Reagerer ikke på gassen
Fra : Ukendt

Dato : 25-04-06 19:10

Min Monster kunne i morges ikke rigtig tage gas og heller ikke holde
omdrejningerne oppe. Den pruttede meget fra udstødningerne og lugtede
forholdsvis meget af benzin. Når jeg gav gas var reaktionen ofte
forsinket og og lidt halvhjertet :(

Jeg slog det hen som være kombinationen af italiensk mekanik og dansk
tåge, men er kommet til at tænke på om det kan være "dårlig" benzin? Den
har stået vinteren over med en halv tank, som dog på første tur blev
fyldt helt op. I morges lyste benzinlampen og det kunne jo være at
benzinen stadig var af en ringere kvalitet?

Jeg fik tanket som det første da jeg kørte hjem fra arbejde og der var
absolut ingen problemer med hverken gassen, prutten eller lugten ;)
Kunne det være benzinen eller det fugtige vejr?

Pft.

I øvrigt er min tank lavet af plastik og motorcyklen har kørt fint i en
uges tid...

--
/**
* Anders Hal

Fra : PD

Dato : 25-04-06 19:28

Jeg har én gang været ude for, at cyklen ikke reagerede på gashåndtaget, når
jeg gassede hurtigt op - det viste sig at være koblingen, men da lugtede det
ikke.

Til gengæld har jeg, med min bil, været ude for, at den "pruttede" og gik
dårligt i motoren. Det viste sig, at tankstationen havde lavet et forkert
blandingsforhold, hvilket jo så først vil vise sig, når din cykel begynder
at bruge den forkerte blanding.

Hvis blandingsforholdet af din benzin er forkert, kan du se det ved, at du
hælder en lille smule ud på gulvet i garagen, og ser om det fordamper
indenfor en rum tid. Hvis det ikke fordamper, er blandingsforholdet forkert.
Hvis du er rutineret kan du selvfølgelig også bare lugte til benzinen, og
mærke med fingrene, om den er for tyk/fedtet.

Jeg er ikke mc mekaniker, så jeg ved ikke om det hjælper - men det er måske
et forsøg værd...

P.S.: VÆR OPMÆRKSOM PÅ BENZIN DAMPENE!

Hilsen PD

Fra : Søren L

Dato : 25-04-06 19:39

Kører den på begge cylendre ?

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-06 19:59

Søren L wrote:
> Kører den på begge cylendre ?

Yes - dog lyder den lidt som en fiskekutter en gang imellem ;)

--
/**
* Anders Hal

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-06 20:22

Anders Hal wrote:

> Yes - dog lyder den lidt som en fiskekutter en gang imellem ;)

What!? Jeg var vist ikke helt frisk... Det var sq' sikkert fordi den kun
kørte på een cylinder - det forklarer jo prutten, lugten og lyden af
fiskekutter :D

Med mindre andre har bedre forslag, så tak for hjælpen! Jeg renser
tændrørene i morgen for en sikkerheds skyld.

--
/**
* Anders Hal

Fra : Grunnet

Dato : 25-04-06 19:58

"Anders Hal" <"spamking snabela halnet punktum dk"> skrev i en
meddelelse news:444e65f8$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> [...]
>
> Pft.
>
> I øvrigt er min tank lavet af plastik og motorcyklen har kørt fint i

Som du skriver så var det tåget i morges og halvkoldt, lige et
vejr/temperatur til at der dannes is i karburatoren.
Så hvis du ikke har blandet sprit i benzinen vil jeg tro det har været
årsagen.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : Bjørn S

Dato : 26-04-06 12:01

Grunnet wrote:

> [...]
> vejr/temperatur til at der dannes is i karburatoren.
> Så hvis du ikke har blandet sprit i benzinen vil jeg tro det har været

Jup, og endelig, tøm bundkaren i karburatorene en gang, der sidder en
tappeskrue i hver af dem, det kan godt være lidt vand i dem.

--
/Bjørn