|
| Udsættere og stærkt nedsat motorkraft. Fra : Niels B |
Dato : 16-04-06 19:13 |
|
Nu giver jeg snart op! Jeg har lige ofret 8.000,- i rep. på mit gamle lig
(dvs. har ikke engang fået regningen endnu), og alt så ud til at virke, men
minsandten om ikke der nu er problemer med den igen!
Jeg var lige ude for at køre en lille aftentur. I begyndelsen trækker den
fint, men pludselig begynder den at sætte ud - til sidst så voldsomt, at det
føltes lidt som at ride rodeo! (ikke fordi jeg har prøvet, men jeg kunne
forestille mig at det må være sådan). Den tog kortvarigt ved med fuld effekt
i ryk på ca. 1-2 sekunders varighed, for så igen at trække pænt ringe (det
startede med, at den var svær at holde i gang, når jeg holdt for rødt - dvs.
den gik ud, når jeg slap gassen).
Selv med fuld gas i 3. var det umuligt at få den meget over 60 km/t, og
accelerationen var værre end en gammel skoda. Den er let nok at få i gang
igen, når den går ud.
Er der nogen, der ved hvad dette kan skyldes??
Følgende dele er skiftet og burde være i orden:
Stator udskiftet til ny
Spændingsregulator udskiftet til ny (Schnabel-model)
CDI-boks ombyttet
tændspoler ombyttet
Jeg overvejer meget, om det kan betale sig at sende den tilbage til
Midtfyns MC, for jeg gider ikke at poste flere penge i den efterhånden og de
har allerede haft den inde to gange nu... Men det er vel svært at finde
forhandlere, der vil tage sådan en gammel tøs i bytte, hvis man køber nyt...
:-| *suk*
--
Niels B - nu en smule modløs
Umulig Suzuki GSX400E '82 - snart til salg ... :-|
http://dfmc.dk/?id=932
| |
Matthias H Matthiess~ (16-04-2006)
| Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~ |
Dato : 16-04-06 19:24 |
|
"Niels B" <nielses-messengerFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1402e$4442893b$55182207$2852@news.arrownet.dk...
> Nu giver jeg snart op! Jeg har lige ofret 8.000,- i rep. på mit gamle lig
> (dvs. har ikke engang fået regningen endnu), og alt så ud til at virke,
> men minsandten om ikke der nu er problemer med den igen!
>
> Jeg var lige ude for at køre en lille aftentur. I begyndelsen trækker den
> fint, men pludselig begynder den at sætte ud - til sidst så voldsomt, at
> det føltes lidt som at ride rodeo! (ikke fordi jeg har prøvet, men jeg
> kunne forestille mig at det må være sådan). Den tog kortvarigt ved med
> fuld effekt i ryk på ca. 1-2 sekunders varighed, for så igen at trække
> pænt ringe (det startede med, at den var svær at holde i gang, når jeg
> holdt for rødt - dvs. den gik ud, når jeg slap gassen).
>
> Selv med fuld gas i 3. var det umuligt at få den meget over 60 km/t, og
> accelerationen var værre end en gammel skoda. Den er let nok at få i gang
> igen, når den går ud.
>
> Er der nogen, der ved hvad dette kan skyldes??
>
> Følgende dele er skiftet og burde være i orden:
>
> Stator udskiftet til ny
> Spændingsregulator udskiftet til ny (Schnabel-model)
> CDI-boks ombyttet
> tændspoler ombyttet
>
> Jeg overvejer meget, om det kan betale sig at sende den tilbage til
> Midtfyns MC, for jeg gider ikke at poste flere penge i den efterhånden og
> de har allerede haft den inde to gange nu... Men det er vel svært at finde
> forhandlere, der vil tage sådan en gammel tøs i bytte, hvis man køber
> nyt... :-| *suk*
>
> --
> Niels B - nu en smule modløs
> Umulig Suzuki GSX400E '82 - snart til salg ... :-|
> http://dfmc.dk/?id=932
>
Kunne det ikke tyde på benzin mangel?
