Hej Verner
Hvis din Bullet er fra 1999 eller nyere, har generatoren en ekstra spole,
som kun leverer strøm til forlygten (iøvrigt AC), så den tapper ikke
batteriet. Til gengæld lyser den også først rigtigt op når den får nogle
omdrejninger. Jeg tvivler på, at du kan få en pære der lyser kraftigere ved
lave omdrejninger, men man kan købe en anden parabol der er beregnet til H4
pærer, så er der da i det mindste anstændigt lys når omdrejningerne er der.
Jeg vil tro at den pære du bruger nu er en BPF (British-Pre-Focus), og den
er ikke så rar at køre med på landevejen om natten. Jeg formoder at du
kender til Allan Hitchcocks butik
http://www.hitchcocksmotorcycles.com/ der
kan du også købe en kraftigere generator, hvis du er lavet af penge, men jeg
ved ikke om den er bedre ved lave omdrejninger.
Mvh
Dan
"Verner Jensen, Ålborg" <knold@x.dk> skrev i en meddelelse
news:443aa36b$0$38653$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NG!
>
> Min Royal Enfield har lidt problemer med at levere strøm nok til at drive
> nærlyset under kørsel. Jeg tænkte om ikke der findes pære-typer som kræver
> mindre strøm men kan levere samme "lysstyrke"?
>
> Pæren er sådan standard 12V forlygte-fætter med indbygget nær og fjern -
> ikke H4.
>
> Pfht, VV
>