Regn vand på visir
Fra : Harry Sandholm

Dato : 19-04-06 14:39

Har lige læst om viskerfri forruder med nano teknik i det nye blad Fokus.
Fidusen er at intet kan hænge fast - heller ikke snavs eller vand - når
overfladen behandles med nano teknik.
Det vil jo være en oplagt teknik til behandling af hjelmens visir, men til
produktet kommer i handel har i da nogle gode tips?
Jeg har købt et produkt hos Louis.de der hedder procycle antirain, men er
ikke overvældende begejstret.
Hvad gør i for at sikre optimalt udsyn i regnvejr??
Har i også tips til løsning af dugproblemer især på briller når man bruger
hjelm???

HARRY SANDHOLM

Honda 500CB

Fra : Jonas Madsen

Dato : 19-04-06 19:30

> Det vil jo være en oplagt teknik til behandling af hjelmens visir, men til
> produktet kommer i handel har i da nogle gode tips?
> HARRY SANDHOLM
>
> Honda 500CB

Hej Harry

Der findes allerede nanoprodukter på markedet. Sidste år faldt jeg over et
med samme anvendelsesområde som du efterspørger. Forskellen var blot, at
produktet ikke forhindrede alt i at hænge fast, men netop fik et tyndt lag
regnvand til at blive på ruden/visiret, som en hinde mens det regner . Det
forårsager jo, at man f.eks. undgår dråber og "løbere", som er meget
generende.

Ideen bag produktet er som sådan ganske smart. Jeg blev dog ikke helt
overbevist om, at det rent faktisk levede op til løfterne, eller også var
mit behov ikke stort nok. Jeg prøvede det i hvert fald aldrig og har derfor
glemt navnet på både firma og produkt. Jeg husker dog, at det var dansk.

Har prøvet at søge igen, men uden resultat. Er der nogen, som husker noget?

Vh. Jonas Madsen
GS500

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-06 19:56

"Jonas Madsen" <jonas.madsenSLETDETTE@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dansk.
>
> Har prøvet at søge igen, men uden resultat. Er der nogen, som husker

http://www.nanocover.dk/index_dk.php

Mv. Henrik Mortensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-06 21:06

> http://www.nanocover.dk/index_dk.php
>
> Mv. Henrik Mortensen

Hejsa

Jeg prøvede nanocover sidste år, på indersiden af visiret for at forhindre
dug. Den ene side kom jeg opvaskemiddel på, den anden nanocover.
Jeg så helt fint ud af den side med opvaskemiddel, og nanocover lod til at
tiltrække dug.
Nanocover er ret dyrt, brug opvaske middel, det virker stadig iår, jeg har
ikke kommet nyt på. og jeg kunne stadig kun se ud af den ene side

Mange hilsner
Charlotte, der stadig har bøvl med den grimme ælling. En vis mand tage Nitro
3000

Fra : Sune

Dato : 21-04-06 19:22

"Harry Sandholm" <harry.sandholm@xn--tadettevkteleadsl-yrb.dk> skrev i en
meddelelse news:v4r1g.63$tJ2.60@news.get2net.dk...
> [...]
> Hvad gør i for at sikre optimalt udsyn i regnvejr??
> Har i også tips til løsning af dugproblemer især på briller når man bruger

Jeg bruger Rain-X. Det virker fortrinligt. Dråberne ruller bare væk fra
visiret.

Sune