Valg: GSX-R600 kontra ZX6R-636?
Fra : KværnMaster

Dato : 25-04-06 17:57

Hejsa NG, jeg er ejer af en Suzuki GSX 750F fra '92, der har kørt intet
mindre end 106.000 km., og jeg overvejer nu at skifte den ud, i stedet for
at gi' den store tur med nye dæk, stille ventiler, reparere en 10 cm.
sprække i kåbe etc.

Jeg drømmer om enten en Gixxer eller en Ninja, idet jeg mener begge maskiner
er super lækre. Prisleje fra 100 til 160kkr afhængig af om det lige siger
"pling" etc...

Brugsmønster er pendling til arbejde på A9 mellem Odense og Svendborg i OK
vejr, sjov i weekenden og enkelte langture (Skagen, Harzen, Sverige etc.).

Har I nogle præferencer? Hvad bør vælges? Er der en speciel årgang der kan
foretrækkes, eller andre ting, jeg bør gå efter??

På forhånd tak for gode tips/inspiration!!

Mvh. Jan

--
Suzuki GSX 750 F '92 Pearl Black...
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=467

Fra : Poul

Dato : 25-04-06 18:08

> Har I nogle præferencer? Hvad bør vælges? Er der en speciel årgang der kan
> foretrækkes, eller andre ting, jeg bør gå efter??

Hej Jan...
Jeg er stadig i gang med break-in på min nye ZX6R fra i år... Må sige at der
er en sprød maskine. Mange lækre detaljer både hvad angår design og bestemt
også køreglæde. Har dog ikke rykket ordentligt i øret på den endnu, men er
ikke i tvivl om at den ikke skuffer...
Kørte selv CBR600F4 før.
Dog skal det siges at NINJA'en ER en racer og man sidder også sådan. Hårdt
de første ture, men det bliver bedre. Jeg er selv 183 og sidder godt på den.
Man får nok nogle gode overarme til sommeren...

Mvh, Poul (NINJA'er ER sorte...!)

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 26-04-06 11:39

Hej

"Poul" <faint@stofanet.dk> writes:

> [...]
> også køreglæde. Har dog ikke rykket ordentligt i øret på den endnu, men er

Min er nu 1 år gammel, og den er for vild Vrælet er slet ikke til
at stå for når den komemr over 10krpm...

> [...]
> de første ture, men det bliver bedre. Jeg er selv 183 og sidder godt på den.
> Man får nok nogle gode overarme til sommeren...

Jeg er 172cm og man sidder ganske fint på den. Noget mere racer end
min gamle CBR600F2, men ikke vildt ekstrem...

> Mvh, Poul (NINJA'er ER sorte...!)

Ja måske dem der bevæger sig i gåtempo, Men dem på hjul er
giftig-grønne...

--
Jesper - med en zixxer i algefarve
http://www.veloce.dk

Fra : Ninja Rider

Dato : 27-04-06 21:56

Hejsa

jesper@FJERNveloce.dk wrote:

> Min er nu 1 år gammel, og den er for vild Vrælet er slet ikke til
> at stå for når den komemr over 10krpm...

HØRT! ;)

> Ja måske dem der bevæger sig i gåtempo, Men dem på hjul er
> giftig-grønne...

Såså....
Havde selv en 03'er i Sort!

Den lyder fedt når den rammer de 7500rpm ca. ved 10k lyder den voldsom,
men ved 14k ER DEN SINDSYG! :P

og når man tager begræseren i 6gear, lyder den ubeskriveligt! (Jeg tror
den råber BREMS!!!!!!) :)

Mvh Emil
--
Kawasaki GPz 550.... Tideligere ZX-6R 636 03', ZXR 750L 93'... Ninja....
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : Søren L

Dato : 25-04-06 18:54

Du kunne også købe min 45 scooter....Den er fuldstændig sindsyg og du kan få
den for 100 k ren

Fra : Mogens

Dato : 25-04-06 21:18

Jeg KAN nu ikke lade være med at tilslutte mig "den tidligere ærede taler":
"Hvorfor er det altid dem med de dumme svar der svarer først. Hvorfor svarer
de overhovedet?"
Ja man undrer sig. Og jeg ved det godt: Jeg burde ikke ulejlige mig med at
reagere.
Mogens

Fra : Søren L

Dato : 25-04-06 21:30

Det er godt du er så seriøs og klog Mogens, hvad skulle vi gøre uden en
gammel mand som dig, til at gøre hverdagen grå

Fra : Morten dahl

Dato : 26-04-06 21:58

"Søren L" <s.laustsen@webspeed.dk> wrote in message
> Det er godt du er så seriøs og klog Mogens, hvad skulle vi gøre uden en
> gammel mand som dig, til at gøre hverdagen grå

Det er sku da dig der er på afveje..

Jan bedyrer at hans 750F skal skiftes.. gerne til noget 600cc af nyeste
aftapning....
.... Du tilbyder ham en 50cc scooter?

Mogens svarede dig høfligt og pænt, du sviner så mogens til.

Du ved hverken om Mogens er gammel (og målt i forhold til hvad, gns alder
herinde, eller i din SFO?) eller om han er grå håret!!

