"Søren Rønnedal (slet FUSHP)" <sroennedal@FUSHPgalnet.dk> wrote in message
news:11458981280.643846125551356@dtext.news.tele.dk...
> XJ 600S kom i '91. I 1993 blev svingarmen
> forstærket der hvor monodæmperen sidder.
> Det havde vist sig at den oprindelige bagsvinger
> var alt for svag. I 1994 kom XJ 600N. I 1996 blev
> karburator modificeret, elektronisk måling af
> svømmerstand.
Hmmmm - hvad skulle fordelen ved det være? Har det nogen indflydelse på
motorgang / response?
> I 1998 kom der 2 skiver foran, ligesom
> gaffelbenene blev forøget fra 38mm til 41 mm.
> Et velkendt "problem" for XJ600N er de snakkende
> ventiler.
Det kunne blive et kendetegn for vores lille familien
Min gamle Bimmer
snakker også godt med m.h.t. ventiler - men sådan "skal" det være for den
model.
> Til gengæld viser en tysk undersøgelse
> at man efter 50.000km knap nok kunne se på de forskellige
> dele at den havde kørt. Der var kun svage tegn på slid
> i cylinder og en smule slid på ventiler. Der var tegn på
> slid mellem 5. og 6. gear. Intet at det konstaterede slid
> var på nogen måde foruroligende. Men bagsvingeren havde taget
> skade af testen, dette resulterede i ændring at bagsvingeren.
> Jeg har selv kørt XJ600N siden 2003.
> Søren
Tak for info. Det var lige det jeg havde behov for!
Mvh Steen