Vincent Black Lightning 1952
Fra : Martin Poll

Dato : 25-04-06 19:30

Vi har på DMCN fået en mail fra Hans Otto Bisgaard på DR..
Citat:
Kender du nogen - der kender nogen - der ved noget om denne motorcykel ??
Der findes en fantastisk sang om denne model - og jeg ville gerne bringe en
lille snak i mit radioprogram i DR med een -der ved noget om denne model.
Citat slut.

Er der nogle der her i NG der kender en der ved noget om denne maskine.

Med velig hilsen

Martin Poll
www.martinpoll.dk
SL1000

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 25-04-06 19:33

http://www.guntheranderson.com/v/data/vincentb.htmMartin Poll skrev:
> [...]
> Citat slut.
>
> Er der nogle der her i NG der kender en der ved noget om denne maskine.

Der er sangen ihvertfald :)

Kender ikke så meget til cyklen selv :/

Fra : AW på ZRX

Dato : 25-04-06 19:44

"Martin Poll" <mpoll@FJERNadslhome.dk> wrote in message
> [...]
> model.
> Citat slut.
>
> Er der nogle der her i NG der kender en der ved noget om denne maskine.

Mener du ikke Black Shadow.
Fantastisk motorcykel, bagsvinger monteret på motoren, olien i stellet, og
central(e) bagstøddæmpere (der var 2 men de sad lige ved siden af hinanden
foran baghjulet.) Datidens hurtigste serieproducerede motorcykel, og hvis du
spørger mig - den smukkest motor nogensinde. Kørte 4000 omdr/min ved 160
km/t og havde en topfart på lige over 200 km/t.

Men jeg ved ikke så meget om cyklen ellers.

Allan

Fra : AW på ZRX

Dato : 25-04-06 20:05

> [...]
> 160 km/t og havde en topfart på lige over 200 km/t.
>
> Men jeg ved ikke så meget om cyklen ellers.

Retter lige mig selv.
Lightning er racerudgaven af Shadow.

Allan

Fra : Futte & Co.

Dato : 25-04-06 20:07

AW på ZRX wrote:

> Retter lige mig selv.
> Lightning er racerudgaven af Shadow.

http://www.thevincent.com/vbl.htm
ses her

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Futte & Co.

Dato : 25-04-06 19:50

Martin Poll wrote:
> [...]
> Citat slut.
>
> Er der nogle der her i NG der kender en der ved noget om denne maskine.

Mener der har været en artikel i klassisk bil & Mc om en mand der har et
par stykker. Det må være et spørgsmål Jens Jessen kan klare

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-04-06 20:36

On Tue, 25 Apr 2006 20:30:22 +0200, "Martin Poll"
<mpoll@FJERNadslhome.dk> wrote:

Hej.

> [...]
>lille snak i mit radioprogram i DR med een -der ved noget om denne model.

Black Lightning er racer versionen ag Black Shadow.
Satte sen absolutte verdensrekord for serieproducerede MC i 1948 på
saltsletten i Utah med 240 Km/t.
Historien er her:
http://www.motorcycledaily.com/15october02vincentmotors.html
Jeg har et 42 cent frimærke fra Royal Mail med en Black Shadow og
teksten:
1949 Vincent Black Shadow Fastest Standard Motorcycle.

>Er der nogle der her i NG der kender en der ved noget om denne maskine.

Der er en af gutterne i Copenhagen Classic Motercycle der har et par
Vincent HRD.
Jeg ved ikke om der er en Black Lightning i blandt dem, men
vedkommende ved en hel del om Vincent.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 25-04-06 21:11

> [...]
> om denne model.
> Citat slut.
>
> Er der nogle der her i NG der kender en der ved noget om denne

Jeg har en kollega der mig bekendt har kontakt til en herhjemme der har
indtil flere af dem!!! Man kan jo nææææsten ikke nå højere! Det skule
da lige være en Brough Superior!

Jeg taler med ham i morgen.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Hekto

Dato : 26-04-06 08:27

Martin Poll pretended :
> [...]
> Citat slut.
>
> Er der nogle der her i NG der kender en der ved noget om denne maskine.

