MC transport i trailer eller kassevogn
Fra : Morten K

Dato : 11-04-06 14:09

Er det virkeligt umuligt at leje en MC-trailer på sjælland? Jeg har søgt
og søgt men uden held (også her i nyhedsgruppen)
Et alternativ er en kassevogn, men det kræver jo en rampe og gode
muligheder for at spænde MC'en fast inde i vognen og det er der vel ikke
som standard i en lejekassevogn vel?

Nogen der har prøvet kassevognsløsningen?
Nogen der alligevel har MC-trailere på sjælland?

Jeg skulle gerne have transporteret en MC fra Kruså til KBH for jeg bor.

Takker

/Morten K

Fra : Allan

Dato : 11-04-06 14:27

> Er det virkeligt umuligt at leje en MC-trailer på sjælland? Jeg har søgt
> og søgt men uden held (også her i nyhedsgruppen)

næh: http://www.mcinternet.dk/asp/mc.asp?postnr=&gruppe=103

mvh
Allan

Fra : Morten K

Dato : 11-04-06 14:38

Takker mange gange Allan! Det er bare super. Det løser forhåbentligt mit
lille problem.

mvh
Morten K
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=374

Fra : cwinn

Dato : 11-04-06 17:09
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 11-04-06 19:33

Morten K skrev den 11 apr 2006 i news:e1g9p1$c81$1@abbeden.bunk.cc:

> Er det virkeligt umuligt at leje en MC-trailer på sjælland? Jeg har søgt
> og søgt men uden held (også her i nyhedsgruppen)

Altså, en helt almindelig trailer som de fleste herovre vest for lillebælt
har, duer fint til jobbet. Lad nu være med at skyde spurve med kanoner.

Hvad angår fastspænding, kan du lave en søgning her:
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel og få masser af gode råd.

Om jeg selv har prøvet det?
Ja tit - og sidst oven i købet med 2 modeller:
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=27 nederste billeder.

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Morten K

Dato : 11-04-06 20:22

Tak for alle jeres svar.
Jeg har naturligvis selv kigget på de alm. trailere og også de lukkede af
dem. Men for det første skal man jo have MC'en op på ladet og uden en
rampe er det jo ikke lige noget man gør med en 200kg MC. Samtidig er jeg
lidt nervøs for mulighederne for at spænde den ordentligt fast, når den nu
"kun" har sidestøtteben.

Men igen - tak for forslagene.

Fra : Ninja Rider

Dato : 11-04-06 20:41

Hejsa

Morten K wrote:
*snip*
> en 200kg MC. Samtidig er jeg lidt nervøs for mulighederne for at spænde
> den ordentligt fast, når den nu "kun" har sidestøtteben.
Kun... Nej, det er lige det du skal bruge. Nu har jeg kørt med utallige
mc'er bag i forskellige kassevogne og trailere. Det bedste er at mase
dem helt op i foreste hjørne, (Venstre side, med forhjulet.) og stille
den på sidestøttefoden. Så kan den ikke gå frem ad, og den kan ikke
vælte, eller hoppe ned af central støttefoden, på nogen måde! (Hvis man
brugte den i stedet.)
Så er det bare at spænde den fast i toppen af forgaflen og ned til
gulvet, og fra sædet/passaseger sædet/Håndtag eller fodvilere. og ned
til bunden eller ling.
Så går den ingen steder!....

Mvh Emil
--
Kawasaki GPz 550....
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : Anders Majland

Dato : 11-04-06 20:48

> Tak for alle jeres svar.

Kan mc'en køre ? evt på prøveplade ?
Så en enkelt med DSB orange og så hjemad ...

(Måske jeg kan tilbyde at køre den billigt - jeg er alligevel i Esbjerg i
weekenden og skal til københavn igen på tirsdag

Btw så Jeg vil heller ikke være nervøs ved at bruge en alm trailer - er du
nervøs så lav et spor i bunden til hjulene som
http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=12754&m=full selvom du nok skal
have mc'en på skrå. Jeg har også haft gyngehesten (xt600z) på en lille
brænderup og det gik også fint ad små hullede og snoede sogneveje. Det var
bare på sidestøttefoden og med 4 billige HN stropper

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 125 1997 7Mm & Aprilia Leonardo 150 1998 64Mm

Fra : Janitor

Dato : 12-04-06 09:47

> bare på sidestøttefoden og med 4 billige HN stropper
>
> --
> Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Man kan overlade meget til HN, men deres billige stropper overlader vi nu
ikke en MC til mere. Den ene strop sprang (!) under transporten og det er nu
en slem forskrækkelse at se en væltet MC i sidespejlet. Heldigvis skete der
ikke stor skade, men den kunne jo lige så godt være faldet helt af
traileren.... =

/Klaus

Fra : Armand

Dato : 12-04-06 17:54

Anders Majland skrev:

> Btw så Jeg vil heller ikke være nervøs ved at bruge en alm trailer - er du
> nervøs så lav et spor i bunden til hjulene som
> http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=12754&m=full

Ja, holddakæft hvor er dét effektivt trods sin simplicitet
Afskårne lægter hjemmefra (selv almindelige brædder har højde nok til
jobbet) og fire skruer samt batteri-boremaskinen med på turen!
At motorcyklen står på egne hjul => egne støddæmpere, gør kørslen langt
mere rolig, og hvor Anders har haft besvær dermed på Leonardo'en er det
samtidig en fordel at befæstige til punkter på motorcyklen der ikke er
affjedret således at hjulene holdes ned i rammen og stellet har frit
spil til at vugge med undervejs!

--
Armand.
(der vil se at få lavet noget fotodokumentation når han kommer afsted

Fra : Anders Majland

Dato : 12-04-06 20:44

> [...]

> samtidig en fordel at befæstige til punkter på motorcyklen der ikke er
> affjedret således at hjulene holdes ned i rammen og stellet har frit spil

Det afhænger så er tyngde - med små 12" hjul er der temmeligt meget oppe i
vinden og da der ikke er øje nede i traileren vil stropperne også bliver
temmeligt vandrette og dermed ikke presse hjulene ned. Men på en alm mc
ville det nok være oplagt at binde lige over forhjulet i forgafflen. Sålænge
man kun tøjrer til den ene trækker man ikke noget skævt.

Btw så har den grå leonardo været ude og køre med dansk autohjælp omkring 5
gange og chauførerne har hver haft deres egen "metode" er grundlæggende kan
opdeles i
- Kun på hjulene
- På sidestøttefod
- På centerstøttefod

Baseret på det og egne erfaringer er det min konklusion at på hjul (evt
sidestøtteben) er den optimale løsning på det problem ...

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 21:05

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:443d59a4$0$84021$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> 5 gange og chauførerne har hver haft deres egen "metode" er grundlæggende

Hej.

Havde en Yamaha XJ 600S der valgte at ikke at fungere, Dansk Autohjælp
satte den midt på ladet, på centerstøtten og så en strop (meget stramme) til
hvert hjørne af ladet, de to forreste fra stellet (to stelrør lige foran
motoren), og de to bagerste fra passager fodhvilerne !

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 21:33

Anders Majland skrev i meddelelsen
> [...]

Sålænge
>man kun tøjrer til den ene trækker man ikke noget skævt.

Njae, på upsidedown funker det ikke :-/ og på VTR'en kan man ikke få fat om
yderrørene for forskærmen, (som ikke lader sig hurtigt afmontere, forhjulet
skal af først), og tager man fat i inderrørene, så skal stropperne glide på
inderrørene ved affjedringsbevægelser, og presser slemt på støvhætterne.

mvh
Orla