suzuki
Fra : Kim Andreasen

Dato : 14-04-06 21:02

hjælp jeg har brændt min styreboks af på min suzuki 400 gsxr nogen der ved
hvor man finder sådan en evt brugt
mvh kim andreasen

Fra : Niels B

Dato : 14-04-06 21:51

"Kim Andreasen" <kim_andreasen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> hjælp jeg har brændt min styreboks af på min suzuki 400 gsxr nogen der ved
> hvor man finder sådan en evt brugt
> mvh kim andreasen

Jeg har lige haft samme problem med min GSX400E '82. Jeg købte en brugt her
i DK, men forinden fandt jeg et par stykker på Ebay - både i tyskland og
england. Det var mit første Ebay-forsøg, og de var relativt lette at finde

--
Niels B
Suzuki GSX400E

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 15-04-06 16:11

"Kim Andreasen" <kim_andreasen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> hjælp jeg har brændt min styreboks af på min suzuki 400 gsxr nogen der ved
> hvor man finder sådan en evt brugt
> mvh kim andreasen
xxxxxxxxxxxx

Måske har de en i MCnøglen, men sæt dog ikke næsen op efter dette .. Ellers
prøv MC-huset i Herning, de plejer gerne at ligge inde med brugte dele,
eller LC-Racing i Rønnede.

--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen, forældre til et englebarn
Suzuki GSX-R 250

Fra : Niels B

Dato : 15-04-06 20:28

> Måske har de en i MCnøglen, men sæt dog ikke næsen op efter dette ..
> Ellers
> prøv MC-huset i Herning, de plejer gerne at ligge inde med brugte dele,
> eller LC-Racing i Rønnede.

Jeg vil godt lige advare mod MC-huset! Jeg ringede og bestilte et par
tændspoler til min Suzuki. Først i tredje forsøg fik jeg de rigtige
tilsendt - det er bare ikke godt nok. Jeg havde endda sendt billeder af de
originale i en mail, da jeg sendte de første retur - liggende ved siden af
en lineal, så der ikke kunne være noget at være i tvivl om, men alligevel
magtede de ikke at finde de rigtige. Først da de originale blev sendt med
retur, lykkedes det.

Men det kan jo være at jeg bare var uheldig...

Mvh.
--
Niels B
Suzuki GSX400E

Fra : MKS - 74

Dato : 15-04-06 20:52

On Sat, 15 Apr 2006 21:28:27 +0200, "Niels B"
<nielses-messengerFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

>Men det kan jo være at jeg bare var uheldig...

Nej da, du har fået MC-husets std. behandling .

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 16-04-06 09:36

> Jeg vil godt lige advare mod MC-huset! Jeg ringede og bestilte et par
> tændspoler til min Suzuki. Først i tredje forsøg fik jeg de rigtige
> [...]
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ja, du er ikke den første, jeg glemte at skrive at hvis man har mulighed for
det, skal man tage til selve forretningen for at være sikker på at få det
rigtige..

Fra : Armand

Dato : 15-04-06 20:48

Kim Andreasen skrev:
> hjælp jeg har brændt min styreboks af på min suzuki 400 gsxr nogen der ved
> hvor man finder sådan en evt brugt

Punkt 1:
"Styreboksen" lyder som noget med tændingen?
På Suzuki er ladereguleringen (= noget med generatoren hhv. batteriet)
normalt det svage punkt - Er du sikker på at det ikke er dén der er gået!
Punkt 2: Uanset hvad der er gået er det meget sandsynligt at det skyldes
for høj ladespænding (p.g.a. ladereguleringen)! Uanset hvad du ender med
at skifte så vær sikker på at årsagen til sammenbruddet findes og rettes
så du ikke skal på den igen samme uge som modellen atter kører :-|

--
Armand.

Fra : Kim Andreasen

Dato : 16-04-06 23:59

det er styre boksen havde en kammerat til st se efter om den ladede hav tog
plus af mens cyklen var igang og på en eller anden mærkelig måde ramte han
stel og plus polen på batteriet samme tid batteriet eksploderede og der kom
sort røg ud af den boks der ligger under sædet mener lade relæet sidder på
siden af cyklen
ved godt det var dumt smil

Fra : Steen E.

Dato : 17-04-06 08:06

> [...]
> eksploderede og der kom sort røg ud af den boks der ligger under sædet
> mener lade relæet sidder på siden af cyklen

hvis det kan trøste dig så har de fleste herinde sikkert prøvet at
ødelægge et eller andet værdifuldt, jeg husker fx. for mange år siden at
jeg ville rense karburatorerne på en 3-cyl Kawasaki, og tænkte at
trykluft gennem benzintilførslen måtte være det rigtige til at rense
dyserne etc.

Da den skule startes fossede benzinen ud - alle svømmerne var trykket
flade af trykluften

Aagesen havde aldrig været ude for at skifte svømmere og havde dem
derfor ikke hjemme, det varede en måneds tid før den kom ud at køre igen

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-06 08:33

Kim Andreasen skrev i meddelelsen
<4442cc2d$0$99987$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
>det er styre boksen havde en kammerat til st se efter om den ladede hav tog
>plus af mens cyklen var igang

Hmmmm, det er ellers strengt forbudt, jamen så kan Du godt se dig om efter
en laderegulering også, og en omdrejningstæller, og hvad der ellers ryger
med i den operation

>ved godt det var dumt smil

Ja, det var meget dumt :-| Aldrig, aldrig nogensinde frakoble en
akkumulator på et køretøj, der er igang.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 17-04-06 10:42

Orla Pedersen skrev:
> [...]
> med i den operation

> Ja, det var meget dumt :-| Aldrig, aldrig nogensinde frakoble en
> akkumulator på et køretøj, der er igang.

Heldigvis sørgede Kim for ikke at gøre noget selv, men havde hjælp fra
kyndig side!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-06 12:39

Armand skrev i meddelelsen ...

>Heldigvis sørgede Kim for ikke at gøre noget selv, men havde hjælp fra
>kyndig side!

Så må vi håbe at Kim's kyndige hjælp også har den fornødne økonomiske
formåen :-/

mvh
Orla

Fra : Kim Andreasen

Dato : 19-05-06 19:50

så er det alt igen kan ikke finde en styreboks til tændingen på suzi det er
en 400 gsxr gk 71 fra 88
er der nogen der ved hvor man kan få sådan en dims det er ingen problem med
andre 400 gsxr men lige netop gk 71 modellen passer den ikke på af en eller
anden grund håber en vil hjælpe skulle jo gerne snart ud og rulle