Hilsen Matthias
| |
Niels B (16-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels B |
Dato : 16-04-06 19:35 |
|
> Kunne det ikke tyde på benzin mangel?
> Hilsen Matthias
Den blev tanket op i går ... og den går jo ikke ud, så længe den får lidt
gas.
| |
Thomas Løjmann Jørge~ (16-04-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Løjmann Jørge~ |
Dato : 16-04-06 19:45 |
|
Niels B wrote:
>> Kunne det ikke tyde på benzin mangel?
>> Hilsen Matthias
> Den blev tanket op i går ... og den går jo ikke ud, så længe den får lidt
> gas.
>
>
Kan det være vacum i tanken?
Prøv engang, når den laver problemer, at holde ind til siden og åbne
tankdækslet - siger den en lyd ala "svurp"?
--
Kind Regards,
Thomas Løjmann Jørgensen
Branteviksgatan 30
214 41 Malmö C
Cell. +45 60 81 04 04
Home: +45 36 99 04 20 / +46 (0)40-693 11 12
http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://RateMySite.dk - Er dit website hot eller not?
http://freelance4u.dk - CV and referances
http://ITX-forum.dk - Forum for ITX/embedded computers freaks
http://NerdLab.dk - Webudvikling
| |
Matthias H Matthiess~ (16-04-2006)
| Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~ |
Dato : 16-04-06 20:24 |
|
"Niels B" <nielses-messengerFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:984b3$44428eae$55182207$11039@news.arrownet.dk...
>> Kunne det ikke tyde på benzin mangel?
>> Hilsen Matthias
> Den blev tanket op i går ... og den går jo ikke ud, så længe den får lidt
> gas.
>
Jeg synes bare du skriver den ikke vil tage fuld gas?
Selv om tanken er fuld, ka den godt mangle benzin, hvis der er et
benzinfilter der er tæt.
Tit sidder der et filter oppe i tanken på hanen. Er det renset?
Hilsen Matthias
| |
Niels B (16-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels B |
Dato : 16-04-06 20:33 |
|
> Jeg synes bare du skriver den ikke vil tage fuld gas?
Det er også korrekt - kun i meget korte perioder
> Selv om tanken er fuld, ka den godt mangle benzin, hvis der er et
> benzinfilter der er tæt.
> Tit sidder der et filter oppe i tanken på hanen. Er det renset?
Jeg har ikke bemærket at der sidder noget benzinfilter på min cykel - det
skulle vel være til at få øje på - skulle det ikke? Der går bare
benzinslangen direkte fra tankomskifteren og ned til karburatoren.
| |
Niels B (16-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels B |
Dato : 16-04-06 20:38 |
|
> Jeg synes bare du skriver den ikke vil tage fuld gas?
> Selv om tanken er fuld, ka den godt mangle benzin, hvis der er et
> benzinfilter der er tæt.
> Tit sidder der et filter oppe i tanken på hanen. Er det renset?
> Hilsen Matthias
Men hvordan tjekker man ellers om motoren får tilstrækkeligt med benzin?
| |
Armand (16-04-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-04-06 21:47 |
|
Matthias H Matthiessen skrev:
> "Niels B" <nielses-messengerFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:984b3$44428eae$55182207$11039@news.arrownet.dk...
>>> Kunne det ikke tyde på benzin mangel?
>>> Hilsen Matthias
>> Den blev tanket op i går ... og den går jo ikke ud, så længe den får lidt
>> gas.
>>
> Jeg synes bare du skriver den ikke vil tage fuld gas?
> Selv om tanken er fuld, ka den godt mangle benzin, hvis der er et
> benzinfilter der er tæt.
Knæk på bensinslangen?
--
Armand.
| |
Arne Lorenzen (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 17-04-06 00:45 |
|
Armand skrev den 16 apr 2006 i news:Z2y0g.151$AA5.115@news.get2net.dk:
snip
>> Jeg synes bare du skriver den ikke vil tage fuld gas?
>> Selv om tanken er fuld, ka den godt mangle benzin, hvis der er et
>> benzinfilter der er tæt.
>
> Knæk på bensinslangen?
Tankdækslet for tæt, så der dannes vacuum i tanken?
--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
| |
peter (16-04-2006)
| Kommentar Fra : peter |
Dato : 16-04-06 20:22 |
|
> Jeg var lige ude for at køre en lille aftentur. I begyndelsen trækker den
> fint, men pludselig begynder den at sætte ud - til sidst så voldsomt, at
> det føltes lidt som at ride rodeo! (ikke fordi jeg har prøvet, men jeg
> kunne forestille mig at det må være sådan). Den tog kortvarigt ved med
> fuld effekt i ryk på ca. 1-2 sekunders varighed, for så igen at trække
> pænt ringe (det startede med, at den var svær at holde i gang, når jeg
> holdt for rødt - dvs. den gik ud, når jeg slap gassen).
>
> Selv med fuld gas i 3. var det umuligt at få den meget over 60 km/t, og
> accelerationen var værre end en gammel skoda. Den er let nok at få i gang
> igen, når den går ud.
Jeg har præcis det samme problem lige i øjeblikket.. jeg tjekkede med en våd
klud på udstødningsrørerne, og fandt ud af, at den kun kørte på en
cylinder.. jeg tjekkede så tændrøret, og så at der ikke var nogen gnist..
Ved så at give tændrøret lidt med en stålbørste, kunne den igen.. og jeg
trillede min tur ned til tanken for at købe noget nat-slik. Den gik ud flere
gange.. og jeg kunne mærke at den, som du også skriver, hugger når man giver
gas.. Men jeg tænkte på, om det er et tegn på at tændrøret ikke virker så
godt mere, eller om det bare er mig der ikke har været grundig med
stålbørsten? Jeg synes det gik godt til at starte nmed, men den begyndte at
hoste efter et par kilometer.. Og nu har jeg ikke nok strøm til at starte
igen :S
Skal jeg købe nye tændrør eller bare fjerne sod?
-peter
| |
Niels B (16-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels B |
Dato : 16-04-06 20:36 |
|
[snip]
> Men jeg tænkte på, om det er et tegn på at tændrøret ikke virker så godt
> mere, eller om det bare er mig der ikke har været grundig med stålbørsten?
> Jeg synes det gik godt til at starte nmed, men den begyndte at hoste efter
> et par kilometer.. Og nu har jeg ikke nok strøm til at starte igen :S
[snap]
Jeg har lige fået skiftet tændrørene for omkring 250 km. siden, så jeg tror
ikke det er problemet :-/
Jeg skal lige have undersøgt, om det kan være benzintilførslen, som Matthias
er inde på ...
| |
Jon&Ann-Rikka (16-04-2006)
| Kommentar Fra : Jon&Ann-Rikka |
Dato : 16-04-06 20:44 |
|
>
> Skal jeg købe nye tændrør eller bare fjerne sod?
>
> -peter
......................
Køre I med NGK, ville jeg nok skifte både rør og mærke... Når først de er
sodet til springer gnisten ikke i boostergabet, men fra eletroden og til
kanten af tændrøret, dette skyldet at der lægger sig en belægning som kun
vanskeligt lader sig fjerne, og periodevis løses problemet ved rensning ...
en yderligere indikation er at den ikke fyre på alle cylindre.
Tror også Armand kan nogle skrækhistorier omkring GSX-R 400 modellen samt 16
ekstra rør under sadlen.
Afhjælpes problemet ikke ved skift af rør, kan man kigge lidt på tændspoler,
men så vidt jeg har læst er de vist skiftet ????
Køre sådan en svend med CV- karbs, bør membraner tjekkes for huller, nåle
bør tjekkes for højde, og sommetider kan der sidde et lille stykke skidt i
dyserne der ødelægger hele karbureringen. I samme omgang kan
svømmernålshøjden tjekkes.
Som regel kan disse udsættere findes ved karbs- eller tænding der ikke
fungerer.
--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen, forældre til et englebarn
Suzuki GSX-R 250
Fiat Punto 1,2 ELX
MZ 6,0
www.home1.stofanet.dk/tikasminde/
| |
peter (16-04-2006)
| Kommentar Fra : peter |
Dato : 16-04-06 21:00 |
|
> Køre I med NGK, ville jeg nok skifte både rør og mærke... Når først de er
> sodet til springer gnisten ikke i boostergabet, men fra eletroden og til
> kanten af tændrøret, dette skyldet at der lægger sig en belægning som kun
> vanskeligt lader sig fjerne, og periodevis løses problemet ved rensning
> ... en yderligere indikation er at den ikke fyre på alle cylindre.
jeg kan se at gnisten ikke springer "det rigtige sted", men den springer
mellem kanten og anoden.. Og det er NGK-tændrør..den model jeg kører med nu
er NGK DPR8EA-9.. Hvilke andre kan jeg bruge?
-peter
| |
Armand (16-04-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-04-06 21:49 |
|
peter skrev:
>>
> Jeg har præcis det samme problem lige i øjeblikket.. jeg tjekkede med en våd
> klud på udstødningsrørerne, og fandt ud af, at den kun kørte på en
> cylinder.. jeg tjekkede så tændrøret, og så at der ikke var nogen gnist..
> Ved så at give tændrøret lidt med en stålbørste, kunne den igen.. . Men jeg
> tænkte på, om det er et tegn på at tændrøret ikke virker så godt
> mere, eller om det bare er mig der ikke har været grundig med
stålbørsten?
> Jeg synes det gik godt til at starte nmed, men den begyndte at hoste
> efter et par kilometer.. Og nu har jeg ikke nok strøm til at starte
> igen :S
> Skal jeg købe nye tændrør eller bare fjerne sod?
>
Nye rør - Og lad være med at købe NGK denne gang :-|
--
Armand.
| |
Henrik Aarfeldt (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt |
Dato : 17-04-06 09:02 |
|
Armand wrote:
> Nye rør - Og lad være med at købe NGK denne gang :-|
Hvad er alternativ'et ?
NipponDenso ?
--
Mvh Henrik.
| |
Steen Gruby (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 17-04-06 09:51 |
|
On Mon, 17 Apr 2006 10:01:40 +0200, Henrik Aarfeldt <henrik@vfkr.dk>
wrote:
Hej.
>
>Hvad er alternativ'et ?
>NipponDenso ?
Bosch XR 4 CS.
Det har jeg proppet i Paso'en i stedet for NGK DPR8EA.
Der mangler godt nok en støjdæmpningsmodstand i XR 4, men det tæller
på + siden
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Ukendt (25-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-04-06 16:11 |
|
>
> Bosch XR 4 CS.
> Det har jeg proppet i Paso'en i stedet for NGK DPR8EA.
> Der mangler godt nok en støjdæmpningsmodstand i XR 4, men det tæller
> på + siden
Hej
Den smule jeg ved om Bosch betyder R radiostøjdæmpning.
Hygge PD CBR1100t Bosch Odense
| |
Armand (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-04-06 10:45 |
|
Henrik Aarfeldt skrev:
> Armand wrote:
>
>> Nye rør - Og lad være med at købe NGK denne gang :-|
>
> Hvad er alternativ'et ?
> NipponDenso ?
>
Jup! Blandt andre.
De hedder forøvrigt "Denso" nu!
--
Armand.
| |
Henrik Aarfeldt (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt |
Dato : 17-04-06 11:41 |
|
Armand wrote:
>>> Nye rør - Og lad være med at købe NGK denne gang :-|
>> Hvad er alternativ'et ?
>> NipponDenso ?
> De hedder forøvrigt "Denso" nu!
Jaså - sikken en udvikling :)
I værkstedsbogen står der listed NGK og ND - og jeg kom så frem til at
ND sikkert var NipponDenso.
Og jeg kan se at Denso sørme bliver forhandlet vidt omkring - glimrende.
