eBay og tyskere....
Fra : MKS - 74

Dato : 19-04-06 21:16

Det er ligegodt ufatteligt engang imellem, nu har jeg efterhånden
handlet jeg ved ikke hvor mange gange på eBay-Tyskland og de bliver
ved med at overraske positivt. Normalt er det jo sådan at de fleste
eBay-sælgere da i hvert fald ikke underdriver standen af deres varer,
måske snarere det modsatte, men i de sidste par handler jeg har lavet
har varerne faktisk været beskrevet rimelig neutralt, men været i en
superstand. Så er man heldig at lande nogle rigtig fine 1 Euro-varer,
og forventer at tyskeren måske vil være lidt negativ over det og måske
forhaler sagen lidt eller pakker det elendigt, men næh nej, tingene
kom ASAP, tyskeren skrev hvornår pakken røg afsted og tingene var
meget omhyggeligt pakket, han fik lige præcis nul og nix ud af den
handel (man har alliwl lidt dårlig samvittighed over det , man
fatter heller ikke helt de gider. En anden tysker undskyldte meget at
han først sendte et par dage efter pengene var modtaget (uha big deal)
og sendte et par dåser fint tysk bryg med , sammen med nogle rigtig
fine dele. Ikke _en_ gang er det gået galt med tyskerne, eneste lidt
dårlige eBay-erfaringer er med en brite og en østriger....Måske er det
tid til at revurdere sine tyskeraversioner (Basil-style).....don't
mention the war .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Dr.Enduro

Dato : 19-04-06 21:24

MKS - 74 wrote:

.....Måske er det
> tid til at revurdere sine tyskeraversioner (Basil-style).....don't
> mention the war .

Se først denne side før du endelig beslutter dig for ikke at hade
tyskere mere... http://www.fiese-scheitel.de

--

Hilsen Jan

Fra : MKS - 74

Dato : 19-04-06 21:29

On Wed, 19 Apr 2006 22:23:57 +0200, "Dr.Enduro"
<janeiffert@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Se først denne side før du endelig beslutter dig for ikke at hade
>tyskere mere... http://www.fiese-scheitel.de

*LOL* ....well at de undertiden er lidt småskøre og tit har
ubeskrivelig dårlig smag, deeeet er jo ikke rigtig noget at hade dem
for .

Fra : Steffen Hansen

Dato : 19-04-06 21:28

MKS - 74 wrote:
> [...]
> dårlige eBay-erfaringer er med en brite og en østriger....Måske er det
> tid til at revurdere sine tyskeraversioner (Basil-style).....don't

Enig.. Fuldstændig.. Jeg har haft en hvor jeg ikke ku' vride en
"Bewertung" ud af ham, delene fejlede absolut ikke noget !... Det er
vist det eneste jeg har oplevet - og så har man jo en chance for at
få genopfrisket sine tysk kundskaber

Steff

Fra : Hekto

Dato : 19-04-06 21:46

> Det er ligegodt ufatteligt engang imellem, nu har jeg efterhånden
> handlet jeg ved ikke hvor mange gange på eBay-Tyskland og de bliver
> ved med at overraske positivt

Ja, de er gode at handle med.

Det gælder så om at holde fanen højt (selv om nogen gerne vil brænde
den af) som dansker, så de gerne vil handle med os.

Har kun haft een der gav problemer; men han blev også herausgewerfen!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : MKS - 74

Dato : 19-04-06 22:01

On Wed, 19 Apr 2006 22:45:39 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>Ja, de er gode at handle med.

Det må man sige ja til, også ud over hvad man kan tillægge "Ordnung
muss sein", jeg har oplevet flere gange at blive hentet på
tog-stationen, når jeg er kørt ned efter en cykel, flere gange er jeg
blevet inviteret indenfor til morgenmad og har fået en vældig hyggelig
sludder .

>Det gælder så om at holde fanen højt (selv om nogen gerne vil brænde
>den af) som dansker, så de gerne vil handle med os.

