/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GPS alarm
Fra : Peter


Dato : 18-04-06 20:39

Mit forsikringsselskab har fået den dumme idé, at jeg skal have monteret GPS
alarm med overvågning fra alarmcentral på min FJR

Jeg vil derfor høre om der er nogen der har erfaringer med:

1. GPS alarmer, f.eks. Dantrack, Sateye osv.

2. Overvågning hos alarmcentral

3. Billigt men egnet GSM abonnement

--
Peter
FJR1300A & NTV650



 
 
FooBar (18-04-2006)
Kommentar
Fra : FooBar


Dato : 18-04-06 20:59

"Peter" <fiktiv@invalid> wrote in
news:44454070$0$15784$14726298@news.sunsite.dk:

> Mit forsikringsselskab har fået den dumme idé, at jeg skal have
> monteret GPS alarm med overvågning fra alarmcentral på min FJR
> ...

Ved godt at det ikke er et svar på dit spørgsmål, men kunne du måske lokkes
til at fortælle hvilket forsikringsselskab der er blevet ramt af den sære
idé?


/claus

Peter (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 18-04-06 21:59


"FooBar" <noone@nowhere.undeliverable> wrote in message
news:Xns97A9DF8FBC418None@62.243.74.162...
> "Peter" <fiktiv@invalid> wrote in
> news:44454070$0$15784$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Mit forsikringsselskab har fået den dumme idé, at jeg skal have
>> monteret GPS alarm med overvågning fra alarmcentral på min FJR
>> ...
>
> Ved godt at det ikke er et svar på dit spørgsmål, men kunne du måske
> lokkes
> til at fortælle hvilket forsikringsselskab der er blevet ramt af den sære
> idé?

Det er f.eks. Topdanmark, Danske Forsikring, LB, Runa, Bauta og Tryg for
bare at nævne dem jeg selv har kendskab til der stiller dette krav.

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Bjørn S (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 19-04-06 12:13

Peter wrote:


> Det er f.eks. Topdanmark, Danske Forsikring, LB, Runa, Bauta og Tryg for
> bare at nævne dem jeg selv har kendskab til der stiller dette krav.

Et hurtig søg hos TopDanmark gav dette ;
http://www.topdanmark.dk/content/index.php?octanesearch=1&ID=366

Jeg syntes nogen skulle læse dem teksten, og påvise svaghederne i
systemet.
Måske var det noget for Kontant eller et andet forbrugerprogram ?
Det lugter lidt af smarte forretnings-koncepter, især når Top kræver at
det er et DanTrack system.
Man skal sikkert stadig betale 20 % selvrisiko ved tyverier ? ....

--
/Bjørn


Henrik Aarfeldt (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 18-04-06 23:11

FooBar wrote:

> Ved godt at det ikke er et svar på dit spørgsmål, men kunne du måske lokkes
> til at fortælle hvilket forsikringsselskab der er blevet ramt af den sære
> idé?

Hvordan kan det være en sær ide, aktivt at gå ind og bekæmpe tyveri af
mc'ere ?
De virker jo rent faktisk ret godt - 95% af stjålne mc'ere med
tracking-device bliver fundet indenfor 1 uge....og det er da en god ting.

--
Mvh Henrik.

Hekto (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-04-06 23:27

> Hvordan kan det være en sær ide, aktivt at gå ind og bekæmpe tyveri
> af mc'ere ?
> De virker jo rent faktisk ret godt - 95% af stjålne mc'ere med
> tracking-device bliver fundet indenfor 1 uge....og det er da en god
> ting.

Tjaaaa ... så er det ikke studenterhuen der gør tyvene platfodede!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Henrik Aarfeldt (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 19-04-06 00:00

Hekto wrote:

>> Hvordan kan det være en sær ide, aktivt at gå ind og bekæmpe tyveri af
>> mc'ere ?
>> De virker jo rent faktisk ret godt - 95% af stjålne mc'ere med
>> tracking-device bliver fundet indenfor 1 uge....og det er da en god ting.

> Tjaaaa ... så er det ikke studenterhuen der gør tyvene platfodede!

Nej, det har du nok ganske ret i - når man ikke kan skelne mellem dit og
mit, så er man næppe særlig klygtig.

Men investerer man i en tracking-dims som benytter GPS + GSM + UHF, så
kan enheden lokaliseres selvom man placerer den i en container, lastrum,
flere-etagers-parkerings-kælder osv.
Der findes også modeller som har eget batteri, og skjuler man den rigtig
godt, så er man godt sikret.

--
Mvh Henrik.

Steen Gruby (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 19-04-06 00:13

On Wed, 19 Apr 2006 00:59:33 +0200, Henrik Aarfeldt <henrik@vfkr.dk>
wrote:

Hej Henrik.
>
>Men investerer man i en tracking-dims som benytter GPS + GSM + UHF, så
>kan enheden lokaliseres selvom man placerer den i en container, lastrum,
>flere-etagers-parkerings-kælder osv.
>Der findes også modeller som har eget batteri, og skjuler man den rigtig
>godt, så er man godt sikret.

