Rygraden frøs til is
Fra : MP

Dato : 26-04-06 17:52

Kommer kørende ca. 15 meter bag en kassevogn, kører 35-40 km/t, kan se hans
venstre sidespejl.
Pludselig bremser han uden nogen synlig grund rimeligt hårdt op, ok, jeg
bremser ned og trækker lidt ind til højre.......... Men...................
SKRIIIIIG....... Han bakker. Jeg når lige at stanse inden han rammer mig og
skubber mig ca. 1 meter baglæns, jeg vælter og bliver skubbet ca. 1 meter
yderligere..... så ser han mig og stopper.
Ud kommer ham og meget intelligent siger han.
Kom du der ???? måtte svare at det gjorde jeg ikke, han kom til mig.
Jeg spørger hvad han har gang i og får at vide at han så noget spændende som
han lige ville se lidt nærmere på. (det må have været mig)
Der skete heldigvis kun skade på min MC og et par hudafskrabninger på mit
skinneben.

Mogens.

PS. Pas på derude, der er nogle meget hårde ting på 4 hjul.

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 26-04-06 17:55

Han kunne da lige undskylde sin stupiditet - nar.

Fra : Anders Majland

Dato : 26-04-06 18:10

> SKRIIIIIG....... Han bakker.

Så er det man mangler et kompresserhorn - men godt du slap med
småskrammer...

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 20:15

Anders Majland wrote:

> Så er det man mangler et kompresserhorn - men godt du slap med
> småskrammer...

Hvordan er det egentlig med kompresserhorn? Er det lovligt?

Mvh Jesper G, GS500

Fra : Manuel Korell

Dato : 26-04-06 22:02

> Hvordan er det egentlig med kompresserhorn? Er det lovligt?
>
> Mvh Jesper G, GS500

Ja, det er det, spurte manden som synede min cykel, og han sagde at den bare
skulle give en ensartet lyd, og at der ikke var grænser for hvor meget den
skulle/måtte larme.

hilsen Manuel

Fra : Jan Bachman

Dato : 26-04-06 20:04

On Wed, 26 Apr 2006 18:51:31 +0200, "MP" <mogens@s-pedersen.dk> wrote:

> [...]
>skubber mig ca. 1 meter baglæns, jeg vælter og bliver skubbet ca. 1 meter
>yderligere..... så ser han mig og stopper.

Gyys...

Sådan en situation er en af de væsentligste grunde til, at jeg har
buldrepotter på min MC. Så er ingen af de omkringkørende billister
(forhåbentlig) i tvivl om, at jeg er i nærheden, hvad enten de kan se
mig, eller om jeg ligger i en blind vinkel.

De andre grunde er langt mere drengerøvede

/Jan

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-04-06 23:45

"Jan Bachman" <jamen@davs.du> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig, eller om jeg ligger i en blind vinkel.
>
> De andre grunde er langt mere drengerøvede

Åbne potter behøves ikke - du skal bare ha' det rigtige horn

http://www.metacafe.com/watch/36100/horn_blasters/

ScooterBo
(måske det ville vække opsigt på YBR'en )

Fra : Psypher

Dato : 27-04-06 13:13

> [...]
> mig, eller om jeg ligger i en blind vinkel.
>
> De andre grunde er langt mere drengerøvede

Buldrepotter/råberør, de hjælper ikke ret meget, har prøvet et
par gange når man køre i madkassen at der er kommet en hurtig maskine
udenom, man høre den først i det den overhaler en og så er det jo for sent.

Mvh Lars

P.S Har selv lige haft en Fireblade med åben potte og ja den larmede
en del. Har desværre solgt den ;o(

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-06 22:02

Jan Bachman skrev i meddelelsen
> [...]
>mig, eller om jeg ligger i en blind vinkel.
>
>De andre grunde er langt mere drengerøvede

Hold dig til de drengerøvede :-/ for som sikkerhed hjælper råbepotter
intet.

mvh
Orla