Mols-linien
Fra : Brian Ipsen

Dato : 21-04-06 14:45

Hej,

Hvordan er det med fastspænding af MC'en, hvis man skal med Mols linien
(Odden/Århus og retur) ? - Har de stropper, som man bare låner, og spænder
"dyret" fast ? - Eller bør man selv lige anskaffe en transport-strop eller
2, så man kan få maskinen spændt fast ?

Mvh
/Brian

Fra : Peter

Dato : 21-04-06 15:05

"Brian Ipsen" <me@nowhere.net> wrote in message
> [...]
> "dyret" fast ? - Eller bør man selv lige anskaffe en transport-strop eller

De store færger med bildæk i flere etager har udmærkede stropper, men tag
evt. en klud med til at lægge imellem sæde og strop. De små færger med ét
bildæk har kun reb. Her er det en god idé selv at medbringe strop.

På Odden/Ebeltoft sejler kun de små færger. På Odden/Århus sejler begge
typer.

Pas iøvrigt på hovedet/hjelmen når du spænder din mc fast på de store
færger. Jeg har ramponeret min hjelm, da jeg rejste mig op og stødte hjelmen
ind i en aluminiumsbjælke. Der er meget lavt til loftet.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Anders Majland

Dato : 21-04-06 15:08

> Hvordan er det med fastspænding af MC'en, hvis man skal med Mols linien
> (Odden/Århus og retur) ? - Har de stropper, som man bare låner, og spænder
> "dyret" fast ?

De har fået nye strupper fundet frem.

På de store catemaran færger parkerer du i gear o gpå sidestøttefod på tværs
af sejlretningen og bruge en strop til at spænde den til dækket i
støttfodens side - medmindre det er stormvejr. Men de store færger bevæger
sig ikke meget.

De mindre færger (der også indimellem sejler på århus - kan genkendes i
sejlplanen på lav højte (2,20?)) parkerr du igen på sidestøttefoden. Typisk
forest til højre (når du kører ind) men evt også på tværs i bunden og på det
skrå lige inden for porten. De bevæger sig noget mere uroligt så vær lidt
mere opmærksom på at fastspændingen. Specielt hvis du parkere på det skrå
lige inden for porten. På de færger plejer jeg også at lægge en klods eller
to under et af hjulene

Men HUSK det er rederiets ansvar at cyklen er ordenligt tøjret så hvis du er
bare det mindste i tvivl så spørg en af matroserne. Skulle der alligevel ske
en skade så skal det meldes inden skibet forlades.

Jeg har haft med med over godt 100 gange og oftest kunne en mc såmend godt
stå selv, men bind den nu alligevel ....

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-06 17:09

"Brian Ipsen" <me@nowhere.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> "dyret" fast ? - Eller bør man selv lige anskaffe en transport-strop eller

De har fået stropper på alle færgerne nu, blev konstateret på vores påsketur
til Campen.

--
Dannie
www.dfmc.dk/?id=75

Fra : Betina & Charlotte

Dato : 22-04-06 20:47

Hej Brian.

Jeg ved ikke med Odden/Århus, men Odden/Ebeltoft har stropper til
fastspænding af cyklen, så mon ikke også der er på overfarten Odden/Århus da
det er samme Rederi.

Mvh
Charlotte.