MC parkering Aalborg
Fra : Kristian

Dato : 11-04-06 20:36

Hej

Nogle som er stødt på eller kender reglerne i Aalborg. Kunne ikke finde
noget specifikt for motorcykler på Aalborg politiets hjemmeside.

Kristian

Fra : Jacob

Dato : 11-04-06 20:40

"Kristian" <kristiandalby@SLETTEShotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Nogle som er stødt på eller kender reglerne i Aalborg. Kunne ikke finde
> noget specifikt for motorcykler på Aalborg politiets hjemmeside.
>
> Kristian

Jeg skrev en mail til dem for 1-1½ år siden om emnet. De svarede aldrig. Jeg
har selv parkeret på fortove osv., og har aldrig fået en bøde for det, men
det betaler sig nok at parkere så man tager hensyn til fodgængere,
barnevogne m.m.

Hvis du finder ud af noget, vil jeg gerne høre det.

Mvh Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-06 20:46

Jacob wrote:
> [...]
> barnevogne m.m.
>
> Hvis du finder ud af noget, vil jeg gerne høre det.

Jeg prøvede også engang at ringe til dem inde i Aalborg.. De kunne ikke
give mig noget præcist svar og ville slet ikke sige god for at jeg
parkede andre steder end bilerne (hvilken de jo heller ikke kan tillade
sig som politi-folk). Tror man skal have sig en lille uformel snak med
en parkeringsvagt i stedet for. Har dog ikke givet det noget videre
opmærksomhed, da jeg havde fundet mig det gode sted at parkere, men
dette sted er nu lavet om til business parkeringsplads, så jeg er igen
på udkig efter gode pladser i nærheden af centrum til når man lige skal
ind et smut.

Mvh Jesper G, GS500

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 11-04-06 22:10

> [...]
>
> Nogle som er stødt på eller kender reglerne i Aalborg. Kunne ikke finde
> noget specifikt for motorcykler på Aalborg politiets hjemmeside.

Jeg fandt engang følgende i en tråd et sted. En bruger havde snakket med en
politimand som vist havde styr på det. Jeg kan ikke huske hvor gammelt der
er, så jeg ved ikke om det stadig er aktuelt.

---

Parkeringsregler i Aalborg:

1. En MC må ikke holde på fortovet
2. På en parkeringsplads med båse skal en MC bruge MC-båse, hvis de er der.
Hvis ikke, så bruges en bil-bås.
3. MC skal ikke have P-skive (lige som en åben vogn), men den skal overholde
tidsbegrænsningen alligevel.
4. Ved automater, skal MC betale normalt afgift, men billetten skal
opbevares af ejeren og IKKE placeres på MC. Og stadig holde i MC-bås, hvis
den er der, ellers holde i en bil-bås.

Politiets kommentar:
Faktisk er jeg for striks. For hvis der er en bås, der står MC på betyder
det blot, at her må der kun holde MC'er, og altså ingen biler. Men derfor må
en MC stadig holde i en bås, der ikke står MC på.

Betjenten sagde videre, at der i en bås MÅ holde mere end én MC, men det er
ikke et krav, at der SKAL. Så det er altså tilladt at holde én MC midt i en
bås.

---

//Kjeldsen
GSX-R250
XT600 (adskilt)

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 11-04-06 22:53

Anders Kjeldsen wrote:

> [...]

> ikke et krav, at der SKAL. Så det er altså tilladt at holde én MC midt i en

Jeg har endvidere fået fortalt af et par betjente at en MC ikke må optage
en parkeringsplads som er tilegnet en bil... Dette i aalborg centrum...
Ellers il de ikke svare på det inde på gården eller når du normalt møder
en betjent...

Fra : Jan A Jensen

Dato : 13-04-06 10:18

> [...]
> 4. Ved automater, skal MC betale normalt afgift, men billetten skal
> opbevares af ejeren og IKKE placeres på MC. Og stadig holde i MC-bås, hvis

99 % rigtigt..... Min kone er ved at tage kort til mc her i byen. Og de får
at vide
at den lille del af billitten skal man sætte fast på mc'en... evt. med en
klemme på et kabel.

Og skulle man få en parkerings bøde.. så kører man ind på politigården og
viser dem den del af billetten som man har gemt. Og så bliver bøden revet
itu.

--
Jan A Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-04-06 14:18

Anders Kjeldsen wrote:

> 4. Ved automater, skal MC betale normalt afgift, men billetten skal
> opbevares af ejeren og IKKE placeres på MC. Og stadig holde i MC-bås,
> hvis den er der, ellers holde i en bil-bås.

Betyder det i princippet ikke at man skal få en bøde, hver gang man
parkerer, som man derefter skal bruge tid på at få annulleret? Snedigt.
--
mvh Jes Vestervang