Der er du på vildspor.
I fordums dage levede der en mand ved navn Faraday, og hans principper
gælder stadig.
I en lukket jernkasse kommer der ikke højfrekvens ud, ej heller ind.
Altså er en lukket kasse i form af en varevogn med en nogenlunde
forsvarlig afskærmning en helt sikker måde at sikre at sporingsudstyr
ikke kan anvendes.
Du kan kalde det en forvokset "russerpose".
Jeg er enig i at det udstyr kan tilvejebringe MC'er der er stjålet for
joy ride, men dem der vil stjæle dyre maskiner for videresalg i
udlandet sikrer det ikke imod - Sorry

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Henrik Aarfeldt (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 19-04-06 00:51

Steen Gruby wrote:

>>Men investerer man i en tracking-dims som benytter GPS + GSM + UHF, så
>>kan enheden lokaliseres selvom man placerer den i en container, lastrum,
>>flere-etagers-parkerings-kælder osv.
>>Der findes også modeller som har eget batteri, og skjuler man den rigtig
>>godt, så er man godt sikret.

> Der er du på vildspor.
> I fordums dage levede der en mand ved navn Faraday, og hans principper
> gælder stadig.
> I en lukket jernkasse kommer der ikke højfrekvens ud, ej heller ind.
> Altså er en lukket kasse i form af en varevogn med en nogenlunde
> forsvarlig afskærmning en helt sikker måde at sikre at sporingsudstyr
> ikke kan anvendes.

En GSM-telefon trækker fint signal i alle de kassevogne's lastrum jeg
har arbejdet i [uden vinduer med lukkede døre].
Det er nok svært at lave en kassevogn som er helt RF-tæt - man skal vel
ind/ud engang imellem.

Og hvis man gemmer dimsen rigtig godt og undlader at skilte med dimsen
på mc'en, så er det kun et spørgsmål om tid i langt de fleste tilfælde.

--
Mvh Henrik.

Steen Gruby (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 19-04-06 01:01

On Wed, 19 Apr 2006 01:51:25 +0200, Henrik Aarfeldt <henrik@vfkr.dk>
wrote:

Hej Henrik
>
>En GSM-telefon trækker fint signal i alle de kassevogne's lastrum jeg
>har arbejdet i [uden vinduer med lukkede døre].
>Det er nok svært at lave en kassevogn som er helt RF-tæt - man skal vel
>ind/ud engang imellem.
>
Der skal ingen ting til at blokere for GPS.
Signalerne fra satelitten er særdeles svage.
Så selv om telefonen stadig sender er stedbestemmelsen væk.

>Og hvis man gemmer dimsen rigtig godt og undlader at skilte med dimsen
>på mc'en, så er det kun et spørgsmål om tid i langt de fleste tilfælde.

Har du prøvet at stille din GSM telefon ved siden af en gettoblaster?
Den er afsløret på 10 sek.
Og afsløret tager det ikke lang tid at kvæle den.

Jeg er ked af det, men systemet har for mange huller.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Henrik Aarfeldt (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 19-04-06 08:55

Steen Gruby wrote:

>>En GSM-telefon trækker fint signal i alle de kassevogne's lastrum jeg
>>har arbejdet i [uden vinduer med lukkede døre].
>>Det er nok svært at lave en kassevogn som er helt RF-tæt - man skal vel
>>ind/ud engang imellem.

> Der skal ingen ting til at blokere for GPS.

De nye chipset er dog særdeles mere følsomme, og kan trække signal meget
bedre end de gamle - og det stopper ikke her.

> Signalerne fra satelitten er særdeles svage.
> Så selv om telefonen stadig sender er stedbestemmelsen væk.

GSM har også stedbestemmelse - dog noget mere grovmasket.

>>Og hvis man gemmer dimsen rigtig godt og undlader at skilte med dimsen
>>på mc'en, så er det kun et spørgsmål om tid i langt de fleste tilfælde.

> Har du prøvet at stille din GSM telefon ved siden af en gettoblaster?
> Den er afsløret på 10 sek.

Ja, sådan en skidt Blaster havde jeg engang :)
Dog syntes jeg mest det er ved indkomne kald og ikke så voldsomt ved
udgående.

> Jeg er ked af det, men systemet har for mange huller.

Ja, der er ikke mange ting der ikke kan omgås, hvis man _vil_.
Man _kan_ også køre uden sikkerhedssele, men det syntes jeg så ikke er
grund nok til at alle skal lade være.
I mit selskab får jeg rabat, hvis jeg monterer en GPS/GSM/UHF
tracking-dims, så den er tæt på gratis for mig at installere/drive.
Og virker den i bare 5% af tilfældene - jamen, det er da langt bedre end
slet ingen ting.

--
Mvh Henrik.

Ukendt (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-04-06 01:04

En GSM Jammer koster ca 80 $

Vi kan ikke sikrer os 100 %

Men selfølgelig hjælper sikring af værdierne

Per Emborg






"Henrik Aarfeldt" <henrik@vfkr.dk> skrev i en meddelelse
news:44457b66$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Steen Gruby wrote:
>
>>>Men investerer man i en tracking-dims som benytter GPS + GSM + UHF, så
>>>kan enheden lokaliseres selvom man placerer den i en container, lastrum,
>>>flere-etagers-parkerings-kælder osv.
>>>Der findes også modeller som har eget batteri, og skjuler man den rigtig
>>>godt, så er man godt sikret.
>
>> Der er du på vildspor.
>> I fordums dage levede der en mand ved navn Faraday, og hans principper
>> gælder stadig.
>> I en lukket jernkasse kommer der ikke højfrekvens ud, ej heller ind.
>> Altså er en lukket kasse i form af en varevogn med en nogenlunde
>> forsvarlig afskærmning en helt sikker måde at sikre at sporingsudstyr
>> ikke kan anvendes.
>
> En GSM-telefon trækker fint signal i alle de kassevogne's lastrum jeg har
> arbejdet i [uden vinduer med lukkede døre].
> Det er nok svært at lave en kassevogn som er helt RF-tæt - man skal vel
> ind/ud engang imellem.
>
> Og hvis man gemmer dimsen rigtig godt og undlader at skilte med dimsen på
> mc'en, så er det kun et spørgsmål om tid i langt de fleste tilfælde.
>
> --
> Mvh Henrik.



