Hmmm.... chinabike ;)
Fra : Molnit

Dato : 21-04-06 11:09

"http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=435308/"

   Ja, det er jo et problem... nå, men så kan folk lære at købe MC steder
hvor der er værksted der kan servicere. Det er der også kinabike
forhandlere der har, og det er jo en del bedre end at købe dem i Bilka
f.eks.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 21-04-06 11:25

After serious thinking Molnit wrote :
> Ja, det er jo et problem... nå, men så kan folk lære at købe MC steder
> hvor der er værksted der kan servicere. Det er der også kinabike forhandlere
> der har, og det er jo en del bedre end at købe dem i Bilka f.eks.

Problemet er vel nærmere at det er svært at
forklare kunden at man skal have så meget for at
lave service, at kunden næsten kunne købe en ny
MC?

Når en ny motor koster 3.000,- skal der jo ikke
mange timers fumlen på værkstedet til, før der
ikke er balance i tingene.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Anders Majland

Dato : 21-04-06 14:44

> "http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=435308/"

Hvor mange her har prøvet at vente uger eller måneder på en reservdel fra en
af de store mærker ?

Men ellers enig i at man bør se sig lidt for inden man køber en tilfældig
kinacykel postordre .... Men jeg tror stadig der er et plads i markedet for
de helt billige 125/150ccm'ere til under 10000kr. Så snart det er de "store"
kineserer så er prisen imho for høj i forhold til brugte "mærkevarecykler".
Men 10000kr for en cykel med 2års reklamationsret kan være en god løsning på
et transportbehov ...

/A

Fra : Molnit

Dato : 21-04-06 17:28

Anders Majland skrev:

> Hvor mange her har prøvet at vente uger eller måneder på en reservdel fra en
> af de store mærker ?

   Tjaaa... det er at lyve hvis man siger nej.

   Brians snak om service priser passer nok bedre, især for sådan nogen
som KS, de har jo rigeligt at se til med de dyre navne i forvejen.

> [...]
> Men 10000kr for en cykel med 2års reklamationsret kan være en god løsning på

   Helt klart, og hvis man køber hos en Kinabike forhandler, som også har
værksted, så kan jeg roligt sige at reservedels situationen er
laaaaaaaaangt bedre end de Italienske mærker ;)

   Men stiller du op med en Texas plæneklipper med 2 hjul, nede hos KS, så
er man selv uden om det. Ikke alt i Bilka er værd at købe :)

Fra : Hekto

Dato : 21-04-06 20:42

> Helt klart, og hvis man køber hos en Kinabike forhandler, som også
> har værksted, så kan jeg roligt sige at reservedels situationen er
> laaaaaaaaangt bedre end de Italienske mærker ;)

Hov Hov - hold dig til Aprilia!

Alt til en Ducati kan da fås hjem fra Ebay på 2-3 uger!!!