Dæk problem
Fra : Manuel Korell

Dato : 25-04-06 20:11

Hej, jeg har prøvet at montere et nyt fordæk, med slange. Er sikker på at
det er den rigtige størrelse, men det vil bare ikke sidde lige, den ene sidde
bliver bare ved med at synke lidt længere ind, en den modsatte, og hvis man
retter det ud med dækjernet smutter det ind et andet sted . Jeg har prøvet
med sæbevand og talkum, men det retter sig ikke jævnt ud. Jeg er godt nok
lidt fortvivlet, og det så bare så nemt ud i manualen!

Hvad er problemet, er der et trick? Eller et det bedst at smutte ned til
en ekspert, selvom jeg ikke er meget for det.

Hilsen Manuel

Gsx-250 82
Gsx-R 250 91
Gsx-400 E ??

Fra : Steen E.

Dato : 25-04-06 21:54

> Hvad er problemet, er der et trick? Eller et det bedst at smutte ned
> til
> en ekspert, selvom jeg ikke er meget for det.

Skal der være slange i ? Ellers skal der bare luft nok til at det
smutter på plads.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Manuel Korell

Dato : 25-04-06 21:30

Hej Steen. Ja der skal slange i, men selvom jeg giver den luft, bliver den
bare ved med at beholde sin form i kanten.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-04-06 23:23

"Manuel Korell" <Manuel@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med sæbevand og talkum, men det retter sig ikke jævnt ud. Jeg er godt nok
> lidt fortvivlet, og det så bare så nemt ud i manualen!

Hvis du er helt sikker på at slangen ligger korrekt (især skal det være
udelukket at den sidder i klemme under dækkant), skal der lige masseres ved
helt lavt tryk. Forinden er dækkanterne smurt med sæbevand. Så giver du den
langsomt, trinvis op til 4 atm. kortvarigt, og så er den ged barberet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Manuel Korell

Dato : 26-04-06 08:13

Hej Preben,

Jeg vil prøve her i aften, håber det virker.

Hilsen Manuel

Fra : Anders Majland

Dato : 25-04-06 21:27

> Hvad er problemet, er der et trick? Eller et det bedst at smutte ned til
> en ekspert, selvom jeg ikke er meget for det.

Pumpe det temmeligt hårdt op (noget mere end maks på dæksiden) - luft ud og
prøve igen indtil det lykkes ....

Sådan plejer det at lykkes for mig hvid det ikke vil sidde lige