Forsikring
Fra : Simon Viftrup

Dato : 21-04-06 10:07

Jeg har min bilforsikring hos GF (magisternes gruppe) og får en ganske god
pris. Desværre kan de ikke tilbyde noget særligt for motorcykler. Efter to
års skadefri kørsel skal jeg betale 4.900kr for en bandit 600 med værdi på
60.000kr, for både ansvar og kasko (og det er det laveste trin!).
Jeg har bopæl i århus og er 28 år.
Jeg forsikrer netop nu en virago 250 med ansvar til 2.600kr, udelukkende for
at få sparet de to års skadefri kørsel op.
Er der nogen der kender til selskaber der kan tilbyde noget bedre?

mvh
Simon

Fra : paahlman

Dato : 21-04-06 11:08

hmm, jeg betaler 3500 for en sv650 til 65000 efter 3 års skadefri. bor
i århus og er 30. så derfor.
det varer bare to år, så er billedet et helt andet.

/jacob

Fra : Simon Viftrup

Dato : 21-04-06 12:04

De 4900 gælder først når jeg bliver 30 år OG har 2 år skadefri mc kørsel. De
vil ikke give kasko på motorcykler hvis man er under 30.
Hvilket selvskab er du forsikret ved?

mvh
Simon

Fra : tb

Dato : 21-04-06 11:21

> [...]
> års skadefri kørsel skal jeg betale 4.900kr for en bandit 600 med værdi på
> 60.000kr, for både ansvar og kasko (og det er det laveste trin!).

4900 er da ikke ret meget for kasko på en mc, og da slet ikke i dyereste
postnr af ung gut med lav ancinitet!

Jeg har 11 års skadefri, bor i billigste postnr og er > 30, betaler 1300 i
ansvar og skulle gi 4200 i kasko for en CBR1000 til en værdi af ca 40.000.
vel at mærke ved det billigste forsikring jeg kunne finde, og med 2 biler,
hus, indbo, ulykke, trailer forsikring udover