Steen Gruby (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 19-04-06 01:18

On Wed, 19 Apr 2006 02:03:34 +0200, "Per Emborg"
<x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote:

Hej Per.

>En GSM Jammer koster ca 80 $
>
>Vi kan ikke sikrer os 100 %
>
>Men selfølgelig hjælper sikring af værdierne
>
Jeg er enig, men at forlange noget der har så mange svagheder for at
få en kasko forsikring på vore køretøjer er blot at påføre os ekstra
udgifter der i princippet er virkningsløse for dem der er mest
udsatte.
Det er dels teknikken jeg er ude efter, men så sandelig også
argumentationen for at skulle have det.

Hvis du drager en parallel til dankotrskandalen har man i mange år
forsøgt at pådutte forbrugerne at det er et sikkert betalingsmiddel,
og sågar ført sager mod folk der har været ude for misbrug.
Først nu hvor systemet er klædt af til skindet indrømmer man
svaghederne.
Skal vi igennem den samme mølle med det system forsikringsselskaberne
nu forsøger at presse ned over os?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Peter (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-04-06 10:38


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
news:m9sa42td5hbi7geeov2jjpf045220bb0cp@4ax.com...
> On Wed, 19 Apr 2006 00:59:33 +0200, Henrik Aarfeldt <henrik@vfkr.dk>
> wrote:
>
> Hej Henrik.
>>
>>Men investerer man i en tracking-dims som benytter GPS + GSM + UHF, så
>>kan enheden lokaliseres selvom man placerer den i en container, lastrum,
>>flere-etagers-parkerings-kælder osv.
>>Der findes også modeller som har eget batteri, og skjuler man den rigtig
>>godt, så er man godt sikret.
>
> Der er du på vildspor.
> I fordums dage levede der en mand ved navn Faraday, og hans principper
> gælder stadig.
> I en lukket jernkasse kommer der ikke højfrekvens ud, ej heller ind.
> Altså er en lukket kasse i form af en varevogn med en nogenlunde
> forsvarlig afskærmning en helt sikker måde at sikre at sporingsudstyr
> ikke kan anvendes.
> Du kan kalde det en forvokset "russerpose".
> Jeg er enig i at det udstyr kan tilvejebringe MC'er der er stjålet for
> joy ride, men dem der vil stjæle dyre maskiner for videresalg i
> udlandet sikrer det ikke imod - Sorry

Helt enig. Jeg har nemlig også en gang lært om Faradays bur. Og iøvrigt set
det demonstreret på Søsterhøj.

Nu hvor alle forsikringsselskaberne er gået sammen om at stille krav om
GPS-alarm på de dyrere cykler, kan det ikke vare længe før de lidt smartere
tyveknægte, godt ved de skal tage højde for en GPS-alarm, når de stjæler en
dyr mc. Det er jo ikke knallertknægtene, der skal ud at køre lørdag aften,
der stjæler en stor mc med avanceret startspærre.

Derfor synes jeg det er en meget dum idé forsikringsselskaberne har fået. Så
vidt jeg kan se kommer jeg til at betale knap 10.000 kr. i anskaffelse,
installation og oprettelse. Dertil kommer 1.000 kr. - 2.000 kr. i årlige
omkostninger til abonnement på GSM og alarmcentral.

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Henrik Aarfeldt (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 19-04-06 11:58

Peter wrote:

> Derfor synes jeg det er en meget dum idé forsikringsselskaberne har fået. Så
> vidt jeg kan se kommer jeg til at betale knap 10.000 kr. i anskaffelse,
> installation og oprettelse. Dertil kommer 1.000 kr. - 2.000 kr. i årlige
> omkostninger til abonnement på GSM og alarmcentral.

Dem jeg har set her i DK, de koster 4-5.000,- i indkøb, og derefter
1300-1500 i drift pr år.
Jo flere der bruger dem, des billigere bliver det.

Har du evt prøvet at tjekke priserne i udlandet, f.eks UK ?

--
Mvh Henrik.

Peter (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-04-06 12:13


"Henrik Aarfeldt" <henrik@vfkr.dk> wrote in message
news:444617a1$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Peter wrote:
>
>> Derfor synes jeg det er en meget dum idé forsikringsselskaberne har fået.
>> Så vidt jeg kan se kommer jeg til at betale knap 10.000 kr. i
>> anskaffelse, installation og oprettelse. Dertil kommer 1.000 kr. - 2.000
>> kr. i årlige omkostninger til abonnement på GSM og alarmcentral.
>
> Dem jeg har set her i DK, de koster 4-5.000,- i indkøb, og derefter
> 1300-1500 i drift pr år.
> Jo flere der bruger dem, des billigere bliver det.
>
> Har du evt prøvet at tjekke priserne i udlandet, f.eks UK ?

Hvad er det for nogle der koster 4-5000, og har du nogle erfaringer med dem?

