisen

uanset hvad : hvis nogen vil forsikre den for menneskepenge, så tænkt ikke
på hvad deres øvrige forsikringer koster - flyt alt over til dette selskab,
for de andre forsikringer betyder minus i det regnskab :-/

Mvh TB
CBR1000 - kun ansvar : 800 kr/år....