På Thu, 13 Apr 2006 13:10:22 +0200, skrev Armand
<armand@mc-chaufforerne.dk>:
> Christer Waleryd skrev:
>> Her er nogle tall over forskellige cylindre:
>>
http://www.vintagebrake.com/mastercylinder.htm
>>
> Heey!
> Det er jo Guld i denne sammenhæng!
>
> Nu mangler jeg blot at gå i kælderen for at måle CB500f's bremsestempels
> diameter, samt få målt de firestemplede bremser der sidder på
> 595-Daytonaen i omgangskredsen (som retningslinie for 1200'erens
> bremser!?) for at bringe mine tidligere ord ind i ovennævnte tabel!
>
> Hvis ønsket alene er bedre bremser, så er det økonomisk overskueligt at
> opgradere med en komplet forgaffel fra en CB450S (dobbelte skiver med
> dobbeltstemplede calibre (samme bremser som CBR600 dog med mindre
> skive)) med tilhørende baghjul (for udseendets skyld) der som 500/4 har
> tromle!
Jeg har i mange år kørt med en tidlig 80-talls cb750 front-end på min '73
cb500.
Skiver og fælg er som original, men med doble skiver.
Intet godt billede, men slik så den ud:
http://www.tirsdagsklubben.nu/~lcw/old_web/650story.html
Nu er jeg igang med at montere den sammen igen, den har ikke blevet kørt
siden 1992 :-/
/Christer
--
Christer Waleryd - DoD#2075
'73 CB750*2 '81 CB750F '74 CB500
'88 XT600 '69 Triumph T120
'59 Amazoooon '5? T24 OTC#440
http://lcw.at.dod.no lcw@dod.no