Bandit 600N kobling
Fra : Morten Tor Nielsen

Dato : 26-04-06 18:20

Hej Alle,

Så fik jeg endelig en MC. Dyret har kørt upåklageligt siden jeg fik den i
sidste uge, men idag skete der så noget mærkeligt.

Efter ca. 14 km i rimeligt tempo (dvs. motoren var varm), drejede jeg til
højre. Da jeg igen rettede op var det som om den fedtede meget voldsomt på
koblingen. Den kom ihvertfald ikke over 50 km/t. Jeg gætter på at det er
koblingen der fedtede, for jeg ved det ærlig talt ikke, men sælger
anbefalede mig at skifte den inden længe.

Det underlige er, at den fedtede, da koblingen burde være varm, de fleste
beklager sig over at den fedter når den er kold.

Det næste der skete (altså 300 m. efter "fedteriet"), var, at cyklen gik i
stå da jeg holdt for rødt. Inde på parkeringspladsen slog jeg over på
reservetanken, men dyret ville alligevel ikke starte. Tjekkede at der var
benzin på (det var der), skiftede tilbage til den alm. tank, og efter 4-5
forsøg startede den igen..

Nogen ideér?

Fra : Grunnet

Dato : 26-04-06 19:48

"Morten Tor Nielsen" <what@who.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gætter på at det er koblingen der fedtede, for jeg ved det ærlig talt
> ikke, men sælger anbefalede mig at skifte den inden længe.

Du skriver den ikke kom over 50, men tog den omdrejninger, eller kunne
motoren ikke komme op i omdrejninger .
Hvis koblinen "fedter" stiger motorens omdrejninger uden at det giver sig
udslag i øget hastighed når du vrider i gashåndtaget.

> [...]
> Tjekkede at der var benzin på (det var der), skiftede tilbage til den
> alm. tank, og efter 4-5 forsøg startede den igen..

Ja, jeg har et forslag

Hvordan var temperaturen da det skete ?
Det ligner symptomer på karburatoris. Ved lufttemperaturer specielt omkring
5 - 7 +grader kan der dannes is i karburatoren, hvilket først resulterer i
dårlig motorgang (kan ikke tage omdrejninger) og slutteligt til at motoren
går i stå.
Hvis du så venter nogle minutter vil motorvarmen afgive så meget varme til
karburatorerne at isen smelter, og skidtet igen kan starte.
Karburatoris kan afhjælpes med en sjat karburatorsprit i benzinen, hvilket
kan anbefales i starten af sæsonen.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 26-04-06 21:11

Hej morten
nu behandler du min bandit ordentligt ;)
giver grunnet ret i karburator is, men du skal også tænke på at der er
monteret lidt større dyser på cyklen, da den havde anden potte på, så den
får også meget benzin... der er også kn filter på, ved ikke om det
indvirker.
MVH
'johan

Fra : Morten Tor Nielsen

Dato : 27-04-06 19:07

Jeps, den bliver passet som et lille barn

Det er sgu' en dejlig "cykel", desværre er vejret ikke helt som man kunne
ønske sig. Jeg tror jeg prøver kaburatorspritten. Jeg har haft en slidt
kobling på min Celica, og når jeg husker efter, kan jeg godt huske, at den
fint tog omdrejninger, men den accelererede ikke. Istedet lugtede der ...
lidt "specielt".

Men udover kaburatorspritten, og et defekt blinklys har den kørt helt
perfekt. Jeg er meget, meget tilfreds med dyret.

/morten

Fra : Knud Dam

Dato : 26-04-06 21:20

"Morten Tor Nielsen" <what@who.com> skrev i en meddelelse

> Nogen ideér?

Hej Morten.

Motor gik i stå: Karburatorsprit er et godt forsøg.

Kobling fedter: Inden du brænder koblingen helt af, skal du checke ...

- at koblingskablet går perfekt
- at der er frigang ved kablet
- at der er frigang ved snekken

Mvh

KD Bandit 600 S

Fra : Morten Tor Nielsen

Dato : 27-04-06 19:16

Lille update..

Det er ihvertfald ikke koblingen, den tager IKKE omdrejninger når den
begynder at gå mærkeligt. Jeg hældte lidt kaburatorsprit på, men jeg tror
jeg hældte for lidt på, ihvertfald skete det samme igen her til aften.

Jeg ventede blot 5 minutter, og startede så igen. Herefter kørte den fint
indtil jeg nåede hjem (ca. 1 km senere). Da jeg stoppede, gik den ud igen,
og ville ikke starte.

Jeg gav den fuld choker, hvilket hjalp, men da den burde være varm skruede
jeg chokeren ned igen, hvorefter den døde. Med fuld choker startede den så
et par gange, hvorefter jeg legede med gashåndtaget. Ved 2000 rpm kunne den
holde sig igang, men ikke ved tomgang. Til sidst var batteriet brugt op.

Nu står batteriet og lader op ude i gangen, og min teori er, at de større
dyser gør den mere følsom over for kaburatorfrost, og at jeg hældte for lidt
på. Derefter druknede jeg maskinen i min iver over at få den igang. Imorgen
fylder jeg tanken op, hælder sprit i, og lader prøver igen

Det er jo et rent helvede at sidde her ved computeren, mens aftensolen går
ned og regnen er holdt op.. man skulle jo køre sig en tur!