Jeg har Navn og telefonnummer til en der har ...
lad os bare sige ... adskillige!

Så drop en mail med hvor info skal sendes hen.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!

Fra : Martin Poll

Dato : 26-04-06 23:21

Hej Hekto og Peter
Lyder godt. Jeg sender ionformationen videre.

> Jeg har Navn og telefonnummer til en der har ...
> lad os bare sige ... adskillige!
>
> Så drop en mail med hvor info skal sendes hen.

Hekto du kan kontakte mig angående navn og tlf. mig via www.dmcn.dk under
kontakt os.

MVH
Martin Poll

Fra : Peter Winther

Dato : 26-04-06 09:32

> Er der nogle der her i NG der kender en der ved noget om denne maskine.

Jeg har lige talt med John Ohm (alle der kommer på LL kender ham, han kommer
jævnligt på en af sine 3 hondaer eller sin Nimbus) Han har levet af at køre
race i hele Europa på netop den maskine.I 1952 satte han hastigheds rekord
ved indvielsen af det nye stykke strandvej ved Nivå på 242 km/t på sin egen
Black Shadow med en Black Lightning motor, som han havde fået stillet
rådighed af fabrikken.

Peter

Fra : Hekto

Dato : 26-04-06 10:08

Peter Winther laid this down on his screen :
> [...]
> ved indvielsen af det nye stykke strandvej ved Nivå på 242 km/t på sin egen
> Black Shadow med en Black Lightning motor, som han havde fået stillet

Pyyha ... det må have været på det lige stykke
langs med vandet!!!! =

Ja, hans Vincent kan da høres næsten hele vejen
igennem København, nå han lægger fra på LL.

Fra : Hekto

Dato : 30-04-06 22:36

> [...]
> Nivå på 242 km/t på sin egen Black Shadow med en Black Lightning
> motor, som han havde fået stillet rådighed af fabrikken.

Jeg sendte Pouls adresse og telefonnummer til P4.

En af mine kolleger er medlem af Arielklubben, og kender Poul, og
derigennem fik jeg adresse og tlf. nummer

Fra : Martin Poll

Dato : 28-04-06 20:32

"Martin Poll" <mpoll@FJERNadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der findes en fantastisk sang om denne model - og jeg ville gerne bringe
> en lille snak i mit radioprogram i DR med een -der ved noget om denne

Indslaget vil blive bragt imorgen:
Fra Hans Otto Bisgaard:
Jeg har i dag lavet interview med Poul Jørgensen - der har en 5-6 Vincent
cykler og det blev meget vellykket.
Jeg bringer det i morgen fredag kl. 14-16 på DR P4.

MVH
Martin Poll
SL1000

Fra : Hekto

Dato : 28-04-06 20:48

> [...]
> Vincent cykler og det blev meget vellykket.
> Jeg bringer det i morgen fredag kl. 14-16 på DR P4.

Hvis nogen optager det, så sig lige til!

Fra : Peter Winther

Dato : 29-04-06 07:35

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse

> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

http://www.dr.dk/regioner/kbh/?regional#

/hør københavns radio/fredag på farten

Peter

Fra : Armand

Dato : 29-04-06 19:27

Hekto wrote:

> Hvis nogen optager det, så sig lige til!

Blot kendskab til hvilket stykke musik der kæler sådan for Vincent'en
ville være behageligt (jeg synes ikke at kunne udlede noget fra
playlisten) !

--
Armand.
(snart desperat i sin limbo mellem tele2/Tiscali og Cybercity)

Fra : Peter Winther

Dato : 30-04-06 07:40

> Blot kendskab til hvilket stykke musik der kæler sådan for Vincent'en
> ville være behageligt (jeg synes ikke at kunne udlede noget fra
> playlisten) !

Hvis du ser her : http://www.dr.dk/regioner/kbh/?regional
og vælger Hør Københavns radio, dernæst vælges Fredag på farten og ca 1-2 cm
henne af playlinien kommer både musiknummeret, Bisgaards forklaring og
snakken med Poul Jørgensen.

