visir-farver?
Fra : peter

Dato : 13-04-06 15:55

hej gruppe

lige nu er visiret i min hjelm hvidt, dvs. gennemsigtigt(hvilket det også
gerne skulle være).. men kan man købe fx. solbrille-visir'er, og hvor
lovligt vil det være, hvis man fx kører med sådan et om natten?

-peter

Fra : Armand

Dato : 13-04-06 17:58

peter skrev:
> hej gruppe
>
> lige nu er visiret i min hjelm hvidt, dvs. gennemsigtigt

Klar transparent, er det rette ord!

> .. men kan man købe fx. solbrille-visir'er,

Ja!

> ...og hvor lovligt vil det være, hvis man fx kører med sådan et om
> natten?

Glem lovligheden - Man kan ikke se en hånd for sig med et tonet visir
efter mørkets frembrud, hvilket tenderer livsfarlighed på motorcykel :-|

Blandt udbuddet er de iridum-farvede (gylden/regnbue effekt som f.eks.
også på skibriller) populære p.g.a. såvel porno-effekten, som at dét er
en af de svagere toninger; men tag selv et par skibriller på indenunder
hjelmen en aften og se hvor meget mørkere selv dé gør din færd

--
Armand.

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 13-04-06 20:38

Det var smuk og solrig dag da Armand skrev
news:Snv%f.117$wS.75@news.get2net.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Glem lovligheden - Man kan ikke se en hånd for sig med et tonet visir
> efter mørkets frembrud, hvilket tenderer livsfarlighed på motorcykel :-|

Tror det kommer an på visiret. Jeg har et tonet shoei visir, og føler mig
overhovedet ikke blind i mørket. Øjnene vænner sig jo til at der ikke er så
meget lys. Det kan dog godt være at ældre mennesker, der jo ofte har nedsat
nattesyn, vil få problemer.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Armand

Dato : 13-04-06 21:09

Rune D. Jørgensen skrev:
> [...]
> meget lys. Det kan dog godt være at ældre mennesker, der jo ofte har nedsat

Måske er det fordi jeg er over 40, eller også måske fordi du aldrig har
oplevet mørke??
Til min antagelse hører at en bekendt fra Amager kom ud for problemer i
bil, som han havde haft i fire år, da han skulle på besøg her ovre i
Jylland: Han kunne ikke finde ud af at tænde det lange lys permanent!
Læst mellem linierne går der tilsyneladende lang tid imellem at folk fra
KBH-området kommer ud hvor det vitterligt er mørkt

--
Armand.
(lidt vægelsindet om han gider bruge penge på et iridumvisir til AGV'en

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-04-06 11:20

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Måske er det fordi jeg er over 40, eller også måske fordi du aldrig
> har oplevet mørke??

Well, jeg er 30 og med mit sorte visir i hjelmen er det som at koere med
lukkede oejne om natten.

Jeg fandt et iridium visir til billige penge et sted og det virker, som
du ogsaa naevner, som lidt lettere tonet, men jeg tvivler paa at jeg kan
se meget mere med det naar der foerst bliver moerkt.
(de er begge originale Shark)

Det eneste der duer om natten er klare visir!

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 13-04-06 21:47

Armand wrote:

> Glem lovligheden - Man kan ikke se en hånd for sig med et tonet visir
> efter mørkets frembrud, hvilket tenderer livsfarlighed på motorcykel :-|

Jeg benytter et FogCity HyperOptiks indervisir, som udover at være
dug-fri også har den egenskab, at det bliver mørkere når der er meget lyst.
Jeg kan nu køre i direkte skarpt modlys, uden at det generer - og det er
kun minimalt mørkere end alm transparent om natten.

http://www.dmcn.dk/produktanmeldelser/SeAnmeldelser.asp?ID=38

--
Mvh henrik.

Fra : J W Nielsen

Dato : 13-04-06 19:00

> lige nu er visiret i min hjelm hvidt, dvs. gennemsigtigt(hvilket det
> også gerne skulle være).. men kan man købe fx. solbrille-visir'er, og
> hvor lovligt vil det være, hvis man fx kører med sådan et om natten?

Hej Peter...
Jeg har en bl.a. FM-hjælm med tonet visir - det kan absolut ikke anbefales
til kørsel i aften- og nattetimerne.

Mvh Jørgen

Fra : Dr.Enduro

Dato : 14-04-06 08:29

peter wrote:
> [...]
> gerne skulle være).. men kan man købe fx. solbrille-visir'er, og hvor
> lovligt vil det være, hvis man fx kører med sådan et om natten?

Jeg mener, jeg har set hjelme, so mhavde et almindeligt visir og
udover det et tonet indervisir, der kunne klappes op og ned efter behov,
måske var det en ide?

--

Hilsen Jan

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-06 08:53

Dr.Enduro skrev i meddelelsen
<443f4f34$0$38724$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Jeg mener, jeg har set hjelme,

Du behøver ikke at mene Det er standard i Caberg og Schuberth hjelme,
og findes også i visse Arioh hjelme

mvh
Orla

Fra : Hekto

Dato : 18-04-06 11:49

Orla Pedersen brought next idea :
> Du behøver ikke at mene Det er standard i Caberg og Schuberth hjelme,
> og findes også i visse Arioh hjelme

+ Nolan 102/102

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650