Årgang vha. stelnummer
Fra : jshansen

Dato : 19-04-06 12:38

Hej,
Er det muligt at aldersbestemme en MC udfra dens stelnummer ?

Hvis ja, - fra hvilket år stammer en HONDA CBR 600 med stelnummer:
JH2PC2xxxxxxxxxxx

Jan Selchau-Hansen

Fra : MKS - 74

Dato : 19-04-06 13:10

On 19 Apr 2006 04:38:17 -0700, "jshansen" <selchauhansen@gmail.com>
wrote:

>Hej,
>Er det muligt at aldersbestemme en MC udfra dens stelnummer ?
>
>Hvis ja, - fra hvilket år stammer en HONDA CBR 600 med stelnummer:
>JH2PC2xxxxxxxxxxx

Du bliver nødt til komme med lidt mere af nummeret for at
årgangsbestemme den præcist, af det du har røbet fremgår:

J=Japan
H=Honda
2=Motorcykel
PC2 kan være alle PC23 eller PC25 (er nu nok en PC25), så kom med 3-4
cifre mere... (mener dog først at JH2 prefix'et startede i 93 eller
94).

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : jshansen

Dato : 19-04-06 13:36

Hej Michael,

Du får bare lidt flere cifrer

JH2PC25910xxxxxxx

Håber der er nok ....

Tak for hjælpen

Jan Selchau-Hansen

Fra : MKS - 74

Dato : 19-04-06 14:13

On 19 Apr 2006 05:35:44 -0700, "jshansen" <selchauhansen@gmail.com>
wrote:

>Hej Michael,
>
>Du får bare lidt flere cifrer
>
>JH2PC25910xxxxxxx
>
>Håber der er nok ....

Det er det sådan set, bare ikke til mig, det er jo en PC25'er altså en
F2'er (91-94), 910xxxxxx fremgår desværre ikke af den liste jeg har.
Men no problem - grib knoglen og ring til den nærmeste aut. Honda
forhandler, udfra nummeret kan de fortælle dig præcist hvilken årgang
det er, land den oprindelig er bestemt til og oprindelig farvekode
.

Fra : Bøv

Dato : 19-04-06 19:22

"jshansen" <selchauhansen@gmail.com> wrote in message
[...]

Bogstav nr 10 fra venstre bestemmer årgangen, f.eks. G=1986 og T=1996(nogle
bogstaver bliver droppet ved ikke hvorfor)

Mvh.Jan

Fra : MKS - 74

Dato : 19-04-06 20:16

On Wed, 19 Apr 2006 20:22:01 +0200, "Bøv" <duerikke@sletikke.dk>
wrote:

>Bogstav nr 10 fra venstre bestemmer årgangen, f.eks. G=1986 og T=1996(nogle
>bogstaver bliver droppet ved ikke hvorfor)

Ja fandt denne side her til aften der beskriver dannelsen:

http://www.autohausaz.com/honda-auto-parts/honda-vehicle-identification-numbers.html