"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:44480826$0$106$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Underbjerg / Andersen" <skolebakken16@os.dk> skrev i en meddelelse
> news:4447edb2$0$119$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hej
>> Den simple måde er som følger.
>>
>> Du finder et langt lige bræt, rør eller noget lign. som du holder ind på
>> baghjulet så højt som muligt fra jorden. Det skal rører bagdækket på to
>> punkter. (altså kl. 8 og 16)
>>
>> Så måler du afstanden vinkelret fra det lige rør og ind til forhjulet.
>> (vi siger der er 3 cm)
>>
>> Flyt brættet over på den anden side af hjulet og gør det samme, og
>> afstanden skal være den samme ind til forhjulet. (altså også 3 cm)
>>
>> Hvis det er ok er cyklen ikke skæv sideværs, men om den er skæv på den
>> "lange led" er sværer at måle.
>>
>> Håber du kan bruge det til noget, det er sådan vi tjekker vores
>> off-roaderer på.
>>
>> Er der 2 spor i sandet når du kører er du ikke i tvivl, men så er det
>> også nemt at se ved at flugte hjulene
>>
>> Hilsen
>> Torben
>>
>
> En fornuftig fremgangsmåde - men; sørg for at brædtet/metalpinden ikke er
> meget over ca 2 cm bred - ellers får du den ikke forbi centralstøttebenet
> !
> Gør det selv på den måde når jeg har rodet med f.eks. kædeskift
> --
> ---------------
> Jesper Hedegaard
> GS500E når vejret spiller
> Ford når det spilder
>
Målemetoden dur ikke. Hvis baghjulet ikke er 100 % lige påmonteret, så er
cykel "skæv".
Metoden kan bruges til at få rettet baghjulet ind, så det kører lige efter
forhjulet, hvis ellers ikke cyklen er skæv.
Er man i tvivl, så find en anden cykel.
Hilsen Matthias