De to jeg har set nærmere på er Dantrack og Sateye. De koster begge 6000
incl. moms (og excl. installation, gsm og overvågning). Dantrack har solgt
deres i godt et års tid, hvorimod Sateye forventer at frigive deres
mc-udgave i maj.

Det er iøvrigt ikke muligt at installere selv, da forsikringsselskabet
forlanger dokumentation for installation hos autoriseret forhandler (af
alarmen).

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Henrik Aarfeldt (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 19-04-06 13:08

Peter wrote:

> Hvad er det for nogle der koster 4-5000

F.eks denne:
http://www.etstrack.dk/faste_filer/modul.asp?vis=varekatalog&doo=vare&vareid=94

--
Mvh Henrik.

Peter (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-04-06 13:45


"Henrik Aarfeldt" <henrik@vfkr.dk> wrote in message
news:444627f4$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Peter wrote:
>
>> Hvad er det for nogle der koster 4-5000
>
> F.eks denne:
> http://www.etstrack.dk/faste_filer/modul.asp?vis=varekatalog&doo=vare&vareid=94

Så vidt jeg kan se er den ikke baseret på GPS teknologi og lever derfor ikke
op til forsikringsselskabernes krav.

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Henrik Aarfeldt (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 19-04-06 14:04

Peter wrote:

>>>Hvad er det for nogle der koster 4-5000

>>F.eks denne:
>>http://www.etstrack.dk/faste_filer/modul.asp?vis=varekatalog&doo=vare&vareid=94

> Så vidt jeg kan se er den ikke baseret på GPS teknologi og lever derfor ikke
> op til forsikringsselskabernes krav.

I teksten står der bl.a.:
'BigBrother er forsynet med hele 3 forskellige systemer - GPS, GSM og UHF.'

Eller skal jeg et smut forbi Synoptik på vej hjem

--
Mvh henrik.



Peter (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-04-06 14:12


"Henrik Aarfeldt" <henrik@vfkr.dk> wrote in message
news:44463531$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Peter wrote:
>
>>>>Hvad er det for nogle der koster 4-5000
>
>>>F.eks denne:
>>>http://www.etstrack.dk/faste_filer/modul.asp?vis=varekatalog&doo=vare&vareid=94
>
>> Så vidt jeg kan se er den ikke baseret på GPS teknologi og lever derfor
>> ikke op til forsikringsselskabernes krav.
>
> I teksten står der bl.a.:
> 'BigBrother er forsynet med hele 3 forskellige systemer - GPS, GSM og
> UHF.'

Du har ret. Det var DirectFinder jeg fik set på.

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Peter (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-04-06 15:48


"Henrik Aarfeldt" <henrik@vfkr.dk> wrote in message
news:44463531$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Peter wrote:
>
>>>>Hvad er det for nogle der koster 4-5000
>
>>>F.eks denne:
>>>http://www.etstrack.dk/faste_filer/modul.asp?vis=varekatalog&doo=vare&vareid=94
>
>> Så vidt jeg kan se er den ikke baseret på GPS teknologi og lever derfor
>> ikke op til forsikringsselskabernes krav.
>
> I teksten står der bl.a.:
> 'BigBrother er forsynet med hele 3 forskellige systemer - GPS, GSM og
> UHF.'

Den ser spændende ud, men har du nogen erfaringer med den.

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Henrik Aarfeldt (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 19-04-06 17:20

Peter wrote:

> Den ser spændende ud, men har du nogen erfaringer med den.

Nej, desværre ikke.
Men det kunne da være interessant at høre dem, hvad de har at sige til
en RF-kapslet kassevogn - og evt lade det komme an på en prøve.
Mon ikke man kan samle en del fra gruppen her, med diverse kapslede
kassevogne og lignende

--
Mvh Henrik.

Ukendt (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-04-06 17:22


Steen Gruby skrev i meddelelsen ...

>Der er du på vildspor.


Jeg synes vildsporet mest drejer sig om den forbandede afmagt, at lade sig
dirigere af nogle professionelle tyveknægte. :-| Det er på samme lave niveau
som den terrorlovgivning der er hastet igennen på tværs af grundloven. Det
næste bliver vel at jeg skal sætte pigtrådshegn om mine 3000 m³ grund

mvh
Orla



"J.C. Kløve" (19-04-2006)
Kommentar
Fra : "J.C. Kløve"


Dato : 19-04-06 21:51

Orla Pedersen skrev:
> Steen Gruby skrev i meddelelsen ...
>
>> Der er du på vildspor.
>
>
> Jeg synes vildsporet mest drejer sig om den forbandede afmagt, at lade sig
> dirigere af nogle professionelle tyveknægte. :-| Det er på samme lave niveau
> som den terrorlovgivning der er hastet igennen på tværs af grundloven. Det
> næste bliver vel at jeg skal sætte pigtrådshegn om mine 3000 m³ grund

Nemlig!

Men afmagten består som jeg ser det - i at alle kunde systemer vi er
omgivet af /underlagt, påtvinger mig neuroser jeg ikke lider af!

