Import af ny mc
Fra : Buffi

Dato : 22-04-06 16:49

Hej,

Jeg ser i Jyllandsposten idag, at der efter 1.4.2006 er indført nye ( og
klarere ! ) regler for indførelse af ny mc.
Som jeg har forstået er beløbet i en faktura på en ny ( 0 km på klokken
? ) mc åbenbart udgangspunktet for afgiftsberegning.
Er det så 180 % af beløbet med den udenlandske moms ?
Lidt interessant er det, da der af og til er "Tageszulassungsangebote"
at finde,,

mvh Erik

Fra : Jan Strandgaard

Dato : 22-04-06 18:00

"Buffi" <buffizfejl@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det så 180 % af beløbet med den udenlandske moms ?
> Lidt interessant er det, da der af og til er "Tageszulassungsangebote" at

Er det ikke sådan at en tageszulassung betyder at cyklen er indregistreret
til forhandleren - og dermed ikke ny ifølge dansk skattelovgivning???

Jan Strandgaard

Fra : Buffi

Dato : 22-04-06 18:55

> Er det ikke sådan at en tageszulassung betyder at cyklen er indregistreret
> til forhandleren - og dermed ikke ny ifølge dansk skattelovgivning???

Jo, det er vist en en-dags registrering, men køretøjet har aldrig "haft
plader på", jf flg. norske side:

http://www.tyskland.org/tageszulassung.htm

Om køretøjet så ikke længere er nyt i dansk skattelovgivnings forstand
er jo lidt interessant at vide

/Erik

Fra : Anders Majland

Dato : 22-04-06 20:53

> Om køretøjet så ikke længere er nyt i dansk skattelovgivnings forstand er
> jo lidt interessant at vide

Under 1/2år og <6000km så er den ny ifølge skat.

Jeg kan ikke huske satserne præcist men. Men først moms hvis det er aktuelt
(dvs ikke betalt i tyskland og så)
105 pct. af 8.100-14.800 kr. og 180 pct. af resten

Fra : Anders Majland

Dato : 22-04-06 20:55

prøvde lige google - Se også Punktafgiftsvejledning 2006-1
http://www.skat.dk/display.aspx?oID=110516&vID=200963&indhold=1#i110580