/morten

Fra : Futte & Co.

Dato : 27-04-06 19:40

Morten Tor Nielsen wrote:

>Imorgen fylder jeg tanken op, hælder sprit i, og lader prøver igen

Hej Morten !
Prøv at hælde sprit i først

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 27-04-06 20:29

måske der skal standart dyser i igen så,, eller en åben potte.?? ;)
så lyder den først rigtig godt.. du kan nok huske det link jeg sendte dig
med den anden potte på, det lyder skønno......
jeg har forresten altid kørt med blyfri 95, hvis det kan hjælpe noget..

blinkæyset??, skiftet pæren, eller hvad skulle der til?

MVH
Johan
(der henter sin thunderace imorgen;) ), jubiiiii

Fra : Morten Tor Nielsen

Dato : 28-04-06 20:57

Tillykke med din nye Yamaha

En kollega har sådan én, ved ikke hvem det er, men den holder engang imellem
ved siden af banditten. Det er satme en flot maskine (rød/hvid).

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-06 21:38

Morten Tor Nielsen skrev i meddelelsen
<44510a5d$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...

>Jeg ventede blot 5 minutter, og startede så igen. Herefter kørte den fint
>indtil jeg nåede hjem (ca. 1 km senere). Da jeg stoppede, gik den ud igen,
>og ville ikke starte.

Stoppet tankudluftning ! Når bæstet går i stå, så prøv at lette
tankdækslet, (lyt efter svup tm.), og starter cyklen herefter promte, så er
stoppet tankudluftning nok årsagen. Fra et eller andet sted under tanken går
der en udluftningsslange. Denne ender sansynligvis under motoren, og kan
stoppes af vejsnavs.

mvh
Orla

Fra : Knud Dam

Dato : 27-04-06 21:58

meddelelse news:44512cfe$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> går
> der en udluftningsslange. Denne ender sansynligvis under motoren, og kan

Jeg mener, udluftningen sker gennem tankdækslet.

Slangen under tanken er afløb til det vand, der ellers vil stå i "hullet"
ved tankdækslet.

Mvh

KD

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 08:52

Knud Dam skrev i meddelelsen <3fa4g.18935$4u6.17633@news.get2net.dk>...

>Jeg mener, udluftningen sker gennem tankdækslet.
>
>Slangen under tanken er afløb til det vand, der ellers vil stå i "hullet"
>ved tankdækslet.

Du kender jo nok banditten bedst, men ellers er det få af de forsænkede
flip-up dæksler, der har udluftning.

Honda måden er en 10 mm. slange til regnvandet, og en 3 mm. til udluftning.
Og det er noget l... for den slange kunne lukkes af blot én vandperle. :-|
Så nu er der to 10 mm. slanger på "fie", det virker.

mvh
Orla

Fra : Morten Tor Nielsen

Dato : 28-04-06 20:53

Tak for svarene allesammen..

Jeg tror problemerne er ved at være ovre, ihvertfald kørte jeg 30 km idag
uden problemer. Men først skulle jeg igennem det værste helvede jeg
nogensinde har oplevet (ok.. så slemt var det heller ikke).

Jeg startede svinet her tilmorgen. Fed hvid røg væltede ud af cigaren, tyder
på en masse fugt i systemet. Da jeg ikke ville terrorisere mine naboer med
en MC der står med 3-4000 rpm i flere minutter, satte jeg igang næsten med
det samme.

Da jeg nåede til Roskildevej begyndte mareridtet. host host.. langsom
kørsel.. bagom og tilbage. Ved FDB i Albertslund var showet forbi, det
lykkedes mig igen at tappe batteriet (dygtig dreng Morten...). Nåh, men når
nu dagen var på vej i hullet kunne jeg ligesågodt fylde raketten op. En
bilist på tanken gloede lidt underligt på den her voldsomt svedende
ungersvend der kom trækkende med en mc en tidlig morgen. Efter at have
tanket op trak jeg videre (gad vide hvad han tænkte).

Da jeg nåede til en bro over togbanen var jeg ved at omkomme af varme,
gennemblødt af sved og med en puls på 220 nåede jeg toppen. Som en 6 årig
dreng på sin trike satte jeg mig op og skubbede mig ned ad bakken.. ved et
mirakel fik jeg trillet den igang, så jeg kunne skyde den af det sidste
stykke vej hjem.

Her fik den så resten af kaburatorvæsken, og lov til at stå i tomgang i 5
minutter... herefter var alle problemer forsvundet som dug for solen. Og for
det ikke skal være løgn fik jeg skudt den af inde ved rådhuspladsen lige
foran en Lamborghini Gallardo.. herlig dag..

Så skal jeg bare ha fikset de der blinklys (jeg tror det er irret eller
noget.. det virker engang imellem..)

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 29-04-06 08:09

hej igen.
så fik jeg acen hjem, sort grå, dejlig cykel...
kom til at tænke på, jeg har nu aldrig kørt i regnvejr med banditten, men
måske der kan være vand ved tændrørskablerne, motoren hælder jo smart nok
frem af, så vand kan løbe ned fra sadlen osv?? mener at have læst det i en
anden tråd engang???
MVH
Johan