Det være sig regeringens (sindssyge) terror-pakke (farvel retssikkerhed)
Forsikringsselakabernes krav om overvågning
Trafik-neurotikernes ditto overvågnings krav af alt muligt. . .
osv.
Altså:
- for at slippe for 4-5 dårlige oplevelser i form af tyveri - terror -
og rene, skære tilfældigheder i et helt liv skal jeg nu krænkes dagligt
af konstant overvågning (og meningskontrol)

og der er ikke en der protesterer. . . . . . :-/


Skal jeg hjælpe med pigtråden Orla?
Jeg kan nok skaffe noget NATO-pigtråd (det med barberblade)

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

MKS - 74 (19-04-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-04-06 22:13

On Wed, 19 Apr 2006 22:51:24 +0200, "J.C. Kløve"
<DunantSLET@X.mail.tele.dk> wrote:

>og der er ikke en der protesterer. . . . . . :-/

Nåh, det er vi nu en del der gør, men når flertallet er en flok
dikkende lammehaler uden egen vilje, hjælper det jo lige fedt...For at
bevare vores frihed og demokrati, bliver vi nød til at indskrænke
den/det - fuldstændig bagvendt og morbid tankegang at man kan
kontrollere sig ud af alt.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/

Jørgen Mangor Iverse~ (20-04-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Mangor Iverse~


Dato : 20-04-06 12:42

> Nåh, det er vi nu en del der gør, men når flertallet er en flok
> dikkende lammehaler uden egen vilje, hjælper det jo lige fedt...For at
> bevare vores frihed og demokrati, bliver vi nød til at indskrænke
> den/det - fuldstændig bagvendt og morbid tankegang at man kan
> kontrollere sig ud af alt.
>
Citat fundet på nettet [vidt begreb ]

"Those who desire to give up Freedom in order to gain Security, will not
have, nor do they deserve, either one".

Sagt af den tredje amerikanske præsident Thomas Jefferson for måske 200 år
siden, en mand der vist nok var medstifter, eller ligefrem grundlægger af
den nuværende præsidents eget parti!
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn



Hekto (20-04-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-04-06 13:09

It happens that Jørgen Mangor Iversen formulated
:
> "Those who desire to give up Freedom in order to gain Security, will not
> have, nor do they deserve, either one".
>
> Sagt af den tredje amerikanske præsident Thomas Jefferson for måske 200 år
> siden, en mand der vist nok var medstifter, eller ligefrem grundlægger af
> den nuværende præsidents eget parti!

- men desværre dér hvor vi danskere har en lang
tradition for at sælge ud!

Besætelsestiden var et glimrende eksempel fra
nyere historie! Vi var neutrale og havde heller
ikke noget forsvar, der iøvrigt ikke måtte tage
kampen op med besættelsesstyrkerne. Derefter
'samarbejdede' vi indtil vinden vendte og
heldigvis fik vi overbevist resten af verden om,
at frihedskæmperne gjorde Danmark til et
fuldgyldigt medlem af de allierede. (meget kort
version af danmarkshistorien)

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Hekto (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-04-06 22:40

> Mit forsikringsselskab har fået den dumme idé, at jeg skal have
> monteret GPS alarm med overvågning fra alarmcentral på min FJR
>
> Jeg vil derfor høre om der er nogen der har erfaringer med:
>
> 1. GPS alarmer, f.eks. Dantrack, Sateye osv.
>
> 2. Overvågning hos alarmcentral
>
> 3. Billigt men egnet GSM abonnement

Det har været oppe før.

Der er berettiget tvivl om det overhovedet har den store værdi, fordi
der ikke skal meget til for at skærme for signalet f.eks. transport i
en varevogn.

Jeg har ikke kunnet dy mig for at spørge et af selskaberne, og jeg
synes at svaret rimeligt begrunder tvivlen om det vil fungere på en MC.

Svaret:
Tak for din mail vedr. satellitovervågning af motorcykler.

Det er rigtig, at såfremt der ikke er kontakt til en satellit - kan
positionen på motorcyklen ikke følges og det kan forekomme, hvis den
transporteres i en helt lukket kassevogn, men sidste position vil være
kendt og når der igen kommer forbindelse (fx. aflæsning) vil en ny
position komme frem.

Systemet indeholder udover en fence-alarm også en bevægelsescensor så
der går en alarm afsted når motorcyklen flyttes.

Håber det er svar på dine spørgsmål.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Ukendt (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-06 22:53

Ja og næste gang du kører for hurtigt kan de se det osv . og nåde trøste dig
når det går galt fordi du har kørt 95 rundt i et sving hvor du må køre 80
km/t


Ja det er overvågning på højeste plan



Så heller betale det en forsikring koster


PE








"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.958c7d64477f3c47.41941@urxgb.qxROT13...
>> Mit forsikringsselskab har fået den dumme idé, at jeg skal have monteret
>> GPS alarm med overvågning fra alarmcentral på min FJR
>>
>> Jeg vil derfor høre om der er nogen der har erfaringer med:
>>
>> 1. GPS alarmer, f.eks. Dantrack, Sateye osv.
>>
>> 2. Overvågning hos alarmcentral
>>
>> 3. Billigt men egnet GSM abonnement
>
> Det har været oppe før.
>
> Der er berettiget tvivl om det overhovedet har den store værdi, fordi der
> ikke skal meget til for at skærme for signalet f.eks. transport i en
> varevogn.
>
> Jeg har ikke kunnet dy mig for at spørge et af selskaberne, og jeg synes
> at svaret rimeligt begrunder tvivlen om det vil fungere på en MC.
>
> Svaret:
> Tak for din mail vedr. satellitovervågning af motorcykler.
>
> Det er rigtig, at såfremt der ikke er kontakt til en satellit - kan
> positionen på motorcyklen ikke følges og det kan forekomme, hvis den
> transporteres i en helt lukket kassevogn, men sidste position vil være
> kendt og når der igen kommer forbindelse (fx. aflæsning) vil en ny
> position komme frem.
>
> Systemet indeholder udover en fence-alarm også en bevægelsescensor så der
> går en alarm afsted når motorcyklen flyttes.
>
> Håber det er svar på dine spørgsmål.
>
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
>
>



