hvilken dæk front 100/90-16 bagdæk 130/9~
Fra : Danni Karstensen & C~

Dato : 23-04-06 16:32

Jeg har en kammerat der gerne vil have nogle nye dæk på sin suzuki . men
hvad findes der entelig af gode dæk i denne størrelse ???? front dæk
100/90-16 bagdæk 130/90-17 suzuki gsx 750 esd 1984
Han vil gerne have nogle touring / sports dæk men jeg kan ikke finde nogle
dæk der opfylder størrelsen...

Fra : MKS - 74

Dato : 23-04-06 16:45

Bridgestones Battlax BT45 f.eks....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 23-04-06 18:01

Danni Karstensen & Carina Olsen skrev:
> [...]
> 100/90-16 bagdæk 130/90-17 suzuki gsx 750 esd 1984
> Han vil gerne have nogle touring / sports dæk men jeg kan ikke finde nogle

Pirelli Sport Deamon ?

http://www.pirellimoto.com/tyres/fitment_chart/fitment.action?manifacturerID=40&modelID=GSX+750+ESD%2C+EFE+-+1983+%28GR+72+A%29&confirm=true&Conferma.x=74&Conferma.y=9

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-04-06 20:15

"J.C. Kløve" <DunantSLET@X.mail.tele.dk> writes:

> Pirelli Sport Deamon ?
>
> http://www.pirellimoto.com/tyres/fitment_chart/fitment.action?manifacturerID=40&modelID=GSX+750+ESD%2C+EFE+-+1983+%28GR+72+A%29&confirm=true&Conferma.x=74&Conferma.y=9

Det dæk vil jeg fraråde på det kraftigste. Det jeg kørte med foran var
meget ude af balance, stod elendigt fast og fik mørningsrevner efter
relativt kort tid. Derudover gjorde den også styringen ustabil, så
styret kunne begynde af blafre ved 60-70 km/t. Fazeren er så også
rimeligt nervøs i styringen, men normalt ikke ustabil. En cykel med
16" forhjul vil garanteret få problemer med dækket også da de også har
en relativt nervøs styring.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 23-04-06 20:26

Jes Vestervang skrev:

> [...]
> rimeligt nervøs i styringen, men normalt ikke ustabil. En cykel med
> 16" forhjul vil garanteret få problemer med dækket også dag de også har
??
De var noget af det bedre jeg havde på xj'51'eren :-/

Fra : Hekto

Dato : 23-04-06 20:33

> [...]
> rimeligt nervøs i styringen, men normalt ikke ustabil. En cykel med
> 16" forhjul vil garanteret få problemer med dækket også da de også

Jeg har ikke haft noget at udsætte på Pirelli'erne. De har fungeret
glimrende på Pantah'en, og får rimelig god kritik. Dog skifter jeg nu
til Bridgestone BT045, fordi de får endnu højere karakter, og skulle
være bedre på våd asfalt (hvis ....)

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-04-06 21:04

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> writes:

> [...]
> nu til Bridgestone BT045, fordi de får endnu højere karakter, og
> skulle være bedre på våd asfalt (hvis ....)

Mystisk. Jeg må åbenbart have været uheldig, men kan jeg være uheldig
kan andre jo også :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-04-06 11:01

> [...]

> glimrende på Pantah'en, og får rimelig god kritik. Dog skifter jeg nu
> til Bridgestone BT045, fordi de får endnu højere karakter, og skulle

Sport Demon skider når vejen er våd. Jeg kunne lave hjulspin i 3. gear
på min Bandit med dem på våd vej. Jeg er siden skiftet til Metzler Z6.
De er langt bedre på våd vej, men koster så også lidt mere. Sport
Demon var særligt attraktive dengang man kunne få et sæt til Banditten
for 800 kroner, men de dage er vist ovre.

--
På MC-jagt | ......_[]-=*

Fra : Hekto

Dato : 30-04-06 23:02

> [...]
> Demon var særligt attraktive dengang man kunne få et sæt til
> Banditten
> for 800 kroner, men de dage er vist ovre.

Udvalget er større til 17# hjul. Med 18" er det lidt mere begrænset.
Pirellierne er i flg. testen ringer på våd vej.