Det er mit indtryk (guderne må vide hvorfor?) at mange tyskere har et
godt eller meget godt indtryk af danskere og Danmark generelt.

>Har kun haft een der gav problemer; men han blev også herausgewerfen!

'K - jeg må indrømme at jeg også mest går efter 95-100%, alt under er
som regel ikke interessant.

Fra : Anders Majland

Dato : 19-04-06 22:13

> Det er mit indtryk (guderne må vide hvorfor?) at mange tyskere har et
> godt eller meget godt indtryk af danskere og Danmark generelt.

De fleste tyskere skriver at de kun vil sende til tyskland - for langt de
fleste er det bare en vane at krydse af der. Men jeg har gjort det til en
vane lige at spørge pænt inden jeg byder på noget "dyrt" - og der har jeg
oplevet flere gange at de ikke ikke ønsker at sende til udlandet... Nogen
har haft en gyldig undskyldning som at de plejer at bruge et bestemt
fragtfirma der giver dem fast pris indenfor tyskland stort set uanset vægt,
mens andre bare ikke gider ... Men henter man selv er det jo ikke aktuelt

Fra : MKS - 74

Dato : 19-04-06 22:27

On Wed, 19 Apr 2006 23:12:48 +0200, "Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

> [...]
>vane lige at spørge pænt inden jeg byder på noget "dyrt" - og der har jeg
>oplevet flere gange at de ikke ikke ønsker at sende til udlandet...

Jeps, det har jeg også hørt flere nævne, men hver eneste gang jeg har
spurgt har spurgt, har svaret været et "Ja! Natürlich" (så det kan jeg
heller ikke engang brokke mig over), men at det så naturligvis bliver
dyrere i porto, jeg spørger som regel også i samme ombæring om portoen
til Danmark. Man bør selvfølgelig principielt altid spørge først, men
da de jo alliwl altid siger ja , er det som regel kun når de bruger
en bestemt forsendelsesform at jeg får gjort det (DPD eller DHL er jo
intet problem, mens Hermes og UPS kan være det)

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 20-04-06 06:23

Anders Majland skrev:

> De fleste tyskere skriver at de kun vil sende til tyskland - for langt de
> fleste er det bare en vane at krydse af der.

Det er ikke min oplevelse??
Tyskerne er flinke til at rydse "rigtig af" (Worldwide)
Derimod er englænderne hjemmemarkeds-elskere ud over alle grænser, og
lkkes det at få en englænder til at overveje eksport er portoen ofte
ublu (50 pund for en lille pakke mener jeg er helt i skoven:-/)

Nu har jeg en privat mand i england stumperne sendes til, så
videresender han "if need be

--
Dun@nt - Der lige kiper med flaget for Dyskland on E-Bay
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-06 22:32

Jeg har 12 hander som er gået godt og 2 der er gået i retten og vundet og en
MC i Köln som ikke lige var den som han reklamere med , det var dælme en
lang tur hjem

PE

Alle vedr. MC + dele

Fra : MKS - 74

Dato : 19-04-06 22:40

On Wed, 19 Apr 2006 23:31:30 +0200, "Per Emborg"
<x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote:

>Jeg har 12 hander som er gået godt og 2 der er gået i retten og vundet og en
>MC i Köln som ikke lige var den som han reklamere med , det var dælme en
>lang tur hjem

Jeg kan levende forestille mig stemningen , surt show bøv! Man
skal naturligvis heller ikke være naiv og tro at Tyskland er en nation
befolket af lutter ærlige personer. Faktisk _er_ jeg jo også lidt
overrasket over at det ikke er gået galt endnu for mig, for jeg har
vel efterhånden 80-100 handler og rent statistisk burde det da være
gået skidt et par gange....det kræver (forventer) jeg .

Fra : Anders Majland

Dato : 20-04-06 10:04

> Jeg har 12 hander som er gået godt og 2 der er gået i retten og vundet

?? Tysk byret ?, hvad med omkostningerne, fortæl fortæl ?