Thomas (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 18-04-06 23:07


"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
news:44455fce$0$891$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ja og næste gang du kører for hurtigt kan de se det osv . og nåde trøste
> dig når det går galt fordi du har kørt 95 rundt i et sving hvor du må køre
> 80 km/t
>
>
> Ja det er overvågning på højeste plan
>

Det er vel også rimeligt, at alle faktorer tages i betragtning, hvis du
eller andre er grunden til en ulykke?
Det gælder sådan set allerede - og hvis du f.eks. ikke skriver korrekte
oplysninger, laver du dokumentfalsk, hvilket straffes relativt hårdt.

Venlig hilsen
Thomas.



Ukendt (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-06 23:29

Jeg kunne aldrig finde på at køre sindsyge 95 km/t rundt i et sving , det er
jo kriminelt

Men kender en der har prøvet det

PE




"Thomas" <t@pp.se.invalid> skrev i en meddelelse
news:1qd1g.235$ME3.173@news.get2net.dk...
>
> "Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
> news:44455fce$0$891$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Ja og næste gang du kører for hurtigt kan de se det osv . og nåde trøste
>> dig når det går galt fordi du har kørt 95 rundt i et sving hvor du må
>> køre 80 km/t
>>
>>
>> Ja det er overvågning på højeste plan
>>
>
> Det er vel også rimeligt, at alle faktorer tages i betragtning, hvis du
> eller andre er grunden til en ulykke?
> Det gælder sådan set allerede - og hvis du f.eks. ikke skriver korrekte
> oplysninger, laver du dokumentfalsk, hvilket straffes relativt hårdt.
>
> Venlig hilsen
> Thomas.
>



Steen Gruby (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 18-04-06 23:07

On Tue, 18 Apr 2006 23:40:15 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

Hej Hekto.
>
>Jeg har ikke kunnet dy mig for at spørge et af selskaberne, og jeg
>synes at svaret rimeligt begrunder tvivlen om det vil fungere på en MC.
>
Jeg har også været i flæsket på et af selskaberne desangående.
Det svar jeg fik bekræftede at de personer der er med til at pådutte
os sådenne indretninger ikke har teknisk indsigt i systemets
virkemåde.
>
>Det er rigtig, at såfremt der ikke er kontakt til en satellit - kan
>positionen på motorcyklen ikke følges og det kan forekomme, hvis den
>transporteres i en helt lukket kassevogn, men sidste position vil være
>kendt og når der igen kommer forbindelse (fx. aflæsning) vil en ny
>position komme frem.
>
Man er totalt blind for det faktum at i den tid MC'en befinder sig i
en varevogn der blot er nogenlunde tæt er der rigelig tid til at finde
GPS udstyr og GSM modul og uskadeliggøre det således at det ikke
sender flere informationer når MC'en igen ser "lyset".

Argumentationen minder meget om dankortsagen.
Det skulle være så sikkert og så er det noget uigennemtænkt bras

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-04-06 23:26

> Argumentationen minder meget om dankortsagen.
> Det skulle være så sikkert og så er det noget uigennemtænkt bras

110% enig!!!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Ronni (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Ronni


Dato : 19-04-06 07:40

Nu er det jo ikke et faktum, at alle motorcykler der stjæles bliver fjernet
af organiserede kriminelle, som hiver cyklen ind i en kassevogn for i
mellemtiden at fjerne evt. GPS/GSM udstyr mens de drøner til Polen og den
russiske mafia.

Jeg formoder en del cykler bliver stjålet af uorganiserede "lømler", som
kører på den i nogle dage og derefter smider den et sted - og denne type
tyve vil GPS sporingen nok være rimelig effektiv overfor. Hvis min cykel
blev stjålet, ville jeg da kaste mig ud i bilen med det samme og køre efter
den, og i den situation ville jeg da være fantastisk glad for bare den
mindste indikation til hvor cyklen kunne være henne.

Jeg kan godt forstå usikkerheden, for hvad nu hvis forsikringsselskabet ikke
vil udbetale erstatning fordi sporingen ikke virkede efter formålet?
Men foreløbig synes jeg at det er et skridt i den rigtige retning - jeg
overvejer selv at købe en, ikke fordi der er et krav fra forsikringen, men
fordi jeg gerne vil sikre min MC bedst muligt.

Mvh
Ronni



"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
news:58oa42l95rc6cch2eshe2tn58bnmt96qko@4ax.com...
> On Tue, 18 Apr 2006 23:40:15 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
>
> Hej Hekto.
>>
>>Jeg har ikke kunnet dy mig for at spørge et af selskaberne, og jeg
>>synes at svaret rimeligt begrunder tvivlen om det vil fungere på en MC.
>>
> Jeg har også været i flæsket på et af selskaberne desangående.
> Det svar jeg fik bekræftede at de personer der er med til at pådutte
> os sådenne indretninger ikke har teknisk indsigt i systemets
> virkemåde.
>>
>>Det er rigtig, at såfremt der ikke er kontakt til en satellit - kan
>>positionen på motorcyklen ikke følges og det kan forekomme, hvis den
>>transporteres i en helt lukket kassevogn, men sidste position vil være
>>kendt og når der igen kommer forbindelse (fx. aflæsning) vil en ny
>>position komme frem.
>>
> Man er totalt blind for det faktum at i den tid MC'en befinder sig i
> en varevogn der blot er nogenlunde tæt er der rigelig tid til at finde
> GPS udstyr og GSM modul og uskadeliggøre det således at det ikke
> sender flere informationer når MC'en igen ser "lyset".
>
> Argumentationen minder meget om dankortsagen.
> Det skulle være så sikkert og så er det noget uigennemtænkt bras
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk



Hekto (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-04-06 09:06

Ronni explained on 19-04-2006 :
> Nu er det jo ikke et faktum, at alle motorcykler der stjæles bliver fjernet
> af organiserede kriminelle, som hiver cyklen ind i en kassevogn for i
> mellemtiden at fjerne evt. GPS/GSM udstyr mens de drøner til Polen og den
> russiske mafia.

Jeg betragter det bare som et tåbeligt argument
for i det hele taget at ville forsikre en MC -
alternativt gøre det til en nedsat præmie.

Det er især dyrere cykler der får den klausul, og
de fjernes ganske ofte - netop i en kassevogn!

Joy-rides kan man gøre så meget andet for at
undgå.

Hvis et seriøst forsikringsselskab vil gøre noget
alvorligt ved sagen, bør de dels undersøge
teknologien bag sikringen, dels oplyse bedre om
hvad det kan, og hvad de har tænkt sig. Svarene
fra selskaberne lyser langt væk af at en mere
eller mindre smart sælger har bundet dem noget på
ærmet, som de derefter klamrer sig til for at
afvise kunder og spare udbetalte erstatninger.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Peter (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-04-06 10:42


"Ronni" <rhessellund@gmail.com> wrote in message
news:4445da97$0$833$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Nu er det jo ikke et faktum, at alle motorcykler der stjæles bliver
> fjernet af organiserede kriminelle, som hiver cyklen ind i en kassevogn
> for i mellemtiden at fjerne evt. GPS/GSM udstyr mens de drøner til Polen
> og den russiske mafia.
>
> Jeg formoder en del cykler bliver stjålet af uorganiserede "lømler", som
> kører på den i nogle dage og derefter smider den et sted - og denne type
> tyve vil GPS sporingen nok være rimelig effektiv overfor. >

Tror du uorganiserede "lømler" gør det med en FJR med medfødt startspærre
koblet til motorcomputeren?

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Peter (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-04-06 10:47


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
news:58oa42l95rc6cch2eshe2tn58bnmt96qko@4ax.com...
> On Tue, 18 Apr 2006 23:40:15 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
>
> Hej Hekto.
>>
>>Jeg har ikke kunnet dy mig for at spørge et af selskaberne, og jeg
>>synes at svaret rimeligt begrunder tvivlen om det vil fungere på en MC.
>>
> Jeg har også været i flæsket på et af selskaberne desangående.
> Det svar jeg fik bekræftede at de personer der er med til at pådutte
> os sådenne indretninger ikke har teknisk indsigt i systemets
> virkemåde.
>>
>>Det er rigtig, at såfremt der ikke er kontakt til en satellit - kan
>>positionen på motorcyklen ikke følges og det kan forekomme, hvis den
>>transporteres i en helt lukket kassevogn, men sidste position vil være
>>kendt og når der igen kommer forbindelse (fx. aflæsning) vil en ny
>>position komme frem.
>>
> Man er totalt blind for det faktum at i den tid MC'en befinder sig i
> en varevogn der blot er nogenlunde tæt er der rigelig tid til at finde
> GPS udstyr og GSM modul og uskadeliggøre det således at det ikke
> sender flere informationer når MC'en igen ser "lyset".
>
> Argumentationen minder meget om dankortsagen.
> Det skulle være så sikkert og så er det noget uigennemtænkt bras

Jeg er helt enig. Men faktum er at mit forsikringselskab (og de fleste
andre) nu stiller krav om en sådan alarm.

Det er for at slippe bedst og billigst om ved det, jeg har stillet de 3
spørgsmål i mit første indlæg.

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Hekto (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-04-06 11:03

Peter was thinking very hard :
> Jeg er helt enig. Men faktum er at mit forsikringselskab (og de fleste andre)
> nu stiller krav om en sådan alarm.
>
> Det er for at slippe bedst og billigst om ved det, jeg har stillet de 3
> spørgsmål i mit første indlæg.

Ja, det er det du stiller spørgsmål om.

Det vi andre stiller spørgsmål om, er det
holdbare i at forlange den slags, når de ikke
reelt er en effektiv beskyttelse.

Du havde jo himlet op hvis selv samme selskab
havde sagt at de kun ville forskre dig hvis du
havde en 250cc motorcykel, fordi statistikken
siger at de stjæles meget sjældent!

Man skal ikke tage alt for givet, og ikke finde
sig i alt.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Peter (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-04-06 11:25


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:mn.9ad37d64c5400d7d.41842@urxgb.qxROT-13...
> Peter was thinking very hard :
>> Jeg er helt enig. Men faktum er at mit forsikringselskab (og de fleste
>> andre)
>> nu stiller krav om en sådan alarm.
>>
>> Det er for at slippe bedst og billigst om ved det, jeg har stillet de 3
>> spørgsmål i mit første indlæg.
>
> Ja, det er det du stiller spørgsmål om.
>
> Det vi andre stiller spørgsmål om, er det
> holdbare i at forlange den slags, når de ikke
> reelt er en effektiv beskyttelse.
>
> Du havde jo himlet op hvis selv samme selskab
> havde sagt at de kun ville forskre dig hvis du
> havde en 250cc motorcykel, fordi statistikken
> siger at de stjæles meget sjældent!
>
> Man skal ikke tage alt for givet, og ikke finde
> sig i alt.

