Yamaha FZR 1000 Exup ?
Fra : Kent Nielsen

Dato : 22-04-06 12:02

Hej i gruppen,
Jeg har lige vundet en Ebay auktion på en FZR 1000 EXUP, sælger hævder,
naturligvis, at cyklen er i toptilstand. Den skulle have kørt 45000 km

Er der ikke noget med at EXUP ventilen kan sidde fast el. lign. på sådan en
model og kan man kontrollere det nemt ved afh. ?
Ellers nogle tip til sådan en model ?

Cyklen er forøvrigt en ´93 model, først indreg. i ´96 i DE, får det nogen
betydning på mellemværendet hos SKAT ?

Jeg håber den bliver en værdig afløser for min FJ1200 jeg solgte i ´98, jeg
glæder mig i hvertfald som en lille dreng

Kent Nielsen

Fra : GRISEN

Dato : 22-04-06 17:11

On Sat, 22 Apr 2006 13:01:55 +0200, in dk.fritid.motorcykel you wrote:

>Er der ikke noget med at EXUP ventilen kan sidde fast el. lign.

Jo, den kan ruste fast.
Hvis beslaget sidder minimalt skævt kan den også stramme om akslen, så ventilen ikke kan bevæge sig.

>kan man kontrollere det nemt ved afh. ?

Ofte vil den køre dårligt under 5000 rpm, hvis ventilen ikke kan bevæge sig frit.
Hvis ventilen sidder fast i åben tilstand vil lydpotten larme meget.
Hvis du får lov til at skrue en smule, så kan man nemt pille låget af Exup'en og se at den bevæger sig når der gives gas.

>Ellers nogle tip til sådan en model ?

Tjek for sort røg... de bruger olie.

*
Jan

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 22-04-06 20:33

Kent Nielsen wrote:

> Jeg har lige vundet en Ebay auktion på en FZR 1000 EXUP, sælger hævder,
> naturligvis, at cyklen er i toptilstand. Den skulle have kørt 45000 km

Hvad måtte du slippe for den ?
2000€ ?

> Er der ikke noget med at EXUP ventilen kan sidde fast el. lign. på sådan en
> model og kan man kontrollere det nemt ved afh. ?

Jow, den kan sætte sig fast - men husk det gælder kun hvis det er et
originalt system.
Havde en kammy som troede hans sad fast - men det viste sig at det var
et uoriginalt system der sad på, så der var ingen problemer :)
Google lidt rundt, for at finde fremgangsmåden for at tjekke den.

> Cyklen er forøvrigt en ´93 model, først indreg. i ´96 i DE, får det nogen
> betydning på mellemværendet hos SKAT ?

Svjv, så er det desværre første reg-dato der afgør årgangen for
afgiftsættelse.

> Jeg håber den bliver en værdig afløser for min FJ1200 jeg solgte i ´98, jeg
> glæder mig i hvertfald som en lille dreng

Det er en super-lækker kværn.
Tillykke med den.

--
Mvh Henrik.