Hjemtransport af mc. fra Tyskland.
Fra : Kasper Vorsum

Dato : 23-04-06 20:58

Skal have transporteret en mc hjem fra Tyskland. Den står uden
nummerplade, og jeg kunne selvfølgelig godt tænke mig at køre den hjem. Er
der nogen der har erfaring med det....kan man få nogle prøveplader der kan
bruges til det?
Og hvis ja, er det tyske eller danske?

Fra : MKS - 74

Dato : 23-04-06 21:04

On Sun, 23 Apr 2006 19:58:26 +0000 (UTC), kasper.vorsum@skolekom.dk
(Kasper Vorsum) wrote:

> [...]
>der nogen der har erfaring med det....kan man få nogle prøveplader der kan

Det _kan_ du godt, men det er altså ret besværligt rent logistisk. Du
skal ha' tysk til kørsel i D. og dansk til kørsel i DK. Desuden er de
tyske ret dyre, idet de skal forsikres, man skal ha' lavet en plade og
de kan kun fås for min 5 dage. Skal du selv ordne alt det, er det
temmelig besværligt, lidt nemmere hvis du kan få den tyske sælger til
at hjælpe dig, men stadig bøvlet. Det ender derfor for de fleste med
at de transporterer den hjem på enten trailer eller i varevogn.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Anders Majland

Dato : 24-04-06 07:17

> Det ender derfor for de fleste med
> at de transporterer den hjem på enten trailer eller i varevogn.

Eller betaler sig fra det. Jeg har selv brugt http://www.vilstrans.com/ til
at få en lille mc til grænsen (hvor jeg så hentede den - de ringede dagen
før med et klokkeslet) og kender en der fik en til døren på sjælland. De
svarer fint på engelsk på email men den chauffør der kom med min kunne ikke
et ord engelsk.

På ebay er der en håndfuld virksomheder der tilbyder det.

Fra : John Wedde

Dato : 24-04-06 09:58

Hej Kasper,

I Tyskland skal du anvende en tysk prøveplade. I Danmark en dansk.

Du skal henvende dig til det lokale motorkontor
(strassenverkehrsamt) for at få en prøveplade.
Den kaldes Kurzkennzeichen og kan købes for 5 dg eller 15 dg. (sådan
er det i hvert fald med biler) Pladen har et lille område som er
gult, dette angiver at det er en prøveplade.
Du skal derfor være opmærksom på at dette skal ske i normale
åbningstider. (Week-end afh. er ikke så godt. Prøvepladen er ikke
gratis. Forvent at du kommer af med følgende ca. beløb.
Forsikring 60-80 eur, plade 6 eur, anmeldelse på motorkontor ca. 10
eur.
Den tyske prøveplade skal ikke afleveres igen. Den er mærket med
gyldigheden.

Når du kommer til DK, skal du henvende dig til grænsepolitiet i
Padborg (døgnåbent) hvor du kan købe en "engangs prøveplade" - for
100,00 kr/døgn. Med denne plade kan du køre MC'en hjem

Held og lykke.

John

Fra : Jesper

Dato : 24-04-06 12:15

Kasper Vorsum wrote:

Til bil kan du låne eksportlader hos
http://www.daniatruck.dk/sider/plader.htm , jeg ved ikke om de må bruges
på mc. Eller må du køre i hele Europa, og de koster 1000kr for 5 dage.