Peter

Fra : Armand

Dato : 30-04-06 12:15

Peter Winther wrote:

> [...]
> cm henne af playlinien kommer både musiknummeret, Bisgaards forklaring og

Måske er jeg ualmindelig dum, men jeg havde forsøgt at finde frem og fandt
kun en palyliste uden nogen indikation af noget Vincent-stuff.
Ovennævnte link+vejledning hjælper mig endnu mindre på vej

Men selvom hele snakken og ikke mindst musikken kunne være interessant
kunne nummeret vel også lige nævnes ved navn hér??

--
(limbo-)Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 30-04-06 12:46

Armand skrev den 30 apr 2006 i news:e32675$qn9$1@abbeden.bunk.cc:

snip

> Men selvom hele snakken og ikke mindst musikken kunne være interessant
> kunne nummeret vel også lige nævnes ved navn hér??

ARTIST: Richard Thompson
TITLE: 1952 Vincent Black Lightning
Lyrics and Chords

Said Red Molly to James that's a fine motorbike
A girl could feel special on any such like
Said James to Red Molly, well my hat's off to you
It's a Vincent Black Lightning, 1952
And I've seen you at the corners and cafes it seems
Red hair and black leather, my favorite color scheme
And he pulled her on behind
And down to Box Hill they did ride

/ A - - - D - / - - - - A - / : / E - D A /
/ E - D A - / Bm - D - / - - - - A - - - /

Said James to Red Molly, here's a ring for your right hand
But I'll tell you in earnest I'm a dangerous man
I've fought with the law since I was seventeen
I robbed many a man to get my Vincent machine
Now I'm 21 years, I might make 22
And I don't mind dying, but for the love of you
And if fate should break my stride
Then I'll give you my Vincent to ride

Come down, come down, Red Molly, called Sergeant McRae
For they've taken young James Adie for armed robbery
Shotgun blast hit his chest, left nothing inside
Oh, come down, Red Molly to his dying bedside
When she came to the hospital, there wasn't much left
He was running out of road, he was running out of breath
But he smiled to see her cry
And said I'll give you my Vincent to ride

Says James, in my opinion, there's nothing in this world
Beats a 52 Vincent and a red headed girl
Now Nortons and Indians and Greeveses won't do
They don't have a soul like a Vincent 52
He reached for her hand and he slipped her the keys
He said I've got no further use for these
I see angels on Ariels in leather and chrome
Swooping down from heaven to carry me home
And he gave her one last kiss and died
And he gave her his Vincent to ride

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate
=./track/viewtrack.htm&trackid=24623

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Armand

Dato : 30-04-06 22:50

Arne Lorenzen skrev:
> [...]
> A girl could feel special on any such like.............
> Said James to Red Molly, well my hat's off to you

Tak for kaffe - Det var helt ovre i den anden grøft hvad grundighed angår!

--
Armand
(der hár fundet vej til netradioen nu, og lige nu sidder og lytter til

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-05-06 17:42

> Tak for kaffe - Det var helt ovre i den anden grøft hvad grundighed angår!

Som man sår, så høster man

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Futte & Co.

Dato : 30-04-06 12:53

Armand wrote:

> Måske er jeg ualmindelig dum, men jeg havde forsøgt at finde frem og
> fandt kun en palyliste uden nogen indikation af noget Vincent-stuff.
> Ovennævnte link+vejledning hjælper mig endnu mindre på vej

Det virker Du skal bare følge: http://www.dr.dk/regioner/kbh/?regional
netradio (popupfilter slået fra)
Hør Københavns radio
P4
Fredag på farten

Fra : Armand

Dato : 30-04-06 22:59

Futte & Co. skrev:

> Det virker Du skal bare følge: http://www.dr.dk/regioner/kbh/?regional
> netradio (popupfilter slået fra) Hør Københavns radio, Fredag på farten

OK!
Det var dér jeg haltede: Jeg kunne ikke forestille mig at allerede
afviklede udsendelser ville kunne "åbnes" med netradio

> 1-2 cm henne af playlinien kommer både musiknummeret, Bisgaards
> forklaring og snakken med Poul Jørgensen.

Hæ!
"1-2cm" en ganske anskuelig IT-målestok

--
Armand.