/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Første 60 NINJA-KM...
Fra : Poul


Dato : 21-04-06 20:49

Så blev den nye SORTE NINJA luftet...
Det blev desværre kun til 60km i dag, men vejret ser jo lovende ud den næste
uge (hvor jeg har fri!!)...
Den kører vanvittig godt... Dog surt at man skal holde den nede i omdr den
første tid...
Hvor mange omdr kan den klare de første 1000km? Forhandleren sagde 4-5000,
men så kommer jeg ikke over 100km/t... Nogen der ved om specielt NINJA (med
høje omdr) kan tåle lidt mere?
Hvor meget skal man lægge i det?

Poul, De fleste rigtige NNJA'er er SORTE og har skarpe sværd...
INDISKUTABELT!



 
 
Kristian (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 21-04-06 22:44


"Poul" <faint@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:44493715$0$8100$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Så blev den nye SORTE NINJA luftet...
> Det blev desværre kun til 60km i dag, men vejret ser jo lovende ud den
> næste uge (hvor jeg har fri!!)...
> Den kører vanvittig godt... Dog surt at man skal holde den nede i omdr den
> første tid...
> Hvor mange omdr kan den klare de første 1000km? Forhandleren sagde 4-5000,
> men så kommer jeg ikke over 100km/t... Nogen der ved om specielt NINJA
> (med høje omdr) kan tåle lidt mere?
> Hvor meget skal man lægge i det?


Hej

Har ikke selv en Ninja men en ny Yamaha FZ6 600 Fazer. I manualen står der
at man ikke må køre med over 7000 omdrejninger i længere tid af gangen de
første 1000 km. Derefter er det 8400 omd. grænsen ligger og efter 1600 km er
den kørt til. Omdrejningstælleren går til 14000 ´men nok noget højere på en
Racer som din Ninja. Derfor vil det da også undre mig hvis det er nødvendigt
at holde den så lavt i omdrejninger som du har fået at vide. Står der ikke
noget i manualen?
En vigtig ting er at motoren ikke må sejtrække i tilkøringsperioden.
Derudover har jeg fået at vide at motoren helst skal køres til med
varierende omdrejninger, dvs ikke bare køre den til på motorvejen med 110 et
par ture til grænsen og tilbage igen. Det skulle skabe en lidt mere "ru"
cylindervæg hvilket skulle give den bedste kompression og dermed bedre
ydelse på motoren.

Ved ikke med de 4000-5000 omdrejninger, men måske er det fordi din motor er
mere hårdtpumpet.

Kristian



MKS - 74 (21-04-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-04-06 22:57

On Fri, 21 Apr 2006 21:48:42 +0200, "Poul" <faint@stofanet.dk> wrote:

>Hvor mange omdr kan den klare de første 1000km? Forhandleren sagde 4-5000,
>men så kommer jeg ikke over 100km/t... Nogen der ved om specielt NINJA (med
>høje omdr) kan tåle lidt mere?
>Hvor meget skal man lægge i det?

Du bestemmer selv, fabrikanten har en anbefaling (livrem og seler),
men det er et emne der er meget religiøst præget, og har ofte været
behandlet her (google). Nogle vil følge anbefalingerne og andre hævder
at den optimale ydelse får man ved at køre den hårdt fra dag 1.

>Poul, De fleste rigtige NNJA'er er SORTE og har skarpe sværd...
>INDISKUTABELT!

Du mener blå og let kluntede med kølle?

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/

Rene´ (23-04-2006)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 23-04-06 11:09

Ang. tilkøring, så læs dette. Ret spændende læsning. Tillykke med
den nye mc.( Er slet ikke misundelig)
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste