/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvilken type Aluminium
Fra : Mike


Dato : 25-04-06 00:09

Hej.

Efter at min Virago XV 1100 (1999, 64.000 km) har kørt uden problemer i 6
sæsoner, begyndte den at tikke omkring sommerferien sidste år.

Alle vennerne i klubben samt værkstedet slog det hen med at det var
ventilerne, og at det ikke var usædvanligt.

Igennem efteråret blev motorens tikken mere og mere markant, og her under
opstaldningen i vinters skiftede værkstedet ventilløfterne.

Problemet var nu løst, motoren tikkede ikke længere....

Det holdt ca. 125 km, hvorefter motorens tikken begyndte igen.

Endnu et besøg på værkstedet, hvor dommen kom.
Udskiftning af knastaksel, topstykke mm.
Ialt reservedele for ca. 10.000 kr. + arbejdsløn.

Min mekaniker sagde dog at hvis jeg kendte en med en drejebænk, kunne jeg få
drejet en ny "dims" af aluminium, hvilket vil spare mig for nyt topstykke
mm.

Min mekanikker vidste dog ikke hvilken type aluminium der skulle bruges.

Jeg har lagt et par billeder at Alu "dimsen)" her:
http://www.sitecenter.dk/nyplast_fiskeklub/mc/view_all.nhtml

Problemet er at på billedet med de 4 krydser, er den ring hvor de 4 krydser
er, den er slidt med 0,15 mm.
Derfor opstår tikkeriet.

Nu er spørgsmålet om nogen her i NG`en ved hvilken type Aluminium der skal
bruges.


Mvh.
Mike



 
 
Søren L (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Søren L


Dato : 25-04-06 08:05

Hej Mike

Har selv en 750, så ville lige høre af interesse hvordan din tikken viste
sig, var det i tomgang eller under acceleration, kold/varm motor ect ?
Spørger da min også nogle gange tikker i tomgang

Mvh Søren


Mike" <xxxxxxxxxxxx@xx.dk> skrev i en meddelelse
news:444d5a9d$0$27521$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Efter at min Virago XV 1100 (1999, 64.000 km) har kørt uden problemer i 6
> sæsoner, begyndte den at tikke omkring sommerferien sidste år.
>
> Alle vennerne i klubben samt værkstedet slog det hen med at det var
> ventilerne, og at det ikke var usædvanligt.
>
> Igennem efteråret blev motorens tikken mere og mere markant, og her under
> opstaldningen i vinters skiftede værkstedet ventilløfterne.
>
> Problemet var nu løst, motoren tikkede ikke længere....
>
> Det holdt ca. 125 km, hvorefter motorens tikken begyndte igen.
>
> Endnu et besøg på værkstedet, hvor dommen kom.
> Udskiftning af knastaksel, topstykke mm.
> Ialt reservedele for ca. 10.000 kr. + arbejdsløn.
>
> Min mekaniker sagde dog at hvis jeg kendte en med en drejebænk, kunne jeg
> få drejet en ny "dims" af aluminium, hvilket vil spare mig for nyt
> topstykke
> mm.
>
> Min mekanikker vidste dog ikke hvilken type aluminium der skulle bruges.
>
> Jeg har lagt et par billeder at Alu "dimsen)" her:
> http://www.sitecenter.dk/nyplast_fiskeklub/mc/view_all.nhtml
>
> Problemet er at på billedet med de 4 krydser, er den ring hvor de 4
> krydser er, den er slidt med 0,15 mm.
> Derfor opstår tikkeriet.
>
> Nu er spørgsmålet om nogen her i NG`en ved hvilken type Aluminium der skal
> bruges.
>
>
> Mvh.
> Mike
>
>



Mike (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Mike


Dato : 25-04-06 08:38

Hej Søren

> Har selv en 750, så ville lige høre af interesse hvordan din tikken viste
> sig, var det i tomgang eller under acceleration, kold/varm motor ect ?
> Spørger da min også nogle gange tikker i tomgang

Den tikker når den er kold, både i tomgang og når jeg kører.

Tikkeriet ophører når motorens temp. kommer op på over 50 grader. (har
olietermometer)

Mvh.
Mike



Psycho Cowboy (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 25-04-06 11:11

Mike wrote:

> Endnu et besøg på værkstedet, hvor dommen kom.
> Udskiftning af knastaksel, topstykke mm.
> Ialt reservedele for ca. 10.000 kr. + arbejdsløn.
>
> Min mekaniker sagde dog at hvis jeg kendte en med en drejebænk, kunne
> jeg få drejet en ny "dims" af aluminium, hvilket vil spare mig for
> nyt topstykke mm.
_______________________________________

Kedelig historie, men men men...

Har du overvejet at finde en hel brugt maskine, eller blot reservedelene på
fx eBay, eller lign.? Efter min overbevisning kommer man virkelig langt for
10kkr, ved at finde nogle billige dele fra udlandet, og (alt efter evner
selvfølgelig) selv montere dem.
10kkr + arbejdsløn er jo immervæk en pæn sjat penge, så hvorfor ikke
undersøge alternativerne først? Men det har du måske gjort?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234



Mike (25-04-2006)
Kommentar
Fra : Mike


Dato : 25-04-06 11:34

Hej

> Har du overvejet at finde en hel brugt maskine, eller blot reservedelene
> på fx eBay, eller lign.? Efter min overbevisning kommer man virkelig langt
> for 10kkr, ved at finde nogle billige dele fra udlandet, og (alt efter
> evner selvfølgelig) selv montere dem.
> 10kkr + arbejdsløn er jo immervæk en pæn sjat penge, så hvorfor ikke
> undersøge alternativerne først? Men det har du måske gjort?

Jeg har overvejet dine forslag, men indtil videre arbejder jeg på at finde
ud af hvilken type / legering aluminium der er tale om.

At få det drejet klarer en af smedene på mit job.

Mvh.
Mike



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste