Montering af centralstøtteben på en PC25/P~
Fra : MKS - 74

Dato : 19-04-06 20:50

Nogen der har prøvet det og har et god trick til hvordan det foregår
nemmest, den rådne møgfjeder er så stram at det er mig komplet umuligt
på den begrænsede plads der er, skal man ha' fat i en passende
størrelse/længde metalkrog til at hive med eller noget?

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Bøv

Dato : 19-04-06 21:00

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> wrote in message
> [...]
> på den begrænsede plads der er, skal man ha' fat i en passende
> størrelse/længde metalkrog til at hive med eller noget?

Ja , prøv dette værktøj:
http://mcnyckeln.maxmc.se/
se på side 484 vare nr: 08-065 og 08-0127

Mvh.Jan

Fra : MKS - 74

Dato : 19-04-06 21:16

On Wed, 19 Apr 2006 22:00:09 +0200, "Bøv" <duerikke@sletikke.dk>
wrote:

>Ja , prøv dette værktøj:
>http://mcnyckeln.maxmc.se/
>se på side 484 vare nr: 08-065 og 08-0127

Ja, jeg tænkte nok det var sådan noget der skulle til...tak for
tippet! Plejer at kunne hive med en alm. tang, men her er der bare
ikke plads og fjederen er for stram...

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-06 21:29

MKS - 74 wrote:

> Ja, jeg tænkte nok det var sådan noget der skulle til...tak for
> tippet! Plejer at kunne hive med en alm. tang, men her er der bare
> ikke plads og fjederen er for stram...

Jeg har sådan en fjeder-tingeling. Smid en mail hvis du vil låne den!

--
Squish
VFR750F

Fra : MKS - 74

Dato : 19-04-06 21:35

On Wed, 19 Apr 2006 22:29:10 +0200, Squish <.invalid> wrote:

>Jeg har sådan en fjeder-tingeling. Smid en mail hvis du vil låne den!

Takker H..., det er bestemt ikke umuligt at jeg vil benytte mig af
det, koster jo ikke meget, på den anden side ikke noget man bruger ret
tit, jeg sender en mail såfremt min nærrighed tager overhånd (known to
happen ).

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-06 22:14

MKS - 74 skrev i meddelelsen ...
> [...]
>på den begrænsede plads der er, skal man ha' fat i en passende
>størrelse/længde metalkrog til at hive med eller noget?

En løkke tøjsnor, og et kosteskaft.

Snoren skæres væk efterfølgende.

mvh
Orla

Fra : MKS - 74

Dato : 19-04-06 22:46

On Wed, 19 Apr 2006 23:14:13 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>En løkke tøjsnor, og et kosteskaft.

Jeg har desværre kun et metaltørrestativ og en støvsuger, kan det
bruges?

>Snoren skæres væk efterfølgende.

Det er nok nemmere for mig at forsøge at tilpasse en metalkrog, men
ellers et fint tip til en løsning, helt generelt.

Fra : Bjørn S

Dato : 20-04-06 07:37

MKS - 74 wrote:

> Jeg har desværre kun et metaltørrestativ og en støvsuger, kan det
> bruges?

Så et kraftig kabelstrips og en lang skruetrækker

Apropo støvsuger, konen havde den fremme forleden (støvsugeren altså), hun
trak et langt sort kabel ud af den (stadig støvsugeren), sat den i væggen,
og nu kom det også lyde fra den. Har i prøvet det ?
Det var godt nok uhyggeligt.

--
/Bjørn

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-04-06 07:57

> [...]
> på den begrænsede plads der er, skal man ha' fat i en passende
> størrelse/længde metalkrog til at hive med eller noget?

Hej Michael

Fjederen på først, og så tvinge støttebenet på plads. Der er masser af
punkter mellem stel og støtteben hvor du kan tvinge det på plads med en
skruetrækker. Det er nemmest at montere i "opslået" stilling.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : MKS - 74

Dato : 20-04-06 15:19

On Thu, 20 Apr 2006 08:57:00 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Fjederen på først, og så tvinge støttebenet på plads. Der er masser af
>punkter mellem stel og støtteben hvor du kan tvinge det på plads med en
>skruetrækker. Det er nemmest at montere i "opslået" stilling.*

Well *DOOOOOOOH*, jeg føler mig godt nok lidt pinligt berørt lige nu,
for det faldt mig _slet_ ikke ind at det kunne være en mulighed at
gøre det i den rækkefølge. Fedtede akslen godt ind og så smuttede det
stort set lige ind uden brug af værktøj, men blot ved at hive det på
plads, 10 min og færdigt arbejde - nu havde jeg så også kun brugt +1
time på at prøve at hive den fjeder på plads, hvilket som beskrevet
var kropumuligt . Kanon JJ....Du får en guldstjerne i
karakterbogen.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 21-04-06 22:54

> [...]
> plads, hvilket som beskrevet var kropumuligt . Kanon
> JJ....Du får en guldstjerne i karakterbogen.

Godt at høre du også kan bruge tid på en lille reperation, efter al din snak
om at skifte tændrør på 5-10min.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : MKS - 74

Dato : 21-04-06 22:58

On Fri, 21 Apr 2006 23:54:28 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:

>Godt at høre du også kan bruge tid på en lille reperation, efter al din snak
>om at skifte tændrør på 5-10min.

Jow-jow, men bemærk at når tingene gøres rigtigt, så tager de kun 10
min .