Men rent faktisk tror jeg du skal være tilfreds med Mogens´s rolige
sindsstemning og deraf følgende svar.. andre havde nok valgt en lidt mere
direkte tone over for dit platte indslag i denne tråd.

Med Venlig Hilsen

Morten Dahl

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 26-04-06 10:27

KværnMaster wrote:

> [...]
>
> Har I nogle præferencer? Hvad bør vælges? Er der en speciel årgang
> der kan foretrækkes, eller andre ting, jeg bør gå efter??

Jeg er selv ejer af en gixxer 600 fra 98, og nu lader det godt nok til, at
dit prisleje tillader en model af den nyere slags, men der kan IMO stadig
drages mange ligheder med min model.
Først og fremmest skal du vide, at en GSX-R 600 *ikke* er en
touring-maskine, og den egner sig (for at sige det lige ud) *overhovedet*
ikke til at pendle på, med mindre man kører over en racerbane eller lign. på
vej til og fra arb. Dertil er kørestillingen og motorens karakteristik IMO
simpelthen for ekstrem.
Når man skal overholde de gældende hastighedsgrænser og færdselsregler
generelt, bliver man ganske enkelt hurtigt træt i hænder, arme og ryg.
Jeg har selv brugt min en del gange mellem Sorø og Haslev (ca. 40 km hver
vej) nogle dage af gangen, og man bliver til sidst ked og led af at køre på
de lange lige veje efter andre biler, som max. kører 100 km/t.
Tilgengæld får du i gixxeren en motorcykel der - ligemeget hvilke historier
du hører om Suzuki - er *MEGA* holdbar, og så vidt jeg ved, har
gixxer600-serien ingen udbredt kendte børnesygdomme... Det er kort sagt
noget der holder - selvom man giver dem tæsk uafbrudt!
Bremser og mekanik er med i toppen af poppen, når man læser div. tests
gennem årgangene, men igen - det er en supersports-motorcykel og ikke en
tourer, så motor osv. er sat op til at yde max på et forholdsvis smalt
område.

Hvad angår 636'eren, så har jeg aldrig selv prøvet én, men den skulle
vistnok være lidt mere komfortabel at køre på gaden på, end de andre
"racere" i 600-klassen. Og så har den jo altså lige 36ccm mere, hvilket
ville være snyd på en racerbane, men sikkert giver et ganske behageligt
overskud i trafikken..?
Emil herindefra har, så vidt jeg husker, haft en 636, så mon ikke han kan
komme på banen og fortælle lidt mere?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : MKS - 74

Dato : 26-04-06 11:52

On Tue, 25 Apr 2006 18:56:33 +0200, "KværnMaster"
<painmaster4u@SLETDETTEhotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Har I nogle præferencer? Hvad bør vælges? Er der en speciel årgang der kan
>foretrækkes, eller andre ting, jeg bør gå efter??

Hvis det var mig der havde det brugsmønster ville jeg ikke vælge nogle
af dem, men derimod hellere en Thundercat, ældre ZX-6R eller CBR600.
Men hvis det er eneste valgmuligheder så klart en 636'er, eneste der
taler for Gixxeren IMO kunne evt. være prisen....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Morten dahl

Dato : 26-04-06 22:05

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> wrote in message

> [...]
> Men hvis det er eneste valgmuligheder så klart en 636'er, eneste der
> taler for Gixxeren IMO kunne evt. være prisen....

Kunne ikke være mere enig.

De nyeste 600 jern er sku rene ræsere.. ikke meget komfort, og dermed heller
ikke den store glæde på gaden.

Mit bud ville være at tage eks. en CBR600 F4 (hvis forsikring betyder noget)
den er sku hurtig på de snævre, og har en rimelig komfort.

Men bedste bud IMHO ville være en CBR900 SC33 (´98-´99) en suveræn
gademaskine som kan det hele.. masser af komfort, og med den rigtige pilot,
hurtigere på bane end de fleste gadekørere (men omvendt, det gælder for de
fleste cykler)

--

Morten Dahl

Fra : Sanne Johansson

Dato : 26-04-06 14:53

KværnMaster wrote:

> [...]

> foretrækkes, eller andre ting, jeg bør gå efter??

> På forhånd tak for gode tips/inspiration!!

Hej Jan.

Jeg körer på en ZX-636R ´04 og er meget tilfreds)) Det er som
tidligere nävnt en racer, så man sidder meget foroverböjet, men jeg synes
nu ikke det er noget problem for armene. På langturerne er det mere knäene
som ikke synes det er så fedt -men sådan er det vel på de fleste
(interessante) maskiner. Hvis man körer omkring 80-90 km/t i lang tid (ja,
det kan hände:-/), begynder ens höjre hånd at sove... Men ellers er jeg
MEGET tilfreds. Den körer kanon og er sjov på bane (selvom jeg dog ellers
kun har erfaring fra en CB500:-/).
Jeg har ikke prövet en gixer 600, men altså... det er en Suzuki...

-05´eren er måske interessant, da den har udstödningen oppe under bagsädet?

Vh Sanne