Jeg har himlet op! Jeg har bl.a. nævnt Faradays bur. Og jeg har checket
alternativer. Men det korte af det lange er at jeg ikke tør undlade en
tyveriforsikring.

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Steen Gruby (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 19-04-06 13:24

On Wed, 19 Apr 2006 12:24:52 +0200, "Peter" <fiktiv@invalid> wrote:
Hej Peter.
>
>Jeg har himlet op! Jeg har bl.a. nævnt Faradays bur. Og jeg har checket
>alternativer. Men det korte af det lange er at jeg ikke tør undlade en
>tyveriforsikring.

Hvis det er en ny MC hvor banken har aktier er der ingen vej uden om
kasko forsikring.
Det ved forsikringsselskaberne godt, og de kan derfor behandle os som
de vil.
Dermed også forlange installation af alverdens uvirksomme gismoer.

Jeg har valgt en anden indgangsvinkel til det spørgsmål.
Jeg er selvforsikret.
Prøv at tænke på følgende.
Forsikringsselskabet forlanger at en bedaget MC forsikres til nyværdi
med deraf følgende tårnhøj præmie.
Når skidtet så forsvinder udbetales dags dato handelsværdi (sat af
forsikringsselskabet) minus selvrisiko på 20%.
med en anslået kasko på 10.000 Kr bliver det til en ny MC hvert 6-8 år
Jeg lægger de penge jeg skulle have betalt i kasko hen i en krukke, og
når krukken er fuld bruger jeg pengene til en ny MC.

En vis mand tage forsikringsselskaberne.
Jeg har mere end rigeligt med at overbevise dem om at et menneske godt
kan have 4 MC'er på plader uden at de er indregistreret for børn eller
anden familie.
De betragter os som direkte kriminelle.
Gad vide om de tænker på hvorledes vi betragter dem

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Peter (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-04-06 13:55


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
news:kbac42dv507f8vfcibpv831jofsh5lp5c1@4ax.com...
> On Wed, 19 Apr 2006 12:24:52 +0200, "Peter" <fiktiv@invalid> wrote:
> Hej Peter.
>>
>>Jeg har himlet op! Jeg har bl.a. nævnt Faradays bur. Og jeg har checket
>>alternativer. Men det korte af det lange er at jeg ikke tør undlade en
>>tyveriforsikring.
>
> Hvis det er en ny MC hvor banken har aktier er der ingen vej uden om
> kasko forsikring.

Jeg købte den som ny sidste år. Banken har ingen aktier i den, men det har
jeg.

> Det ved forsikringsselskaberne godt, og de kan derfor behandle os som
> de vil.
> Dermed også forlange installation af alverdens uvirksomme gismoer.
>
> Jeg har valgt en anden indgangsvinkel til det spørgsmål.
> Jeg er selvforsikret.
> Prøv at tænke på følgende.
> Forsikringsselskabet forlanger at en bedaget MC forsikres til nyværdi
> med deraf følgende tårnhøj præmie.
> Når skidtet så forsvinder udbetales dags dato handelsværdi (sat af
> forsikringsselskabet) minus selvrisiko på 20%.
> med en anslået kasko på 10.000 Kr bliver det til en ny MC hvert 6-8 år

Det vil tage 54 år før jeg med min sparede præmie til kaskoforsikring kan
købe en ny FJR. Men havde det være NTV'en det drejede sig om ville jeg gøre
som du.

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Anders Majland (20-04-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 20-04-06 10:27

> Det ved forsikringsselskaberne godt, og de kan derfor behandle os som
> de vil.
> Dermed også forlange installation af alverdens uvirksomme gismoer.

Tjae der er nu stadig nogle stykker at vælge imellem selvom der ikke er
særlig stor konkurence på mc-kasko.

> Forsikringsselskabet forlanger at en bedaget MC forsikres til nyværdi
> med deraf følgende tårnhøj præmie.

Vælg et andet selskab der forsikrer efter aktuel værdi

> Når skidtet så forsvinder udbetales dags dato handelsværdi (sat af
> forsikringsselskabet) minus selvrisiko på 20%.

Vælg et andet selskab der har et mere fornuftigt forhold til deres kunder
....

> Jeg har mere end rigeligt med at overbevise dem om at et menneske godt
> kan have 4 MC'er på plader uden at de er indregistreret for børn eller
> anden familie.

Jeg har godt nok kun plade på 3 mc'er og en bil - men det er uden problemer.

Men når det er sagt så har jeg ikke noget problem mod at et selskab giver
rabat mod installering af gps-alarmer og lign. Mit forsikringsselskab giver
rabat på indboforsikringen hvis jeg installerer en alarm, og på
husforsikringen hvis der installeres en vandalarm.

Men hvis TopDk både kræver en gps.alarm og 20% selvrisiko ved tyveri så er
det squ da det samme som at sige at de ikke ønsker en som kunde...

Btw så er jeg forsikret hos GF men det hjælper jo ikke Peter da de ikke
tager mc'er over 999ccm ...

/A



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste