MC til cirka 100.000 - hvad kan man få?
Fra : news.tele.dk

Dato : 16-04-06 13:38

Hej,

Efter 5 år uden MC (børn, hus, stationcar.... i kender historien!) er det nu
på tide at få en MC igen!

Sidst havde jeg en GSX600F - min føærste MC, og ja det er lidt af et
badekar, men jeg fik da kørt en del på den , herunder også på racerbaner i
DK og sverige.

Som sagt så regner jeg med at bruge en cirka 100.000 kr på maskinen - men
hvad skal jeg købe ? En Kawa ER-6F (ikke mange kræfter) ? En brugt
et-eller-andet? En Yamaha FZ6 (er ikke så vild med udseenet..)

Eller??

Inspiration søges :

Anders W
Snart med MC igen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-04-06 13:51

news.tele.dk wrote:

> [...]
> hvad skal jeg købe ? En Kawa ER-6F (ikke mange kræfter) ? En brugt
> et-eller-andet? En Yamaha FZ6 (er ikke så vild med udseenet..)

jeg kan anbefale FZ6s, men du skal selvfølgelig ikke købe den, hvis du
ikke kan lide udseendet...
Så er der kawasaki Z750, Suzuki SV1000 samt Honda 650 Transalp, for at
nævne nogle nye i den prisklasse, men ikke helt samme type af mcér.

Hvis du vil have racer og den må være brugt er der jo Honda CBR-600F,
Suzuki GSX-R 600, Yamaha R6 osv osv, der burde du kunne finde noget fint
for 100k.

Men hvilken type mc vil du have ?

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-04-06 14:09

Thomas Jensen skrev den 16 apr 2006 i

klip

> [...]
> Så er der kawasaki Z750, Suzuki SV1000 samt Honda 650 Transalp, for at
> nævne nogle nye i den prisklasse, men ikke helt samme type af mcér.

[klip]

hvorved vi ikke må glemme Suzukis V-strom DL650, der ligger lige i det
prisleje også. Personligt ved jeg ganske nøje hvad jeg ville gøre i din
situation: FZ6S! Og til de priser - helt ærligt, verden er af lave..

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : Kristian

Dato : 16-04-06 14:15

Ja til de penge ville jeg også vælge en ny FZ6 S hvis der er flere nedsatte
modeller tilbage nogle steder (har selv lige købt en). Her får man efter min
mening meget motorcykel for pengene. Kan også rigtig godt lide designet. Har
du set den i virkeligheden for der tager den sig bedre ud end på billeder?

Kristian

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-04-06 20:11

Kristian wrote:
> [...]
> får man efter min mening meget motorcykel for pengene. Kan også
> rigtig godt lide designet. Har du set den i virkeligheden for der

Jeg kan se, at der er mange der hellere vil have en FZ6 Z end f.eks. en
SV1000.. Er det pga. udseendet, motorkarakteristik, mærke eller lign.?
Altså jeg tænker jo, med SV1000'eren får man jo en flot maskine med et kæmpe
moment og rimeligt med kræfter, hvorimod FZ6s'eren er en anelse lungesvag
sammenlignet med?

Kan det være fordi SV1000'eren ikke er til at finde ny længere?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 16-04-06 19:05

Arne Lorenzen wrote:

> [...]

> prisleje også. Personligt ved jeg ganske nøje hvad jeg ville gøre i din
> situation: FZ6S! Og til de priser - helt ærligt, verden er af lave..

Eller en let brugt FZS Fazer med Thundercat motoren som har mange flere Hk
og mere moment under 10.000 o/min...

/
Jesper

Fra : Rene

Dato : 17-04-06 05:58

"news.tele.dk" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Anders W
> Snart med MC igen
>Det lyder til du godt kan lide lidt tempo i kørslen, og for 100k finders
Kan stærkt anbefale gsxr modellerne fra Suzuki.
Kører selv gsxr750 fra 95, den kan anskaffes for ca 65k uden alt for mange
km på tælleren.
God vind Rene

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-04-06 07:55

news.tele.dk skrev:
> [...]
> hvad skal jeg købe ? En Kawa ER-6F (ikke mange kræfter) ? En brugt
> et-eller-andet? En Yamaha FZ6 (er ikke så vild med udseenet..)

Hej Anders

Jeg har mig en Kawasaki Z750. Den vil jeg stærkt anbefale, den må kunne
findes til omkring de 100K let brugt.

mvh Tommy Fer
Z750

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 17-04-06 08:11

news.tele.dk skrev:

> Inspiration søges :

Hvis du vil vide hvad skribenterne herinde vil anbefale, er det nemmeste
at se på http://www.dfmc.dk, og så se på hver enkelt profil - den mc
de har i dag, anbefaler de

Mit råd er at du afsætter et antal dage til at rejse land og rige rundt
til forhandlere, og se på alle de MC'er du overhovedet kan komme i
nærheden af.

Prøv så mange forskellige som du kan overkomme, både dem du umiddelbart
kan lide, såvel som dem du måske ikke i første omgang ser som en mulighed.

Gør dig ligeledes nogle overvejelse om hvad du vil bruge MC'en til - der
er forskel på egnetheden af de forskellige MC'er, om det nu er at
"flashe" i landsbyen, køre trackdays, eller feriere i europa.

På den måde vil du kunne spore dig ind på hvad det er du skal investere
i, og få en motorcykel _du_ kan lide. Om alle andre i denne verden
syntes noget andet er vel dybest set ligegyldigt....

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 17-04-06 09:07

står selv lidt i samme situation...
Personlige mening om fazeren skal man holde for sig selv, eller??(syns nu
bagsvingeren ligner noget genbrug fra yamaha´s 80/90 periode??)
men, så til emnet. for 100000kr( også mit eget budget).
jeg har kig på
r6, fås fra 84000 og op, alt efter stand, syns den er for hård at køre på i
byen, og langture dur den vist heller ikke til, er nok mere et legetøj ;)
så kawa zx9r(1994/1998), den er god til langture, og svinger også
fornuftigt, meen lidt tung i det vil nogen mene...
yamaha thunderace. svinger nogenlunde efter hvad folk siger, og er ikke så
belastende på hænder og håndled i byerne.. plus den trækker fra bunden som
et ondt år . ;)
sv1000, kan fåa fra ny til 110000, så hvis du ikke vil ha de 8/9år gamle
cykler, så er sv da en oplagt sjov cykel med bundtræk, sjov på vejene, og ok
i byen, pga opresjt stilling og bredt styr. men minus er der ikke er kåbe..
op til dig.
MVH
Johan
( skal ud og prøve en ace på lørdag, jubiiiii)