--
Mvh Henrik.
| |
Anders Majland (18-04-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 18-04-06 18:50 |
|
>> Nye rør - Og lad være med at købe NGK denne gang :-|
>
> Hvad er alternativ'et ?
> NipponDenso ?
evt ngk's platinium eller iridium rør . De er ikke billige men har ikke
samme problemer som de billige standard rør
| |
Henrik Aarfeldt (18-04-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt |
Dato : 18-04-06 19:50 |
|
Anders Majland wrote:
>>>Nye rør - Og lad være med at købe NGK denne gang :-|
>>Hvad er alternativ'et ?
>>NipponDenso ?
> evt ngk's platinium eller iridium rør . De er ikke billige men har ikke
> samme problemer som de billige standard rør
Javel ja.
Når man ved hvilket standard NGK-rør der skal bruges, er der så en tabel
man kan slå op i, og dermed finde frem til hvilket platinum/iridium rør
man skal bruge ?
Manual siger NGK DPR9EA-9, og ved under 5 grader DPR8EA-9
ND ekvivalenten skulle så være X27EPR-U9/X24EPR-U9.
--
Mvh Henrik.
| |
Ukendt (16-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-04-06 21:25 |
|
Niels B skrev i meddelelsen
<1402e$4442893b$55182207$2852@news.arrownet.dk>...
>Nu giver jeg snart op! Jeg har lige ofret 8.000,- i rep. på mit gamle lig
>(dvs. har ikke engang fået regningen endnu), og alt så ud til at virke, men
>minsandten om ikke der nu er problemer med den igen!
>
>Jeg var lige ude for at køre en lille aftentur. I begyndelsen trækker den
>fint, men pludselig begynder den at sætte ud - til sidst så voldsomt, at
det
>føltes lidt som at ride rodeo! (ikke fordi jeg har prøvet, men jeg kunne
>forestille mig at det må være sådan). Den tog kortvarigt ved med fuld
effekt
>i ryk på ca. 1-2 sekunders varighed, for så igen at trække pænt ringe (det
>startede med, at den var svær at holde i gang, når jeg holdt for rødt -
dvs.
>den gik ud, når jeg slap gassen).
Stoppet tankudluftning ! Når problemet er der, hold ind til siden, og let
tankdækslet, siger det svup må du igang med at rense
udluftningshullet/slange fra tanken.
mvh
Orla
| |
Bondemand (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Bondemand |
Dato : 17-04-06 13:25 |
|
"Niels B" <nielses-messengerFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1402e$4442893b$55182207$2852@news.arrownet.dk...
> Nu giver jeg snart op! Jeg har lige ofret 8.000,- i rep. på mit gamle lig
> (dvs. har ikke engang fået regningen endnu), og alt så ud til at virke,
> men minsandten om ikke der nu er problemer med den igen!
>
> Jeg var lige ude for at køre en lille aftentur. I begyndelsen trækker den
> fint, men pludselig begynder den at sætte ud - til sidst så voldsomt, at
> det føltes lidt som at ride rodeo! (ikke fordi jeg har prøvet, men jeg
> kunne forestille mig at det må være sådan). Den tog kortvarigt ved med
> fuld effekt i ryk på ca. 1-2 sekunders varighed, for så igen at trække
> pænt ringe (det startede med, at den var svær at holde i gang, når jeg
> holdt for rødt - dvs. den gik ud, når jeg slap gassen).
>
> Selv med fuld gas i 3. var det umuligt at få den meget over 60 km/t, og
> accelerationen var værre end en gammel skoda. Den er let nok at få i gang
> igen, når den går ud.
>
> Er der nogen, der ved hvad dette kan skyldes??
Kunne det måske skyldes en lille vandperle i svømmerhuset???
Prøv at tilsætte benzinen en slat sprit...
Mvh.
Bondemand.
| |
Niels B (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels B |
Dato : 17-04-06 19:09 |
|
[snip]
> Er der nogen, der ved hvad dette kan skyldes??
