Ducati supersport 900
Fra : PD

Dato : 25-04-06 18:11

Hejsa!

Jeg har fundet mig en Ducati 900 supersport fra 1993. Den har gået lidt
under 40.000 km, og koster lidt over 30.000,-

Det er min første mc jeg er på udkig efter, og har lige et par spørgsmål.

Er Ducati cykler dyre at servicere? Er reservedelene dyre, og er de
besværlige at skrue på?

Hvor meget må en motorcykel have kørt, før det reparationerne kommer?

Hjælp :)

PD

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-06 18:56

PD wrote:
> Jeg har fundet mig en Ducati 900 supersport fra 1993. Den har gået lidt
> under 40.000 km, og koster lidt over 30.000,-

Husk denne pris er eksl. afgift :(

Er ikke så teknisk selv, men spørg evt. også i "baren" på http://ducati.dk/

--
/**
* Anders Hal

Fra : PD

Dato : 25-04-06 19:08

> Husk denne pris er eksl. afgift :(
> Er ikke så teknisk selv, men spørg evt. også i "baren" på
> http://ducati.dk/

Ja, det har du vel egentlig ret i. Tak for hjælpen. Der er meget at holde
styr på som noob :)

Men vil stadig gerne høre lidt om priser på service, og generelt noget om mc
km tal.

Fra : Marni

Dato : 25-04-06 19:29

En klovn kan vel ødelægge en hvilken som helst motor på et øjeblik.
Se efter om ducati'en er serviceret ved de rigtige intervaller. Er den ikke
det, skal
du ihvertfal rådføre dig med en der ved noget om modellen.
900SS fra den årgang er vel en af de billigste Ducati'er at servicere og
køre på.

Martin.
750S Formula

Fra : Bjørn S

Dato : 26-04-06 14:04

PD wrote:

> Men vil stadig gerne høre lidt om priser på service, og generelt noget om mc
> km tal.

Udifra min egen, som er en 02 model;
Det lille service (olie og filter) kan klares for > 2000 på et værksted,
men anden hvert år/20.000 km skal den ha skiftet tandræmme, samt ha
stillet ventiler pr. 10.000 km, og det koster hurtigt rundt 5-6000 med
dele hvis det skal gøres på et værksted. Det er egentlig ikke så meget at
sige på, det er ikke så svært, men tager noget tid. Der skal demonteres
endel for at komme til indmaden.
Bevæpnet med en Haynes eller orginal værkstedshåndbog kan det gøres langt
billigere

Noget andet er at det nok ikke ville være mit førstevalg som første MC,
dels på grund af forsikringspremien, men også fordi man har langt mere
glæde af den når man har lidt mere køreerfaring fra mindre cykkel med en
mere oprejst **kørestilling. Men lækker, det er den ! Skal det være
Ducati, så kig også på ** Monster, Pantah og eventuelt en Paso.

--
/Bjørn - Ducati- og skabs-Ånda-ist

Fra : Hekto

Dato : 26-04-06 14:57

After serious thinking Bjørn S wrote :
> [...]
> **kørestilling. Men lækker, det er den ! Skal det være Ducati, så kig også på
> ** Monster, Pantah og eventuelt en Paso.

Yip! Yip! ... en Pantah går man ike galt i byen
med!

Der er jo også 600 og 750SS'ere. Personligt synes
jeg bedst om Monsteren, og de ligger deværre lidt
højere i pris.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Hekto

Dato : 25-04-06 21:23

> Jeg har fundet mig en Ducati 900 supersport fra 1993. Den har gået
> lidt under 40.000 km, og koster lidt over 30.000,-

Tjek lige med priserne på dem med afgift. Du skal nok regne med +60KKr
i afgift, så du kommer op på 90KKr minimum. Du kan få en af de nye
750'ere for 85KKr og opad.

> Det er min første mc jeg er på udkig efter, og har lige et par
> spørgsmål.
>
> Er Ducati cykler dyre at servicere? Er reservedelene dyre, og er de
> besværlige at skrue på?

Nej, billige dele, og lette at skrue på. Ebay er en uudtømmelig kilde
til stumper!

> Hvor meget må en motorcykel have kørt, før det reparationerne kommer?

Jamen de kan slet ikke holde og skal jo hovedrepareres hver vinter ...
bare spørg en VFR-ejer!

Det er svært at sige; men før den har gået 80.000 skal du nok ikke
regne med at skifte hovedlejer. Det kan gøres samtidig med at man
bygger den om, eller laver noget andet ved den. Den er temlig stabil,
og der er sjældent noget galt med sådan een.