Sæsonen starter :-)
Fra : Perminator

Dato : 12-04-06 22:53

Har lige hentet CX500E (82) eren hos Bent (ProBike i Lystup). Jeg har en
dårlig (dyr) vane med at sende mit seneste brugtindkøb (bil, mc mv.) til
autoriseret forhandler, til den første service, for at få et kvalificeret
bud på, hvad indkøbet egentlig består af, og for at imødekømme grove fejl
der hurtigt skal rettes.
Min bestilling var: Forårsklargøring med al nødvendig service, samt en
vurdering til mig, om, hvad CXeren egentlig består af, set med en
forhandlers synspunkt.
Jeg betalte 2.100 kr for servicen, som omfatter nye tændrør, olie +
filterskift, olieskift på kardan, justering af karburatorer og ventiler,
luftfilter (- skift) samt alle check, så cyklen principielt kan synes.
Han er utilfreds med styrstop ifm monteret kåbe, som virker klejnt. Det kan
jeg godt se, samt at stelnummeret er svært at se.
Man kan mærke at en ung Hondaforhandler er forbeholden for 25 år gamle
cykler, og derfor generelt negativ, fx om det kan gå, at renovere noget på
en motor, der har gået 100 Kkm. Men han sagde at hans prøvetur viste en
cykel der kørte godt, men lod selvfølgelig skinne igennem, at man var bedre
tjent med en nyere cykel.
Alt i alt reelt nok, jeg fik min viden, og det er OK til prisen.
Min egen konklusion er, at jeg nu har en forårsklar cykel, hvor jeg kender
alle de negative ting. Heldigvis er jeg medlem af CX-klubben. Her er der
hjælp til selvhjælp, så jeg kan selv kan lave de ting snart kommer.
Egentlig tror jeg at, summen af viden i en mærkeklub/specialklub tilsmmen er
større, og mere til gavn, end et besøg hos en forhandler. I alt fald for
cykler der er dobbelt så gamle som garantien eller mere.
-- Kørte 30 fede kilometer i dag på trods af regnen, så nu er sæsonen
kickstartet.
God Påske

--
Perminator
CX500E

Fra : Søren L

Dato : 13-04-06 07:18

Hej

Jeg synes da egentligt at det lyder utroligt billigt for det service. Jeg
plejer selv at lave de mest basic ting på min XV 750 selv,
(Motorolie/filter, KardanOlie, Luftfilter, tændrør ect.), men ved ikke
rigtigt om jeg tør kaste mig ud i en ventiljustering, da jeg er i tvivl om
hvor let det er at beskadige ventiler/stempel, ved en for stram instilling,
så det kunne da godt være man skulle få et værksted til at gøre det.
hvor meget vil du tro det koster (2 cyl med 2 ventiler) ?

Mvh Søren

Fra : Perminator

Dato : 13-04-06 08:34

> [...]
> gøre det.
> hvor meget vil du tro det koster (2 cyl med 2 ventiler) ?

Jeg kender ikke motoren, hvorvidt der bruges shims til at lægge imellem,
eller stilleskruer.
CX-eren har 8 ventiler til 2 cylindre, og det er med stilleskruer.
Umiddelbart ville jeg mene at et værksted kan gøre det på en times tid.
Det er værd at vide, om der skal stilles ved kold motor.
Jeg synes selv at min servicepris var yderst fair.

--
vh perminator