[snap]
Nu fik jeg langt om længe lånt en tændrørsnøgle, så jeg kunne komme til at
inspicere skidtet, hvilket nu har bekræftet mine værste anelser:
På højre cylinder er der ikke den fjerneste gnist, og tændrøret er drivvådt
(og ja - det er et AGK-tændrør). På venstre cylinder, ser gnisten fin ud,
men den lader sig ikke starte! Når jeg forsøger at starte den, kan jeg høre
at motoren begynder at løbe med, men det er stadig starteren, der holder den
i gang.
Jeg fatter det virkelig ikke - efter alt det der allerede er blevet lavet
ved den ... Der er vel ikke andet for, end at jeg må ringe ud til Midtfyns
og høre om de vil have den ind igen, eller om vi skal skrotte lortet
--
Niels B
Suzuki GSX400E - stadig umulig og meget til salg
http://dfmc.dk/?id=932
| |
Henrik Aarfeldt (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt |
Dato : 17-04-06 20:09 |
|
Niels B wrote:
> På højre cylinder er der ikke den fjerneste gnist, og tændrøret er drivvådt
> (og ja - det er et AGK-tændrør). På venstre cylinder, ser gnisten fin ud
Prøvede du at bytte rundt på tændrørene ?
Altså for at se om problemet følger tændrøret.
--
Mvh Henrik.
| |
Niels B (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels B |
Dato : 17-04-06 20:34 |
|
> Prøvede du at bytte rundt på tændrørene ?
> Altså for at se om problemet følger tændrøret.
Nej, det gjorde jeg ikke - det var da et glimrende forslag det vil jeg
straks prøve i morgen.
| |
Armand (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-04-06 22:25 |
|
Niels B skrev:
>> Prøvede du at bytte rundt på tændrørene ?
>> Altså for at se om problemet følger tændrøret.
>
> Nej, det gjorde jeg ikke - det var da et glimrende forslag det vil jeg
> straks prøve i morgen.
>
>
Køb nu bare to andre tændrør, men ikke NGK'ere, og plop i - Så starter
den og kører solidt og fornuftigt som alt andet Carsten Midtfyn skruer
sammen :-|
--
Armand.
| |
Niels B (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels B |
Dato : 17-04-06 23:24 |
|
> Køb nu bare to andre tændrør, men ikke NGK'ere, og plop i - Så starter den
> og kører solidt og fornuftigt som alt andet Carsten Midtfyn skruer sammen
> :-|
Hehe - ja, har lige googlet lidt rundt på de der NGK'ere, og det ser da ikke
så forbandet heldigt ud med dem - det er da meget spøjst, at det lige er
Suzuki, der har de fleste problemer med det mærke.
Jeg skal lige se, om jeg når ind og købe nye rør, før jeg skal på job i
morgen, men jeg vender lige tilbage, når jeg har prøvet at bytte rundt på
rørene og prøvet et nyt mærke ...
Mvh.
--
Niels B
Suzuki GSX400E
http://dfmc.dk/?id=932
| |
Armand (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-04-06 23:35 |
|
Niels B skrev:
>>
>
> Jeg skal lige se, om jeg når ind og købe nye rør, før jeg skal på job i
> morgen, men jeg vender lige tilbage, når jeg har prøvet at bytte rundt på
> rørene og prøvet et nyt mærke ...
>
Du kunne jo prøve at børste dem begge grundigt med en stålbørste og
rense dem med fortynder/lign. og efterfølgende blæse dem tørre og lægge
dem i den solrigeste vindueskarm til du kommer hjem i morgen - Og så se
om de har kunnet reddes det mindste.
Uanset om du kommer igang v.h.a. denne metode, anbefaler jeg andet
rør-fabrikat således du ikke igen pludselig står med problemet i
sædvanligvis mest ubelejlige situation :-|
--
Armand.
| |
Steen Gruby (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 17-04-06 23:49 |
|
On Tue, 18 Apr 2006 00:34:31 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
Hej.
>
>Du kunne jo prøve at børste dem begge grundigt med en stålbørste og
>rense dem med fortynder/lign. og efterfølgende blæse dem tørre og lægge
>dem i den solrigeste vindueskarm til du kommer hjem i morgen - Og så se
>om de har kunnet reddes det mindste.