/A

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 17:11

En meget lang historie som jeg husker den

Købte en Polini Pit bike for ca 10 k sparede ca 3-4 k ved at købe den i DE
så ikke noget farligt der
MEN den kom jo aldrig , og han sagde at den var sendt men kvit var væk
osv.der gik en mdr. og tlf. fax trusler osv intet skete
Så truede jeg med Polizei und de danske BANK , men intet skete ,
Så gjorde jeg det jeg ike måtte skrev til Politimesteren i byen og han fik
alle bilag mail osv og han gik til Statsanwalt , det vil sige uden om det
Danske retsvæsen , og det må man alså ikke , men der skete ikke noget ved
det
Og sælger var så smart at finde på div. undskyldninger og sendte faktik en
Polini bike til mig bare ikke den jeg havde købt den jeg fik var ikke ny men
TOTALSKADET motor kåber ja alt , men nu havde han jo en Kvit , så forfra
osv. og det kom så i og det kom så i den Tyske ret og han blev dømt til at
betale mig 1/3 del igen sådan endte den historie , så jeg vandt sagen men
tabte ca 7000 kr
Men det var nemt nok , ja bortset fra alt det Tyske grammatik :)

Handel 2
Købte også noget Pitbike lignede noget på 4 hjul og lidt skateboard og motor
, spørg ikke om mere :) men dem der har prøvet griner endnu

Han sendte heller ikke varen og efter 2 mdr samme proc. og han fik så besøg
af politiet og så fik han sendt varen , Han var var bare et skøvl

Men til alle der bliver snydt , skriv til Politi mesteren i byen så hjælper
de dig resten af vejen , husk alle bilag , men gå uden om det Danske
retsvæsen og brug ikke penge på Tyske Advokater de har et start gebyr på
2-3000 kr bare hvis du spørger om noget
Så politiet direkte

Jeg har heldivis også prøvet det modsatte og fået 3 X mere end jeg havde
købt Knaster kobling bundkar oliepumpe , stempler osv skulle kun have
topstykket
Men han mente at min Dragbike nok skulle bruge det før eller siden :)
Per Emborg

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44475401$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 17:21

Den første handel 1,5 år
Anden handel 1 mdr

Pe

Fra : Hekto

Dato : 19-04-06 22:50

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-04-06 15:10

En kammi har lige handlet. Han sagde han betalte lidt over 300 for at
bankoverførslen ?

Hvilket link skulle han have læst først ?

/jim

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 21-04-06 15:24

Jim Andersen skrev:
> En kammi har lige handlet. Han sagde han betalte lidt over 300 for at
> bankoverførslen ?
>
> Hvilket link skulle han have læst først ?
>
> /jim

Det er gebyrer mellem banker, det har intet med eBay at gøre.

Jeg betaler fx. kun 30,- dkk for det...

Fra : Hekto

Dato : 21-04-06 15:41

Jim Andersen wrote on 21-04-2006 :
> En kammi har lige handlet. Han sagde han betalte lidt over 300 for at
> bankoverførslen ?
>
> Hvilket link skulle han have læst først ?

Linket til hans banks gebyr-priser!

BG tager kun 20,- kr.

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-04-06 17:33

Jim Andersen wrote:
> En kammi har lige handlet. Han sagde han betalte lidt over 300 for at
> bankoverførslen ?
>
> Hvilket link skulle han have læst først ?

Han skal sørge for at få IBAN og BIC (SWIFT) koder fra sælger - de
fleste banker har efterhånden international overførsel på netbank til en
reguleret lav pris (20-30kr). Lav en normalbetaling og betal kun
indenlandske omkostninger. Eller køb hos en sælger med PayPal.

--
vh
Torben

Fra : Dr.Enduro

Dato : 21-04-06 18:54

Jim Andersen wrote:
> En kammi har lige handlet. Han sagde han betalte lidt over 300 for at
> bankoverførslen ?
>
> Hvilket link skulle han have læst først ?
>
> /jim

Læs det her link: www.sydbank.dk (16 kr.)

Og ja, det er mig, der ejer Sydbank.

--