>
Det følgende er skrevet efter mottoet:
Brug ikke vold ---- Fat en større hammer
Jeg har flere gange brugt et tændrørstrick jeg har lært af en
landbrugsmaskinemekanikker.
Spænd tændrøret op i skruestikken således at denne klemmer på
sekskanten.
Fat en gasbrænder og varm spidsen af tændrøret op således at den faste
elektrode netop antager en mørkerød farve.
Giv det så en ordentlig omgang med stålbørsten, helst således at
børsterne kommer godt ned langs isolatoren, så koks og anden skidt
bliver fjernet.
Vent til skidtet er kølet ned, juster elektrodeafstanden, blæs det
rent med trykluft og sæt tændrøret tilbage i motoren og start.
På den måde tager det lige 10 KKm mere, hvis det da ikke er beskadiget
indvendigt a'la' flækket isolator.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Niels B (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels B |
Dato : 17-04-06 23:50 |
|
> Uanset om du kommer igang v.h.a. denne metode, anbefaler jeg andet
> rør-fabrikat således du ikke igen pludselig står med problemet i
> sædvanligvis mest ubelejlige situation :-|
Ja, sådan er det altid, men jeg var nu heldig at opleve det i tide denne
gang - var jo kun lige ude på en kort tur i går aftes - i dag skulle jeg
have kørt fra Odense til Vejle, så jeg er da ufatteligt glad for, at jeg
ikke oplevede problemerne midt på motorvejen - alt, alt for langt hjemmefra
(og så ville det jo være dejligt, hvis et så simpelt trick som et skift af
mine kun 200 km gamle tændrør kunne klare problemet)
Niels
| |
Niels B (18-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels B |
Dato : 18-04-06 08:56 |
|
Så starter endnu en dag i føljetonen "Niels roder med dum MC":
> Køb nu bare to andre tændrør, men ikke NGK'ere, og plop i - Så starter den
> og kører solidt og fornuftigt som alt andet Carsten Midtfyn skruer sammen
> :-|
Jeg prøvede lige her til morgen at bytte rundt på tændrørene, som Henrik
foreslog, og det gav ingen forskel. Der er stadig ikke gnist i højre side -
uanset tændrøret, så det kan vel ikke betale sig at prøve et andet mærke :-|
Jeg prøvede at løbe den i gang og den gav lige et kort bjæf fra sig anden
gang, hvor motoren kørte ca. 3 omgange for så at gå ud igen. Tredje gang var
den igen død ... så opgav jeg!
What to do? >:-/
--
Niels B
Suzuki GSX400E
http://dfmc.dk/?id=932
| |
Henrik Aarfeldt (18-04-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt |
Dato : 18-04-06 12:10 |
|
Niels B wrote:
> Jeg prøvede lige her til morgen at bytte rundt på tændrørene, som Henrik
> foreslog, og det gav ingen forskel. Der er stadig ikke gnist i højre side -
> uanset tændrøret, så det kan vel ikke betale sig at prøve et andet mærke :-|
Arbejd dig baglæns igennem systemet, ved at bytte rundt på delene.
F.eks bytte rundt på tændrørskabler, og se om det gør en forskel.
Bytte rundt på tændspoler, og se om det gør en forskel.
....osv
--
Mvh henrik.
| |
Niels B (18-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels B |
Dato : 18-04-06 22:59 |
|
> Arbejd dig baglæns igennem systemet, ved at bytte rundt på delene.
> F.eks bytte rundt på tændrørskabler, og se om det gør en forskel.
> Bytte rundt på tændspoler, og se om det gør en forskel.
> ...osv
Det vil jeg lige prøve. Jeg har aftalt med værkstedet, at de lige kommer
forbi og henter den i løbet af ugen, for lige at give den et sidste tjek,
for at se, om det bare skulle være en bagatel, der er blevet overset. Hvis
det ikke lykkes, vil jeg lige prøve den metode, du foreslår
| |
|
|